حواس‌پرتی‌ در محل کار استرس شما را از بین می‌برد!

تحقیقات جدید موسسه WHU نشان می دهد حواس پرتی های کوتاه و مثبت می تواند به کاهش سطح استرس در هنگام رویارویی با وظایف دشوار کمک کند.

به گزارش تکناک، این مطالعه که توسط یک تیم بین‌المللی از محققان انجام شد،نشان داد که فعالیت‌های کوتاه و لذت‌بخش مانند تماشای یک ویدیوی طنز در یوتیوب می‌تواند به افراد کمک کند تا با استرس‌های روزانه مانند ایمیل‌های منفی یا کارهایی که دوست ندارند کنار بیایند.

به نوبه خود،این کار به شما این امکان را می دهد که با همکاران خود صمیمی تر باشد ودر کار خود خلاق تر و مفیدتر عمل کنید.

پروفسور شواتزر،محقق دانشکده مدیریت Otto Beisheim، توضیح داد: مطالعه ما نشان می دهد که تجربه احساسات مثبت در طول روز کاری می تواند به شما کمک کند تا موثر باقی بمانید، به ویژه زمانی که نیازهای کاری روزانه،شما را ملزم به خودکنترلی زیادی می کند.

او ادامه می دهد: برای مثال، تلاش برای آرام ماندن پس از خواندن یک ایمیل آزاردهنده،معمولاً برای کارمندان بسیار خسته کننده است.در نتیجه، آنها ممکن است برای نشان دادن خودکنترلی در بقیه روز کاری خود تلاش کنند، که به نوبه خود مانع تعامل، خلاقیت و رفتار آنها با همکارانشان می شود.

او نتیجه می گیرد: در اینجا مسئله مثبت اندیشی مطرح می شود. تماشای یک ویدیوی خنده دار احساسات مثبت را افزایش می دهد.چنین احساسات مثبتی به کارکنان این امکان را می دهد که از منابع نظارتی خود حتی پس از خودکنترلی که باعث کاهش کارایی می شود،استفاده کنند.این به نوبه خود بر اثربخشی آنها در کار تأثیر مثبت می گذارد.

دکتر ولادیسلاو ریوکین،دانشیار رفتار سازمانی، در مدرسه کسب و کار ترینیتی، افزود: محیط های کاری امروزی به طور فزاینده ای پر از گرفتاری هستند،اما ما درک محدودی از آنچه سازمان ها و کارمندان می توانند برای جلوگیری از اثرات استرس زا خودکنترلی انجام دهند داریم،مثل ایمیل های منفی یا انجام کارهایی که دوست ندارید.

او ادامه می‌دهد: تحقیقات ما نشان می‌دهد که حواس پرتی های مثبت کوتاه می‌تواند به کارمندان کمک کند تا از روز خود به بهترین شکل استفاده کنند و کارفرمایان و کارمندان باید مثبت‌اندیشی بیشتری را در روز کاری بگنجانند!به عنوان مثال، سازمان‌ها می‌توانند توصیه‌هایی درباره ویدیوهای خنده‌دار کوتاه از طریق یک خبرنامه روزانه به کارمندان ارائه کنند یا یک جوک روزانه را در اینترانت پست کنند.با انجام این کار، کارفرمایان می توانند به کاهش اثرات منفی خودکنترلی کمک کنند.

محققان نتایج خود را با بررسی 85 کارمند در طی 12 روز کاری که روزانه یک حواس پرتی ریز مثبت مبتنی بر متن یا ویدیو دریافت می کردند، جمع آوری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.