جستجو در گوگل هوشمند می شود

گوگل اجرای آزمایشی جستجو مولد هوشمند بر پایه هوش مصنوعی را برای همه کاربران موتور جستجوی خود آغاز کرده است.

به گزارش تکناک، گوگل امروز صبح اعلام کرد که کاربران گوگل به زودی قادر خواهند بود تا نتایج جستجوی بسیار متفاوتی را مشاهده کنند. آزمایشگاه جست‌وجو یا Search Labs که محل تست ویژگی‌های جدید جستجو است، توسط گوگل برای دسترسی عموم باز شده است.

این آزمایشگاه همچنان توسط لیست انتظار نظارت می شود و مشخص نیست که گوگل قصد دارد کی اجازه دسترسی به آزمایشگاه را به افراد بدهد. با این حال، دو هفته پس از اعلام آزمایشگاه در کنفرانس Google I/O، ارائه آن آغاز شده است.

قابلیت جالب‌ توجه Search Labs، تجربه جستجوی مولد است که خلاصه‌ای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در بالای نتایج جستجو در سراسر گوگل قرار می‌دهد. مثلا اگر درخواست اطلاعاتی درباره موضوعی را می‌کنید، و به جای انتقال شما به ویکی پدیا یا ۱۰ لینک آبی معروف گوگل، گوگل چند پاراگراف اطلاعات را تولید و چند لینک را برای خواندن بیشتر به شما ارائه می‌کند.

آزمایش SGE ممکن است بزرگترین تغییر در تاریخ جستجوی گوگل باشد و دیدن آنچه که اولین کاربران با آن مواجه می شوند، جذاب خواهد بود. این می‌تواند پیامدهای بزرگ آینده در روش جستجو و حتی در موضوعاتی که برایشان جستجو می‌شود، به دنبال داشته باشد. این به طور کامل صنعت SEO (به معنای بهبود دادن رتبه وب سایت در جستجوی گوگل) تحت تاثیر قرار خواهد داد، چرا که همه برای اینکه در خلاصه هوش مصنوعی قرار داشته باشند، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

همچنین اگر کاربران اغلب همان چیزی که نیاز دارند را از خلاصه ها دریافت کرده و بدین ترتیب به صفحه بعدی کلیک نکنند، می تواند مدل کسب و کار کل اینترنت را تغییر دهد. گوگل اغلب درباره رشد قابل توجه و پاسخگویی در بهره برداری از هوش مصنوعی صحبت کرده است، اما اکنون که این ویژگی ها در دست کاربران خواهد بود، هیچ پیش‌بینی قطعی‌ دیگری وجود ندارد.

علاوه بر SGE، آزمایشگاه Search Labs دو ویژگی دیگر نیز دارد. یکی از آن ها قابلیت Add to Sheets  است که یک دکمه را در کنار هر لینک در نتایج جستجو خود قرار می‌دهد و با فشار دادن آن، این لینک را به Google Sheet دلخواه شما اضافه می‌کند.  دیگری Code Tips است که یک سیستم مبتنی بر مدل زبانی بزرگ است و به طور خاص برای کمک به شما در نوشتن و رفع اشکال کد ساخته شده است. گذاشتن یک دکمه صفحه گسترده اصلاً در نظر کاربر تاثیر نمی‌گذارد، اما اینکه این دکمه در آزمایشگاه قرار می‌گیرد، واقعاً نشان‌دهنده نکته مهمی است. Google Search به حدی بزرگ و مهم است که شرکت حتی نمی‌تواند یک آیکون کوچک و پنهان را بدون آزمایش کردن آن اضافه کند.

به هر حال، گوگل در حال حاضر تست های زیادی انجام می دهد. با عضویت در Workspace Labs می‌توانید ویژگی‌های هوش مصنوعی در Gmail و Docs را تست کنید، با دفترچه جدید Tailwind مبتنی بر هوش مصنوعی بازی کنید و حتی با سازنده موسیقی Google با استفاده از متن بازی کنید. در مورد جستجو، اگر هنوز در لیست انتظار نیستید، می‌توانید در صفحه Search Labs ثبت نام کنید. اگر قبلاً ثبت نام کرده‌اید، پس از اینکه بتوانید به آزمایشگاه دسترسی پیدا کنید، ایمیلی دریافت خواهید کرد و خواهید دید که چگونه هوش مصنوعی روش جستجو را تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.