روی خوش واتساپ به کاربران آیپد

چندین تستر نسخه بتا خوش شانس واتساپ  این هفته با یک خبر غیرمنتظره روبه‌رو شدند چرا که به نظر می‌رسد این شرکت نسخه‌ای از برنامه iOS خود را نیز برای آیپد بهینه‌سازی کرده است.

به گزارش تکناک، از آنچه در تصاویر ارائه شده می‌بینیم، برنامه آیپد دقیقاً همانطور که انتظار می‌رود عمل می‌کند. شما با اسکن کد QR به همان روشی که حساب خود را به دستگاه‌های دیگر متصل می‌کنید می‌توانید به آن متصل شوید.

شما لیست مکالمات خود را در سمت چپ و گفتگوی فعلی خود را در سمت راست مشاهده خواهید کرد. تقریباً همان برنامه iOS است، با این تفاوت که به جای دیدن یک پنجره در یک زمان، هر دو را مشاهده می‌کنید.

شما تقریباً از اینکه چرا این کار انقدر طول کشیده است متعجب می شوید، به خصوص زمانی که ویل کاتکارت ، رئیس واتساپ در ژانویه سال 2022 گفت که “ما دوست داریم این کار را انجام دهیم.”

به دلایلی، متا هرگز علاقه‌ ای به ساخت برنامه‌های iPad نداشته است. هنوز هم برنامه‌ای برای iPad اینستاگرام یا تردز وجود ندارد و حتی برنامه فیسبوک نیز تنها نسخه‌ بزرگنمایی‌شده و ناکارآمدی از برنامه iPhone است.

مسنجر تقریباً تنها برنامه از مجموعه برنامه‌های متا است که تجربه‌ای نسبتاً خوب را برای iPad فراهم می‌کند. اما با توجه به اینکه واتساپ به مرور به قلب اکوسیستم اجتماعی متا تبدیل می‌شود و به عنوان شرکتی که سعی در متقاعد کردن کسب‌وکارها برای استفاده از واتساپ برای فهرست‌ها و تعاملات با مشتریان خود دارد منطقی است که این برنامه را نیز برای iPad عرضه کند.

تجربه واتساپ در طول این مدت توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. برنامه مک بهبود یافته است و قابلیت تماس گروهی بهتری دارد، عکس‌ها و ویدیوها با کیفیت HD در برنامه پشتیبانی می‌شوند، کانال‌ها در حال عرضه به کاربران در سراسر جهان است، و متا بسیار در تلاش است تا استفاده از حساب کاربری در دستگاه‌های مختلف را آسان‌تر کند. شاید جالب‌ترین مورد، متا به نظر می‌رسد در حال کار بر روی تبدیل واتساپ به یک سرویس پیام‌رسان چندپلتفرمی باشد تا با قوانین اتحادیه اروپا سازگار شود، که تنها یکی از دلایل دیگری برای قرار دادن برنامه در دسترس تعداد بیشتری از کاربران در جای‌های مختلف دنیا است.

سخت است یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های جهان را یک ابزار مخفی نامید، اما واتساپ بدون شک یکی از محصولات متا با بیشترین پتانسیل است. به نظر می‌رسد متا می‌خواهد آن را تبدیل به یک شبکه اجتماعی خصوصی‌تر کند. همچنین به شدت تمایل دارد تا با کاربران آمریکایی تعامل بیشتری داشته باشد. بهترین راه برای انجام این کار این است که در همه جا حاضر باشید، بنابراین پس از سال‌ها تمسخر و التماس از سوی کاربران تبلت، واتساپ ممکن است به زودی در صفحه نمایش بزرگ شما در دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.