رونمایی از جدیدترین لپتاپ رول شونده لنوو

به نطر می رسد عرضه لپتاپ با نمایشگر رول شوندبه زودی مورد توجه تمام شرکت های سازنده رایانه و تراشه خواهد بود اما لنوو نسبت به سایرین پیشروتر است.

به نظر می رسد عرضه لپتاپ با نمایشگر رول شونده OLED به زودی مورد توجه تمام شرکت های سازنده رایانه و تراشه خواهد بود اما لنوو در این عرصه نسبت به سایرین پیشروتر و خلاق تر بوده است.

به گزارش تکناک، شرکت لنوو از مدت‌ ها پیش، لپتاپ ‌های با صفحه نمایش OLED خود را با ظاهری جسورانه و کاربردی، عرضه می ‌کرد. به تازگی، این شرکت یک کانسپت جدید لنوو برای لپتاپ با صفحه نمایش OLED رول شونده به بازار معرفی کرده که اندازه آن می‌ تواند از 12.7 اینچ به 15.3 اینچ تغییر کند. به نظر می‌ رسد که این کانسپت فقط یک ایده نیست و لنوو  به شکل جدی به دنبال تبدیل آن به واقعیت است.

این شرکت لپ ‌تاپ همه ‌کاره با صفحه نمایش OLED را برای اولین بار در ماه اکتبر به صورت آنلاین و سپس قبل از  برگزاری نمایشگاه جهانی موبایل در بارسلون به صورت حضوری به نمایش گذاشت. این لپ‌ تاپ با صفحه نمایش OLED با رزولوشن و اندازه قابل تنظیم طراحی شده و دارای ظاهری ظریف و جذاب است.

احتمالاً لنوو هرگز یک لپ ‌تاپ با صفحه نمایش چرخشی را عرضه نخواهد کرد، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ترجیح می ‌دهد لپ تاپی هایی را تولید کند که بتواند آن ها را بفروشد. با این حال، لنوو استاد عرضه لپ‌ تاپ‌های با صفحه نمایش جایگزین است. شرکت لنوو با معرفی ThinkPad X1 Fold 2020، اولین بار از لپ ‌تاپ تاشو رونمایی کرد و امسال با معرفی ThinkPad X1 Fold 16 اینچی، آن را با مدل جدیدتری جایگزین می‌ کند. به علاوه امسال، باید شاهد عرضه Lenovo Yoga Book 9i باشیم که دو صفحه نمایش 13.3 اینچی OLED را توسط یک لولا به هم متصل می ‌کند.

Yoga Book 9i  محصولی واقعی است که قرار است امسال عرضه شود

 

سایت Android Authority گزارش داد که در شکل کنونی، نمونه اولیه این لپ ‌تاپ با صفحه نمایش رول شونده، شباهت زیادی به یک لپ ‌تاپ معمولی دارد. البته این نشریه بیان کرده که این سیستم نسبت به ZenBook 17 Fold ایسوس که یک کامپیوتر تاشوی نسل دوازدهم اینتل با قیمت فروش3500 دلاراست، ضعیف تر به نظر می ‌رسد. نسخه نمایشی لپ تاپ لنوو با صفحه نمایش تاشو در شاسی  ThinkBook، یکی دیگر از مدل های در حال آزمایش این شرکت است. نشریه The Verge گزارش داد که پنل این نمونه اولیه را شرکت شارپ تولید کرده است که صفحه نمایش های تاشو ThinkPad X1 Fold 16 اینچی را هم می سازد.

صفحه نمایش این لپ تاپ، قابلیت ارائه تصویر با ابعاد 2024×1604 پیکسل در اندازه 12.7 اینچی و نسبت تصویر 4:3 را دارد، همچنین می‌ تواند تصویر با ابعاد 2024×2368 پیکسل در اندازه 15.3 اینچی با نسبت تصویر 8:9 را نمایش دهد.

تراکم پیکسل در هر دو سناریو تقریباً یکسان و برابر با 203.4 و 203.6 پیکسل در هر اینچ است.اصولاً داشتن صفحه ‌نمایش  مربع برای لپ تاپ‌ها معمول نیست. کاربران، صفحه‌های بلند تر را به خاطر حس کلاسیک و کارآمدی برای انجام کارهایی مانند دیدن اخبار و چک کردن شبکه‌های اجتماعی، مقالات، کدنویسی و سایر کارهای مشابه، ترجیح می ‌دهند.

