خداحافظی لینکدین و X با رمز عبور

به  لطف کلیدهای عبور جدید، رمز عبور به تدریج به تاریخ می‌پیوندد. بسیاری از برنامه‌ها و خدمات در حال حاضر رمزهای عبور را اختیاری کرده‌اند و تعداد بیشتری از جمله لینکدین و X نیز در راه هستند.

به گزارش تکناک، رمزگشای برنامه، Steve Moser، امروز نتایجی را منتشر کرد که به X (توییتر) و لینکدین به عنوان دو سرویس اصلی اشاره دارد که در حال کار بر روی پشتیبانی از کلیدهای عبور هستند.

Moser می‌گوید: “هنوز مشخص نیست که X و لینکدین کی شروع به پشتیبانی از کلید عبور خواهند کرد”. “با این حال، اینکه هر دوی آنها در حال کار بر روی این موضوع هستند، نشانه‌ای مثبت برای آینده احراز هویت بدون رمز عبور است.”

استفاده از کلیدهای عبور برای جایگزینی بجای رمزهای عبور، بستگی به پذیرش پلتفرم دارد. خوشبختانه، اپل نیز جزء تیم‌هایی است که برای تبدیل کلیدهای عبور به روش معمول، کار می‌کنند. برای کاربران دستگاه‌های اپل، استفاده از یک کلید عبور، احراز هویت شما را بسیار راحت می‌کند، همانند استفاده از Face ID یا Touch ID بر روی آیفون، آیپد یا مکتان.

“بر اساس استانداردهای FIDO Alliance و W3C، کلیدهای عبور با جفت کلید رمزنگاری شده، جایگزین رمزهای عبور می شوند.”، اپل توضیح می‌دهد. “این جفت کلیدها امنیت را به شدت بهبود می‌بخشند.”

با شروع iOS 17 و macOS 14 Sonoma، اپل در واقع کلیدهای عبور Apple ID را به صورت خودکار تولید می‌کند که بر روی iCloud.com و Apple.com کار می‌کنند. کلیدهای عبور با iOS 16 و macOS 13 Ventura سازگار هستند.

تیک تاک (TikTok) همچنین به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد از پشتیبانی کلیدهای عبور استفاده کند، و واتساپ (WhatsApp) نیز به طور مشابه برنامه‌هایی برای استفاده از فناوری احراز هویت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.