خدمات بازی ابری به گوشی های سامسونگ می آید

سامسونگ در حال اضافه کردن بازی ابری (cloud gaming) به گوشی‌های گلکسی است و ممکن است در این هفته عرضه شود.

به گزارش تکناک، طبق گزارشی جدید، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های Galaxy، در این هفته یک برنامه جدید از سامسونگ را اضافه خواهند کرد، زیرا به نظر می‌رسد سامسونگ خدمات بازی ابری خود را به تمام کاربران گلکسی گسترش خواهد داد.

سامسونگ مدتی است که بی سر و صدا در حال کار بر روی خدمات بازی ابری خود بوده است. طبق گزارشی از روزنامه Korea Economic Daily، این خدمات در حالت بتا بوده و ممکن است در این هفته به عنوان یک سرویس بر روی “1 میلیارد” دستگاه گلکسی عرضه شود.

به نظر می‌رسد خدمات ابری جدید به طور انحصاری برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ عرضه خواهد شد و در هنگام کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ که در تاریخ ۵ اکتبر برگزار می‌شود، به طور گسترده راه‌اندازی خواهد شد.

یک پلتفرم بازی ابری با پشتیبانی سامسونگ چگونه به نظر می‌رسد؟

ظاهرا، هدف آن از بین بردن زمان دانلود بازی‌ها است. کاربران قادر خواهند بود بازی‌های موبایل را بدون نیاز به دانلود از Play Store یا Galaxy Store اجرا کنند، که سامسونگ امیدوار است این امر باعث بهبود اثربخشی تبلیغات بازی‌ها شود. به نظر می‌رسد شرکت همچنین قصد دارد برای جذب توسعه‌دهندگان، هزینه‌های سرویس برای این خدمت بازی ابری را تا 30 درصد هزینه‌های مشاهده شده در Play Store و App Store کاهش دهد.

آزمایش‌های جاری این خدمات بازی ابری، که به ظاهر در سامسونگ Game Launcher یکپارچه شده است، بازخورد مثبتی داشته است، اما هدف سامسونگ به طور واضح مشخص نشده است. در یک مصاحبه با VentureBeat در ماه اگوست (از طریق The Verge)، جونگ هیوک وو از سامسونگ توضیح داد:90٪ از افرادی که از طریق تبلیغات علاقه خود را به محتوای یک ناشر بازی اعلام کرده‌اند، در واقع هرگز به بازی وارد نمی‌شوند. ما معتقدیم که اجرا کردن ابری می‌تواند با از بین بردن کامل روش‌های جذب کاربر، رهایی از دانلود و نصب و بازدید از اپ استور، کاری مثبت برای ناشران بازی‌های موبایل انجام دهد. این کار می‌تواند به طرز چشمگیری این فرآیند و ناکارآمدی‌های داخلی آن را کاهش دهد. بنابراین، ناشران بازی تعداد قابل توجهی کاربر جدید را در بازی‌های خود مشاهده خواهند کرد.

 

به نظر می‌رسد یکی از اهداف اصلی سامسونگ در ارتقای خدمات بازی ابری، تولید درآمد اضافی از کاربران گلکسی باشد، زیرا بازار گوشی‌های هوشمند در حال کاهش است.

قابل ذکر است که این اولین تلاش سامسونگ در زمینه بازی ابری نیست. در سال 2022، این شرکت Gaming Hub را بر روی تلویزیون‌های خود راه‌اندازی کرد که شامل بازی ابری از Xbox، GeForce Now، Amazon Luna و برای مدتی Google Stadia که اکنون منسوخ شده است، بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.