چینی‌ها خودکفایی در صنعت تراشه را یک ضرورت می‌دانند

تراشه چینی

همانطور که همه ما می دانیم، در بازار پیچیده تلفن های هوشمند، خود پژوهی پایه و اساس خودکفایی است.تراشه چینی

به گزارش تکناک، از سوی دیگر اقدامات خصمانه آمریکا اکنون دولت چین را به تامل بیشتر برای رسیدن به خودکفایی در حوزه های مختلف فرو برده است.

این کشور تنها با استفاده از فناوری چینی، می تواند از شرکت هواویی در برای حملات شرکتهای دیگر محافظت کند. این در حالی است که در حال حاضر، برندهای محبوب تراشه موبایل در سطح جهان کوالکام و مدیاتک هستند و این شرکت ها به طور گسترده از فناوری آمریکایی استفاده می کنند، البته چند تراشه چینی هم وجود دارد.

اخیرا، کائو هایتائو، استاد برجسته دانشگاه Mindu در دانشگاه مین ژیانگ، در یک مصاحبه گفت که 30 درصد از گوشی های هوشمند فروخته شده در چین باید از تراشه چینی استفاده کنند. او همچنین پیشنهاد می‌کند که هر برندی که تصمیم دارد از تراشه چینی استفاده نکند باید تا 400 درصد مالیات بیشتری بپردازد. کائو هایتائو همچنین گفت که هدف از این کار پرورش بازار چین است. وقتی بازار وجود دارد، درآمد وجود دارد و زمانی که درآمد وجود دارد، سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه وجود دارد. در غیر این صورت، همیشه توسط دیگران کنترل خواهد شد.

وی در خصوص صنعت نیمه هادی ها نیز گفت: صنعت نیمه هادی منابع زیادی را در تایوان مصرف می کند. میانگین مصرف روزانه آب کارخانه‌های TSMC در سال گذشته حدود 150هزار تن بود. کل شرکت های پارک علم و فناوری Hsinchu روزانه 140هزار تن آب مصرف می کنند.

چن کمینگ، مدیر سابق موسسه تحقیقات اقتصادی تایوان در دانشگاه Huaqiao و مدیر انجمن ملی تحقیقات تایوان، گفت که TSMC پیشرو در صنعت نیمه هادی در تایوان است، اما ارزش گذاری بالای آن یک مشکل است. 80 درصد از سهامداران TSMC در خارج از کشور هستند و تنها 20 درصد در دست هموطنان تایوانی است. به عبارت دیگر 80 درصد درآمدی که به دست می آید از تایوان خارج می شود.

این موضوع همچنین بحث های داغی را در میان بسیاری از کاربران اینترنتی برانگیخته است. نظرات در این باره بسیار متفاوت است. برخی می گویند که باید این کار انجام شود و برخی از کاربران اینترنت فکر می کنند که باید با آرامش با این موضوع برخورد شود. بسیاری بر این باورند که اگر دولت چین فقط استفاده از تراشه های چینی را بپذیرد، عملکرد گوشی های هوشمند تولید شده واقعا ضعیف خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.