نمونه اولیه لپتاپ با نمایشگر رول شونده لنوو نمایی متفاوت از آنچه در حال حاضر در لپ تاپ‌ها وجود دارد، ارائه می‌ دهد. نسبت 8:9 مانند دو صفحه ‌نمایش 16:9 است که روی هم چیده شده ‌اند.( Yoga Book 9i دو صفحه ‌نمایش  16:10 را روی هم قرار می‌دهد.) همچنین، این لپ تاپ می‌ تواند تجربه یک پرتره کنار هم بی ‌نظیر را به کاربران ارائه دهد.

لنوو در گفت‌وگو با Android Authority تاکید کرد که کاربران ThinkPad X1 Fold اغلب از این دستگاه در حالت عمودی استفاده می ‌کنند.با این حال، در شکل فعلی این کانسپت، رسیدن از نقطه A به نقطه B مستلزم استفاده از یک سوئیچ روی عرشه لپ ‌تاپ و تحمل یک انتظار10 ثانیه ای ناخوشایند (با اندازه گیری The Verge) همراه با صدای چرخش موتورها است.

Tech Advisor گفت که این دستگاه همچنین برای تنظیم صفحه نمایش خود به یک سری فنر ها و ریل های خاصی متکی است اما لنوو در نهایت می تواند یک نسخه کشویی دستی را طراحی انتخاب کند. از آنجایی که این لپ تاپ مقداری از صفحه نمایش خود را زیر صفحه کلید پنهان می‌ کند، احتمالاً لپ تاپ نهایی طرحی زیبا تر از آنچه در یک لپ تاپ 15 اینچی انتظار می‌ رود داشته باشد.

بنا به اظهارات the verge، امکان بلند کردن نمونه اولیه این لپ تاپ یا دانستن وزن آن، بر اساس اطلاعات موجود نیست. با این حال، ظاهر این سیستم نشان می ‌دهد که این سیستم کمی ضخیم تر از حد معمول به نظر می ‌رسد.

Tech Advisor گزارش داد که با قرار گرفتن صفحه OLED زیر صفحه کلید، پیکسل های آن روشن می ‌مانند. همچنین، The Verge خم شدگی نمونه اولیه را در جایی که صفحه نمایش آن در ابتدا زیر صفحه کلید خم شده بود نشان داد. وقتی صفحه نمایش در حداکثر اندازه خود بود، این خم شدگی قابل مشاهده بود.

تلویزیون 100هزار دلاری تاشو ال‌ جی با امکان کنار گذاشتن صفحه نمایش OLED در مواقعی که به آن نیاز ندارید، به همین شکل عمل می ‌کند. امروزه تلویزیون‌ ها و مانیتور های تاشو نیز وارد بازار شده‌ اند و به دنبال جذب کاربرانی هستند که گاهی به جای صفحه ‌نمایش  تخت، صفحه نمایش‌های منحنی برایشان جذاب‌تر هستند.

اگر لنوو لپ تاپی را با صفحه تاشو عرضه نکند، احتمالاً کمپانی دیگری این کار را انجام می‌ دهند زیرا شرکت ‌های سازنده کامپیوتر و تراشه، سال‌ هاست که منتظر بوده‌ اند تا طراحی صفحه ‌نمایش  لپ تاپ‌ها را تغییر دهند.

به نطر می رسد عرضه لپتاپ با نمایشگر رول شوندبه زودی مورد توجه تمام شرکت های سازنده رایانه و تراشه خواهد بود اما لنوو نسبت به سایرین پیشروتر است.
دموی Samsung Display از صفحه نمایش دستگاه مبتنی بر اینتل در روز نوآوری اینتل در ماه اکتبر 2022

پاییز گذشته، Samsung Display و اینتل یک لپ تاپ کانسپت با نام “تبدیل شونده” را به نمایش گذاشتند که در اصل یک تبلت 13 اینچی بود که به یک تبلت 17.3 اینچی تبدیل می‌ شد. در اوایل سال جاری، سامسونگ، Flex Hybrid را نیز معرفی کرد که یک صفحه ‌نمایش  OLED کشویی دارد و می‌تواند به صفحه ‌نمایش  10.5 اینچی با نسبت تصویر 4:3 یا صفحه ‌نمایش  12.4 اینچی با نسبت تصویر 16:10 تبدیل شود. در حال حاضر، آزمایش‌ ها و نمونه‌ سازی‌ های زیادی با لپ تاپ‌های OLED خمیده در حال انجام است و به زودی، خریداران می‌ توانند این لپ تاپ‌ها را تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.