تلاش بایدو برای شکست ChatGPT

بایدو ادعا می کند که با ربات چت Ernie Bot خود، اکنون می تواند در بسیاری از معیارهای کلیدی، ChatGPT را به عنوان محصول اصلی OpenAI شکست دهد.

به گزارش تکناک، در یک بیانیه، شرکت بایدو اعلام کرد که نسخه جدیدتر مدل پایه خود، یعنی Ernie 3.5، بهبود قابل توجهی در قابلیت‌های عمومی مدل پرداخته و در مقایسه با ChatGPT توسط OpenAI و GPT-4، پیشرفت‌های قابل توجهی در زبان چینی داشته است.

شرکت بایدو برای اثبات ادعاهای خود، به یک آزمایش اشاره کرد که توسط روزنامه دولتی China Science Daily براساس مجموعه داده‌های AGIEval و C-Eval صورت گرفته است و برای ارزیابی این نوع مدل‌های هوش مصنوعی طراحی شده‌اند.

مدل جدید Baidu همچنین کارایی آموزش و استنتاج خود را افزایش داده و تکرار آن را سریع‌تر و ارزان‌تر کرده و به نسخه‌های بعدی ارتقا می‌دهد. رقیب ChatGPT این شرکت در سه ماه گذشته در حال آزمایش بتا عمومی بوده است.

Ernie Bot، در ماه مارس معرفی شد و به عنوان نخستین پاسخ بزرگ چین به ChatGPT عمل کرد. این معرفی باعث رقابت بین شرکت‌های فناوری داخلی چین مانند Alibaba Group Holding Ltd. و Tencent Holdings Ltd. برای رونمایی از پلتفرم‌های رقابتی شد. Baidu امیدوار است که Ernie Bot، که بر اساس سال‌ها سرمایه‌گذاری، تحقیق و توسعه در زمینه هوش مصنوعی این شرکت ساخته شده است، به عنوان یک برنامه برجسته در صحنه جستجوی بزرگترین اینترنت جهان شناخته شود و کاربران را از پلتفرم‌های چندکاره مانند WeChat از شرکت Tencent دور کند.

این شرکت در حال یکپارچه سازی Ernie Bot در طیف گسترده ای از خطوط کسب و کار، از جمله محاسبات ابری تا بلندگوهای هوشمند است. به علاوه، Baidu یک صندوق سرمایه گذاری با اعتبار ۱۴۰ میلیون دلار را برای سرمایه گذاری در شرکت های بزرگ مانند OpenAI تأسیس کرده است.

مقامات نظارتی چینی گفته‌اند که هر سرویس AI مولد باید قبل از راه‌اندازی در کشور، مورد تأیید آنها باشد. در همین حین، تحریم های آمریکا باعث شده است که شرکت های فناوری چینی از بهترین تراشه ها برای آموزش مدل های AI خود عاجز شوند و بهبود کارایی بیشتر، اهمیت زیادی پیدا کند.

رابین لی، بنیانگذار میلیاردر Baidu در یک رویداد در روز دوشنبه به مقامات دولتی چینی و مدیران اجرایی اینترنتی هموطن خود گفت: مدل های بنیادی، موتور محرک رشد اقتصاد جهانی و نشان دهنده یک فرصت استراتژیک بزرگ هستند که نمی توان آن را از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.