این ربات چت پاسخ دقیق به سوالات پزشکان می دهد

یک استارتاپ ربات چت هوش مصنوعی جدیدی ساخته است که پزشکان را با جدیدترین تحقیقات آشنا می کند و منبع اطلاعاتی رایگان و موثقی را در اختیار آنها قرار می دهد.

به گزارش تکناک، برای اینکه ربات های چت هوش مصنوعی برای پزشکان و سایر متخصصان سلامت مفید باشند، باید به آخرین تحقیقات دسترسی داشته باشند. اما مدل های فعلی به سادگی به داده های فراتر از آخرین به روز رسانی خود دسترسی ندارند.

دانیل نادلر با استارت آپ جدید خود به نام OpenEvidence برای حل این مشکل تلاش کرده است.

نادلر روز پنجشنبه به فوربس گفت: او قصد دارد با ارتباط دادن این مدل های زبانی با مجموعه ای از اسناد بالینی واقعی به هدف والای خود دست یابد. او ادعا می کند که مدل جدید او می تواند با یک کتاب باز پاسخ دهد، نه با یک کتاب بسته.

اطلاعات موثق

چگونه متخصصان پزشکی می توانند اطلاعات معتبر و قابل اجرا را از اطلاعات ناموثق جدا کنند؟ نادلر ادعا کرد که این مشکل به ویژه در طول همه گیری آشکار بود. او استدلال کرد: ساختار اساسی مشکل یکسان بود. حجم زیادی از اطلاعات بارگذاری می شود و نیاز به دسته بندی و راستی آزمایی با استفاده از کامپیوتر دارند.

به نظر می رسد راه حل نادلر کار می کند. در ماه مارس، OpenEvidence برای شرکت در پلتفرم شتاب دهنده مایو کلینیک انتخاب شد، حرکتی که باعث شد بیش از 10000 پزشک برای دسترسی زودهنگام به پلتفرم او ثبت نام کنند.

امروزه OpenEvidence تعاملی است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا سؤالات خود را بر اساس سناریوهای دقیق بیمار تنظیم کنند و پیگیری‌های خود را انجام دهند. همچنین می‌تواند ده‌ها هزار مجله را از یک مجموعه اسنادی که شامل بیش از 35 میلیون مقاله مجلات است، پایش کند. اسناد به روز هستند: فقط یک زمان 24 ساعته برای پردازش مقالات جدید مجله و وارد کردن آنها به مجموعه بازیابی نیاز است.

OpenEvidence همچنین استنادهایی را به مقالات مجلات ارائه می کند که تضمین می کند پاسخ های اشتباه کمتری وجود داشته باشد.

رایگان برای استفاده متخصصان پزشکی

نادلر برای جلب علاقه به پلتفرم جدید خود، OpenEvidence را برای استفاده کنندگان اولیه که متخصصان پزشکی دارای مجوز هستند رایگان کرده است. آنتونیو فورته، پروفسور جراحی پلاستیک در کلینیک مایو که در هیئت مشاوره پزشکی OpenEvidence است، به فوربس گفت که او به طور منظم از UpToDate استفاده می کند و به خود می بالد که می تواند “در عرض 30 ثانیه، نه در عرض 10 دقیقه” به پاسخ برسد.

در مورد درآمد، نادلر می‌گوید که هنوز در مورد مدل درآمدی تصمیم نگرفته است و بین مدل مبتنی بر اشتراک و مبتنی بر آگهی در حال تصمیم گیری است. با این حال، یک چیزی که او از آن مطمئن است این است که او نمی خواهد OpenEvidence به یک ربات چت برای بیماران عادی تبدیل شود.

نادلر گفت: این یک مشکل فنی نیست و این یک مشکل قانونی و اخلاقی است. برای هر آسیب قابل تصوری که می تواند از استفاده از این فناوری برای بیمار وارد شود، محدودیت بسیار محکمی وجود دارد، زیرا همیشه توسط یک حرفه ای مداخله می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.