توییتر باگ Circle را تأیید کرد

توییتر تأیید کرد که یک رویداد امنیتی باعث شده بود تا توییت‌های خصوصی افراد در Circle به کاربران تصادفی نمایش داده شود.

به گزارش تکناک، چندین کاربر توییتر در ماه آوریل، با باگی مواجه شدند که توییت‌های خصوصی  Circle را به کاربران تصادفی در بخش For You نشان می‌داد. یک ماه پس از آن، توییتر این رویداد امنیتی را تایید کرد و در ایمیلی که روز جمعه ارسال کرد، به کاربران اطلاع داد که باگ حل شده است.

توییتر باگ Circle را رفع می کند

برای کسانی که با Circle توییتر آشنایی ندارند، این ویژگی مانند Close Friends در اینستاگرام عمل می‌کند و شما می توانید پست ها را فقط با کاربرانی که انتخاب کرده‌اید، به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، هر کسی می‌تواند حساب کاربری خود را برای عموم باز نگه دارد و برای مثال، توییت‌هایی درباره زندگی شخصی خود را با نزدیک‌ترین دوستانش به اشتراک بگذارد.

اما مشکل اخیر باگ Circle، باعث شد توییت‌های Circle برای افرادی که عضو حلقه نبودند، نشان داده شود و حتی کاربران تصادفی که اصلا این حساب‌ها را دنبال نمی‌کردند، می‌توانستند توییت‌های Circle و خصوصی را ببینند.

توییتر در ایمیلی اعلام کرد: در ماه آوریل سال ۲۰۲۳، یک حادثه امنیتی باعث شد که کاربران خارج از حلقه خصوصی شما به توییت هایی دسترسی داشته باشند که فقط برای اعضای مشخصی از حلقه شما قابل مشاهده بودند. تیم امنیتی ما با سرعت این باگ Circle را شناسایی کرد و رفع کرد.

به گفته توییتر، شرکت برای اینکه بفهمد این اتفاق چگونه رخ داده است بررسی های لازم را انجام داده و مدعی است که به محافظت از حریم خصوصی افرادی که از این پلتفرم استفاده می کنند، متعهد است. همچنین گفته شد: ما خطراتی را که باعث این حوادث می شوند درک می کنیم و عمیقاً از این اتفاق متاسفیم.

توییتر تأیید کرد که یک رویداد امنیتی باعث شده بود تا توییت‌های خصوصی افراد در Circle به کاربران تصادفی نمایش داده شود.

اطلاعات بیشتر در مورد توییتر

علاوه بر باگ Circle توییتر، برخی کاربران از دیدن توییت های حساب های شخصی یا حتی محتویات خصوصی که دنبال نمی کنند، گزارش داده‌اند.

در اوایل سال 2023، توییتر تغییراتی در بخش For you ایجاد کرد که باعث نمایش توییت‌های بیشتری از حساب‌هایی شد که توسط کاربران دنبال نمی‌شوند. همچنین توییت های  ایلان ماسک نیز برای کسانی که او را دنبال نمی کنند، نمایش داده می شود. به نظر می رسد همه این تغییرات، کاری که توییتر باید انجام می داد را خراب کرده است.

توییتر اخیرا علامت تیک آبی را حذف و دسترسی به حساب هایی را که برای Twitter Blue پولی پرداخت نمی کنند، محدود کرده است. همچنین، کاربران نمی‌توانند از قابلیت جستجوی توییتر بدون وارد شدن به حسابشان، استفاده کنند. در عین حال، شرکت تصمیم خود را گرفته و به برخی از خدمات دولتی اجازه استفاده رایگان از API توییتر را داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.