ربات انسان نما GR-1 به کمک سالخوردگان چین می آید

شرکت چینی Fourier Intelligence به تازگی برنامه‌ های خود را برای تولید 100 ربات انسان نما GR-1 تا انتهای سال ۲۰۲۳ برای کمک به بیماران در فرآیند توانبخشی خبر داد.

به گزارش تکناک، توسعه ربات‌های انسان‌نما با استفاده از هوش مصنوعی همزمان با پیشرفت‌های فناوری در حال رشد است. این ربات‌های انسان‌نما به این قابلیت مجهز خواهند بود که بیماران را از تخت‌هایشان به صندلی‌های چرخدار منتقل کنند و همچنین برای برداشتن اشیا کمک کنند.

به گزارش یورونیوز،  ربات انسان نما GR-1 همچنین به درمان مشتریان خود کمک می‌کند، از بازی‌های قدرتی مچ تا تمرین گرفتن اشیا با دست و انگشتان و تمرین اسکلت بیرونی پایین‌تنه.

پروژه ربات انسان نما GR-1 در سال 2019 برای پاسخگویی به تقاضای رو به افزایش در جمعیت سالخورده چین راه اندازی شد. کمیسیون ملی بهداشت گزارش داد که تعداد افراد 60 سال و بالاتر از 280 میلیون به بیش از 400 میلیون تا سال 2035 خواهد رسید.

ذن کوه، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Fourier Intelligence، گفت: همانطور که به جلو می رویم، ربات های انسان نما GR-1 می تواند یک مراقب یا یک دستیار درمانی باشد یا می تواند همراهی در خانه برای سالمندانی باشد که تنها می مانند.

ربات انسان نما GR-1  کمی بیش از 1.5 متر قد و 55 کیلوگرم وزن دارد. می تواند راه برود، از موانع دوری کند و کارهای ساده ای مانند نگه داشتن بطری ها را انجام دهد.

طراحی ربات در حال حاضر در مرحله تحقیق و توسعه است و نمونه اولیه آن دو تا سه سال زمان خواهد برد تا ساخته شود.

کوه می‌گوید: این ربات میتواند تعادل خود را حفظ کند و وظایف مختلفی را انجام دهد. می توانیم آن را طوری برنامه ریزی کنیم که بنشیند، بایستد و بپرد. می‌توانید بازوها را طوری برنامه‌ریزی کنید که ظروف و ابزار را بردارند و کارهایی را که مهندسان می‌خواهند، انجام دهند.

رباتیک خود مختار

شرکتی که ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی را برای مراقبت‌های درمانی می‌سازد، متخصص در فناوری توانبخشی است و برنامه‌ای به نام RehabHub دارد که گزینه‌های مختلفی را در اختیار بیماران قرار می‌دهد که شامل مجموعه‌ای از دستگاه‌های فیزیوتراپی یکپارچه است.

Fourier Intelligence همچنین ربات های اسکلت بیرونی برای بیماران ساخته است. این دستگاه ها در فیزیوتراپی از بازوها و پاها پشتیبانی می کنند.

مدیرعامل بر این باور است که ربات های انسان نما ممکن است بتوانند کمک قابل توجهی ارائه دهند و شکافی را پر کنند که فناوری قبلی نتوانسته بود. او می گوید: در نهایت بیماران ربات مستقلی خواهند داشت که با آنها در تعامل است.

 

این شرکت رباتیک،ربات انسان نما GR-1 را در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگهای در کنار نمونه اولیه ربات انسان نمای اپتیموس تسلا و چندین ربات دیگر از شرکت های چینی ارائه کرد. این کنفرانس تا 15 تیرماه ادامه دارد.

یکی دیگر از ربات های قابل توجه در این کنفرانس X20 بود، یک ربات چهارپا که برای انجام کارهای خطرناک به جای انسان ها مانند تشخیص گاز سمی در جو طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.