جایگزینی نوار دانلود گوگل کروم با یک صفحه جدید

سال‌هاست که فایل‌هایی که دانلود می‌کنید، در یک نوار در پایین گوگل کروم نمایش داده می‌شوند، اما گوگل در حال حاضر رابط کاربری مرورگر دسکتاپ خود را تغییر می‌دهد تا به جای آن، یک صفحه دانلود را به نمایش بگذارد.

به گزارش تکناک، در گفتگو با کاربران، گوگل می‌گوید که سه مشکل با نوار دانلود قدیمی شناسایی کرده است:

  • فضای ارزشمند پیکسل در پایین صفحه را اشغال می‌کرد که منطقه محتوای وب را فشرده کرده و به تعداد فایل‌های قابل نمایش در یک زمان محدود بود.
  • به طور خودکار حذف نمی شد و فقط از منوی سرریز ثابت اقداماتی مانند مکث / ادامه و باز کردن در پوشه را ارائه می‌داد.
  • به نظر مدرن، تعاملی و سازگار با ظاهر و رفتار سایر رابط کاربری مرورگر یا اکوسیستم مرورگر نبود.

مشکل اول به خصوص روی لپ‌تاپ‌ها آزار دهنده بود، بنابراین نوار دانلود را هر بار به سرعت باید می بستید. به همین دلیل، کروم دسکتاپ در حال حاضر صفحه دانلود را رونمایی می‌کند که گوگل آن را download tray می‌نامد.

صفحه دانلود در کنار نوار آدرس (آدرس‌دهی یکپارچه) قرار می‌گیرد و گوگل معتقد است که این مکان جدید “به ایجاد تفکیک واضحی بین رابط کاربری مرورگر قابل اعتماد و محتوای وب کمک می‌کند”. هنگامی که دانلود در حال پیشرفت است، یک حلقه متحرک برای نشان دادن پیشرفت و یک پنجره کوچک برای اطلاع از اتمام دانلود، نمایش داده می‌شود، اگرچه این قابلیت از طریق تنظیمات قابل غیرفعالسازی است: Settings > Downloads > “Show downloads when they’re done

لمس کردن صفحه دانلود، یک لیست از “تمام دانلودهای شما در 24 ساعت گذشته در هر پنجره مرورگر، نه فقط پنجره‌ای که فایل را در آن ابتدا دانلود کردید” را نمایش می‌دهد. دکمه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا پوشه‌ای که دانلود در آن قرار دارد را باز کنید، همچنین می‌توانید دانلود را متوقف، لغو و یا دوباره تلاش کنید.

شما همچنان می‌توانید فایل‌های دانلود شده را به “یک پوشه، برنامه یا وب سایت دیگر” بکشید. “نمایش همه دانلودها” در پایین صفحه با chrome://downloads و “دانلودها” در منوی سرریز باقی می‌ماند.

کروم از این صفحه دانلود جدید برای ارائه هشدارهای بهتر در مورد بدافزارها و ویروس‌ها، و همچنین ارائه متناسب با متن استفاده می‌کند. به عنوان مثال، گوگل هنگام مسدود کردن یک دانلود خطرناک به شما اعلام خواهد کرد.

برای توسعه‌دهندگان افزونه، ارزشمند است که به تغییرات رابط برنامه‌نویسی افزونه‌های chrome.downloads توجه کنید، در صورتی که نیاز به به‌روزرسانی افزونه‌های خود دارید به طور خاص، setShelfEnabled با setUiOptions جایگزین شده است که به شما اجازه می‌دهد تا تجربه دانلودهای جدید را نمایش دهید یا مخفی کنید.

صفحه دانلود جدید کروم در حال حاضر برای سیستم عامل‌های Mac، Windows، Linux و ChromeOS در حال پیاده‌سازی است. اطمینان حاصل کنید که مرورگر شما به‌روز شده است و در طی هفته‌های آینده به‌طور کامل در دسترس خواهد بود.

در همین حال، Omnibox کروم در Android و iOS، برخی از سایت‌ها را با “پیشنهادات جستجوی مرتبط با این صفحه” نمایش می‌دهد. اگر در صفحه برگه جدید هستید، باز کردن نوار آدرس جستجوهای پرطرفدار را نشان می دهد، در حالی که Chrome اکنون 10 (به جای شش) پیشنهاد را هنگام وارد کردن یک جستجو نشان می دهد. . در نهایت، نوار لمسی برای جستجو که در پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود، زمانی که چیزی را برجسته می کنید، اکنون یک «چرخش از جستجوهای مرتبط» را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.