جزئیات دوربین گوگل پیکسل 8 لو رفت

کد منبع برنامه Google Camera Go برای دوربین گوگل پیکسل 8 2023 فاش شده است. و نکته برجسته اصلی یک تکنیک جدید ثبت HDR است.

کد منبع برنامه Google Camera Go برای دوربین گوگل پیکسل 8 2023 فاش شده است. و نکته برجسته اصلی یک تکنیک جدید ثبت HDR است.

به گزارش تکناک، گوشی های گوگل پیکسل جزء اولین گوشی ها با قابلیت پشتیبانی از عکاسی +HDR بودند. در واقع، قابلیت‌های عکاسی HDR تلفن‌های هوشمند فعلی اغلب با تلفن های پیکسل به عنوان مبنا مقایسه می شود. حال با گوگل پیکسل 8، غول گوشی های هوشمند آماده ارائه سطح بعدی قابلیت HDR خود است.

این راه حل تازه HDR به یک سنسور جدید نیاز دارد و قول ارائه تصویر HDR با کیفیت بهتری نسبت به سنسور اصلی پیکسل 7 در حال حاضر را می‌دهد.

بهره‌مندی احتمالی پیکسل 8 از HDR متناوب

از زمان معرفی عکاسی HDR+، در گوشی‌های پیکسل گوگل از حالت tentpole استفاده می‌شد. این ویژگی در سری Nexus معرفی شد و در نهایت به سری پیکسل راه یافت. در هسته این حالت، یک راه حل  HDR چندگانه وجود دارد و موجب بروز شبح‌وارگی کمتر(کنتراست کم نور و flare) در ثبت عکس ها و بهبود محدوده دینامیکی می‌شود.

کوبا ویچیچوفسکی می‌گوید: به طور خلاصه، با حسن نیت گوگل، یک نسخه تمیز و بدون ابهام از Google Camera Go ارائه و در پیکسل های پرچمدار سال 2023 – Husky و Shiba – از این  HDR متناوب استفاده خواهد شد.

این افشاگر قابل اعتماد، اثراتی مربوط به پشتیبانی از این HDR متناوب در دستگاه‌های 2023 گوگل هنگام اشاره به برنامه جدید Google Camera Go یافته است.

سنسور SAMSUNG ISOCELL GN1 از HDR متناوب پشتیبانی نمی‌کند!

بنابراین، آیا راه حل جدید HDR متناوب به معنی استفاده از یک سنسور جدید در Google Pixel 8 است؟ به گفته ویچیچوسکی، احتمال آن وجود دارد! این کارشناس اطلاعات خاطرنشان کرد Samsung Isocell GN1 از HDR متناوب پشتیبانی نمی کند.

همچنین GN1 حسگر اصلی موجود در سری پیکسل 7 و پیکسل 6 است. از سوی دیگر Isocell GN2 با قابلیت HDR متناوب ارائه می‌شود. این نشان دهنده وجود امکان ارتقا دوربین گوگل پیکسل 8 است.

پشتیبانی از HDR متناوب در گوگل پیکسل 8 چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟

راه‌حل اصلی HDR+  گوگل شامل مجموعه‌ای از عکس‌ با نوردهی کم می‌شد. با این حال، با گوگل پیکسل 5 (گوگل پیکسل تلفن هوشمند گوگل) و 4a 5G، گوگل دیدگاه خود را به استفاده از قابلیت براکتینگ (احاطه موضوع) با +HDR تغییر داد.

اساسا، هنگام استفاده از HDR+ با براکتینگ، پیش از فشار دادن شاتر، پنج عکس با نوردهی کم و پس از فشار دادن شاتر، یک عکس با نوردهی طولانی گرفته می‌شود. سپس تمام عکس ها ترکیب و تصویر نهایی را ارائه می دهد.

از سوی دیگر، HDR متناوب ، برداشتی مدرن‌تر از عکاسی HDR توسط سامسونگ است. این راه حل سه نوردهی جداگانه کوتاه، متوسط و طولانی دارد و همه را به سرعت انجام می دهد. پس از آن، فناوری آن همه را ادغام و یک عکس نهایی ارائه می دهد.

بنابراین، این به معنی عدم استفاده از نوردهی متوسط در راه حل +HDR فعلی گوگل است. اما آیا نوردهی متوسط تفاوت زیادی در عکس‌ها ایجاد خواهد کرد؟

هنگام عرضه GN2، سامسونگ به ارائه رنگ‌های زنده‌تر و جزئیات غنی‌تری در HDR متناوب نسبت به GN1 اشاره کرد. همچنین در استفاده از GN2 عکس‌های HDR تا ۲۴ درصد با مصرف انرژی کمتری همراهند.

سامسونگ همچنین سرعت بالاتر  HDR متناوب را نسبت به HDR معمولی تایید کرده است. در این مورد، مقایسه HDR متناوب توسط سامسونگ با حالت HDR لحظه‌ای GN1 یا تکنیک‌های قبلی HDR، مشخص نیست.

چه انتظاراتی می‌توان از تکنیک HDR متناوب داشت؟

برای عکس‌برداری HDR، سرعت عکس‌برداری بیشترین اهمیت را دارد. معمولاً هرچه این تکنیک سریعتر باشد، نتیجه بهتری حاصل می شود. بنابراین، هر گونه بهبودی در بخش سرعت تکنیک HDR به خروجی های بهتر کمک می کند. این به معنای کاهش قابل توجه در رخداد جلوه شبح‌وارگی با عکس های HDR متناوب در Google Pixel 8 (line of consumer electronic devices from Google) است.

علاوه بر این، با تکنیک HDR متناوب ، گوگل پیکسل 8 می تواند زمان کمتری برای پردازش تصاویر صرف کند. همچنین، اگر گوشی با Isocell GN2 عرضه شود، شاهد ارتقاء عظیمی در عملکرد و فوکوس خودکار دستگاه در نور کم خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.