تمرکز گوگل بر بهبود کیفیت گوشی های تاشو

گوگل نمی‌خواهد افرادی که گوشی های تاشو گران‌قیمت مجهز به اندروید خریداری می‌کنند، تجربه بدی از اندروید برایشان باقی بماند.

به گزارش تکناک، بر همین اساس گوگل روی اجباری کردن چند الزام سخت افزاری برای دستگاه های تاشو برای حفظ استانداردهای کیفیت آنها کار می کند.

به گفته میشل رحمان، گوگل از همه تلفن‌های تاشو با سیستم عامل اندروید می‌خواهد حداقل تا 200,000 بار باز و بسته شوند. این تعداد باز و بسته شدن همان تعدادی است که Z Fold 5 و Z Flip 5 تضمین می‌کنند.

گوگل همچنین از برندها می‌خواهد که حداقل دو بار ارتقاء سیستم عامل اندروید را و سه سال به روزرسانی‌های امنیتی را برای تلفن‌های تاشو ارائه دهند. Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 تضمین می‌کنند که چهار بار ارتقاء سیستم عامل اصلی و پنج سال به روزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهند کرد. این بدان معناست که تلفن های تاشو سامسونگ در حال حاضر به طور قابل توجهی از این الزامات فراتر رفته اند.

به گفته رحمان ، گوگل قصد دارد سازندگان گوشی های تاشو را ملزم به استفاده از لولاهای قابل چرخش که پس از 200،000 بار باز و بسته شدن، 80٪ از مقدار اصلی اصطکاک را حفظ کنند ،کند و از این طریق تضمین می‌شود که محورها در طول زمان کم‌تر لغزنده شوند.

سامسونگ درباره مقدار اصطکاکی که گوشی های تاشو سری Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip پس از تعداد خاصی از باز و بسته شدن حفظ می‌کنند، صحبتی ندارد. با این حال، ما شاهد شکایتی در این مورد نبوده‌ایم. بنابراین، حدس می‌زنیم که محورهای این تلفن‌ها برای برآورده کردن این نیازمندی نیز خوب هستند.

این اقدام یک گام در جهت صحیح برای حفظ کیفیت تلفن‌های تاشو با سیستم عامل اندروید است، اما ما امیدواریم گوگل همچنین در کار کردن بر روی بهبود عملکرد و ظاهر برنامه‌های خود در تلفن‌های تاشو تلاش کند. به عنوان مثال، می‌تواند اجازه دهد تا برنامه جیمیل در حالت تقسیم صفحه روی صفحه تاشوی Galaxy Z Fold 5 بدون نیاز به چرخاندن تلفن در حالت افقی اجرا شود. این شرکت باید همچنین توسعه دهندگان را تشویق کند تا برنامه‌ها را برای تلفن‌های تاشو بهینه کنند و اولویت بالاتری به این برنامه‌ها در فروشگاه گوگل پلی بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.