حرکت اپل به سمت تولید آیفون های بدون حاشیه

در حالی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی، اوپو و … در حال تلاش برای پیش‌برد تلفن هوشمند با صفحه‌نمایش کامل بودند، اپل در طراحی آیفون به‌جای نوآوری، ثابت مانده است

به گزارش تکناک، در سال 2017، با iPhone X، اولین حرکت به سمت روند بدون حاشیه رقم خورد که تنها در سال گذشته با معرفی سری آیفون ۱۴ پرو، شاهد تکامل قابل توجهی در آن طراحی بودیم. اکنون به نظر می رسد که این شرکت دیگر از روند تولید گوشی های هوشمند تمام صفحه عقب نخواهد ماند. این شرکت از تامین کنندگان OLED Samsung Display و LG Display می خواهد که پنل های OLED بدون هیچ حاشیه ای را توسعه دهند.

این حرکت دو طرفه است. در حال حاضر، اپل قصد دارد حاشیه‌های آیفون ۱۵ پرو امسال را کاهش دهد. سپس، احتمالاً چند سال دیگر، اپل قصد دارد طراحی صفحه‌نمایش کامل را به‌کار گیرد. این به‌معنی عدم وجود بریدگی دوربین و حاشیه‌های باریک است. در حال حاضر، شرکت باید از آنچه امکان‌پذیر است، استفاده کند. اما این قطعاً یک تلاش برای رقابت در زمینه صفحه‌نمایش کامل است.

در حال حاضر، برای اپل و هر شرکت دیگری که به دنبال توسعه تلفن هوشمند با صفحه‌نمایش کامل است، چندین مانع وجود دارد. برای اپل، استفاده از دوربین زیر نمایش دارای چالش‌هایی است. دوربین زیر نمایش به‌صورت کاملاً باریک نیست و برای اطمینان از کیفیت مشابه دوربین مرئی سنتی، باید به‌اندازه‌ کافی بزرگ باشد.

دومین مانع، فناوری محصورسازی لایه نازک است. این OLED را از رطوبت و اکسیژن محافظت می‌کند و با قرار دادن یک فیلم معدنی و یک فیلم آلی بر روی هم تشکیل می‌شود. اولی رطوبت و اکسیژن را مسدود می کند، در حالی که دومی شکاف های موجود در فیلم معدنی را مسدود می کند.

یکی دیگر از موانع این است که اپل نمی‌خواهد طراحی صفحه نمایش تخت را کنار بگذارد. بنابراین، فعلا، آیفون منحنی نخواهیم دید. این برند می‌خواهد طراحی صفحه‌نمایش تخت را حفظ کند که باعث می‌شود انعطاف مدارات صفحه‌نمایش در حاشیه پایین آن سخت شود. بیشتر شرکت‌هایی که طراحی تمام صفحه دارند ، تمایل دارند طراحی صفحه‌نمایش منحنی را به‌کار بگیرند.

این امر باعث می‌شود که فضای اضافی به‌دست آید و این طرح منحنی باعث می‌شود که تلفن همراه به‌نظر بزرگ‌تر باشد و حاشیه‌های آن به‌صورتی به‌نظر برسند که در واقع کوچکتر هستند. اپل نمی‌خواهد صفحه‌نمایش منحنی را به‌کار بگیرد به دلیل جلوه ذره‌بینی که در لبه‌ها دارد. علاوه بر این، شرکت معتقد است که صفحه‌نمایش‌های منحنی بسیار آسان شکسته می‌شوند.

نتیجه

این موانع سخت هستند و نشان می‌دهند که تلاش برای تولید آیفون با صفحه‌نمایش کامل اهمیت زیادی دارد، اما هنوز چند سال تا تبدیل شدن آن به واقعیت باقی است. ما با تغییراتی کوچک در طراحی حاشیه‌ها در آیفون‌های بعدی روبرو خواهیم شد که نشان می‌دهد که اپل در حال تفکر جدیدی است. با این حال، آیفون با صفحه‌نمایش کامل و بدون هیچ نوع بریدگی یا سوراخی، هنوز چند سال دیگر تا واقعیت راه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.