رونمایی رسمی اپل از آیفون 15

اپل امروز آیفون 15 و آیفون 15 پرو را معرفی کرد که دارای عملکرد بهبود یافته، جزیره پویا که قبلا در آیفون 14 پرو دیده شده بود، طیفی از رنگ های جدید و یک پورت USB-C جایگزین کانکتور لایتنینگ است.

به گزارش تکناک، مانند سال گذشته، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس دارای نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی هستند. با این حال اپل گفت که حداکثر روشنایی در این گوشی ها اکنون می تواند تا 2000 نیت افزایش یابد. می‌توانید این جمعه آیفون 15 را پیش‌خرید کنید و این دستگاه در 22 سپتامبر مصادف با 31 شهریور عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روکش‌های رنگی اپل اکنون در سراسر شیشه تعبیه شده است تا پوشش‌های رنگارنگ جدید و چشم‌گیری ایجاد کند. آیفون 15 در رنگ های صورتی، زرد مایل به سبز، آبی و مشکی موجود است.

اپل سیستم دوربین را به روز کرده است. سیستم دوربین پشتی مدل پایه آیفون15 اکنون مانند سری آیفون 14 پرو سال گذشته دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است.این سنسور 48 مگاپیکسلی حالت زوم اپتیکال 1x و 2x را در کنار لنز معمولی 0.5x فوق عریض فعال می کند.

حالت پرتره نیز برای آیفون15 ارتقا یافته است. اپل می گوید عکس های پرتره بوکه مصنوعی آن عملکرد بهتری نسبت به قبل در نور کم ارائه می دهند.

حالت پرتره اکنون به طور خودکار هنگام عکاسی از یک سوژه در حالت دوربین اصلی نیز فعال می شود.همچنین اپل در حال بهبود حالت شب، عکس زنده و حالت اکشن در دوربین آیفون 15 است. اگر از طرفداران سلفی هستید، دوربین جلو این گوشی دارای فوکوس خودکار و نور پرتره است.

شما همچنین می‌توانید پس از گرفتن عکس، فوکوس را تغییر دهید، زیرا اپل عمق نقشه را در کنار داده‌های تصویر نگه می‌دارد تا بتواند بعداً بافت طبیعی را به تصویر اضافه کند.

در آیفون15 و آیفون15 پلاس از تراشه A16 Bionic که قبلا در مدل های آیفون 14 پرو دیده شده بود، استفاده می شود. سیستم روی یک تراشه A16 دارای یک CPU  شش هسته ای و GPU 5 هسته ای است. همچنین اپل به لطف یک باتری بزرگتر، قول دوام باتری تمام روز را با آیفون 15 داده است. آیفون 15 دارای یک تراشه نسل دوم فوق باند گسترده است، دقیقاً مانند اپل واچ سری 9 جدید. این تراشه اتصال به سایر دستگاه‌های دورتر را بهبود می‌بخشد و می‌تواند یافتن دقیق را در ویژگی Find My فعال کند تا بتوانید دوستان را که آخرین مدل های آیفون 15 را دارند، راحت‌تر پیدا کنید.

 

آیفون 15 از نظر عمر باتری برابر با آیفون15 رتبه بندی شده است، اما ظاهرا آیفون 15 پلاس حتی بیشتر دوام خواهد آورد.

 

بزرگترین ارتقای قابل توجه آیفون15 و 15 پلاس در خارج از USB-C قابل مشاهده و تغییرات جزیره دینامیک، سیستم دوربین بهبود یافته است. سنسور دوربین اصلی به سنسور 48 مگاپیکسلی در حال حرکت ارتقا یافته است. این سنسور در آیفون 14، 12 مگاپیکسل بود. همچنین یک تله فوتو 12 مگاپیکسلی در این گوشی وجود دارد و حالت پرتره نیز در آن بهبود یافته است. بهبود حالت پرتره به این معنی است که برای این که از حالت پرتر استفاده کنید، نیازی به تغییر دستی ندارید.

 

آیفون 14 سال گذشته بسیاری از طراحی آیفون 13 را حفظ کرد. سال گذشته هیچ گزینه Mini وجود نداشت و یکی از بزرگ‌ترین ویژگی های آیفون 14 Emergency SOS بود که یک سیستم پیام‌رسانی اضطراری که از طریق ماهواره‌های ارتباطی وقتی خارج از برد سیگنال سلولی هستید، کار می‌کند.

اپل آخرین مدل‌های آیفون15 خود را در کنار اپل واچ سری 9 جدید عرضه می‌کند که شامل یک تراشه ارتقا یافته با عملکرد GPU بهبودیافته، یک تراشه نسل دوم باند فوق گسترده و یک ویژگی «دو بار ضربه زدن» و موارد دیگر است.

1 دیدگاه برای “رونمایی رسمی اپل از آیفون 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.