ربات استروبی ناسا به فضا بازگشت

ایستگاه فضایی بین‌المللی با بازگشت دوباره ربات استروبی ناسا پر سر و صدا شده است.

به گزارش تکناک، ربات زرد رنگ استروبی با نام هانی (Honey Astrobee) ، یکی از سه ربات آزاد پرواز، پس از گذشت نزدیک به یک سال از پایگاه اصلی خود یعنی مرکز تحقیقات ایمز ناسا در دره سیلیکون کالیفرنیا به فضا فرستاده شد. هانی در سپتامبر 2022 برای تعمیر و نگهداری به زمین بازگشته بود.

وودی هوبرگ، فضانورد ناسا، به باز کردن هانی از محفظه پرتابش کمک کرد و تأیید کرد که ربات آماده بازگشت به کار است. پس از بررسی های اولیه، هانی توانست به طور مستقل از ایستگاه جدا شود، از طریق ماژول آزمایش ژاپنی ایستگاه فضایی (JEM) مانور دهد و بدون نظارت خدمه بار دیگر با موفقیت به ایستگاه متصل شود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از اقامت در مرکز تحقیقات ایمز ناسا، از هانی، یکی از ربات‌های استروبی ناسا استقبال کرد. وودی هوبرگ فضانورد ناسا آمادگی هانی را تایید کرد و پس از آن قابلیت‌های ناوبری مستقل را در ایستگاه به نمایش گذاشت.

هدف و قابلیت های استروبی

تجهیزات استروبی یک سیستم رباتیک برای تحقیقات در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در اختیار آزمایشگاه مدار قرار می‌دهد. استروبی متشکل از سه ربات مکعبی شکل، نرم افزار و یک ایستگاه اتصال است که برای شارژ مجدد استفاده می شود.

هدف این ربات ها که از فن های الکتریکی به عنوان نیروی محرکه در ریزگرانش ایستگاه فضایی استفاده می کنند، کمک به مدیریت وظایف معمول فضاپیما هستند تا فضانوردان بتوانند روی کارهایی تمرکز کنند که فقط انسان ها می توانند انجام دهند. این پروژه فرصت‌های برای کاربران دانشگاهی، صنایع خصوصی، ناسا و سایر سازمان‌های دولتی در اجرای تحقیقات تایید شده فراهم می‌کند.

درباره استروبی

ربات استروبی یک سیستم رباتیک نوآورانه است که توسط ناسا برای استفاده در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) توسعه یافته است. استروبی متشکل از سه ربات مکعبی شکل و آزاد پرواز است که برای کمک به فضانوردان در انجام کارهای معمول و بهبود کارایی در ایستگاه فضایی طراحی شده است.

این ربات‌ها از فن‌های الکتریکی برای پیشرانه استفاده می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند در محیط ریزگرانشی ایستگاه فضایی بین‌المللی حرکت کنند. ربات‌های استروبی علاوه بر کاربردهای عملی خود، به‌عنوان بستری برای تحقیق عمل می‌کنند و اکتشافات علمی و ابتکارات آموزشی در فضا را ترویج می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.