این ساختمان شناور تعامل انسان و طبیعت را ترویج می‌کند+ تصاویر

شرکت داتز دیزاین یک ساختمان دفتر مرکزی شناور را در لینگانگ، شانگهای ساخته است که به نوعی تعامل انسان و طبیعت را ترویج می کند.

به گزارش تک ناک، این تیم به سفارش Techstorm، طراحی دفتر مرکزی پارک صنعتی را که ترکیبی از برنامه ریزی معماری، معماری داخلی و منظره است را تکمیل کرد.

پارک مرکزی کاملاً جدید Techstorm یک فضای اداری کاربرپسند، یک کارخانه مدرن کاملاً جدید، یک مرکز تحقیق و توسعه مجهز به تجهیزات کلاس جهانی و خطوط تولید پیشرفته را فراهم می کند. تیم طراحی DUTS پارک اداری دفتر مرکزی مجتمع را در مفهومی «موزه‌مانند» و در تلاش برای ادغام یک تجربه فضای فرهنگی عمومی در ساختمان‌ها و دفاتر صنعتی طراحی کرد.


فضای فرهنگی عمومی همراه با فضای سبز در مرکز ساختمان است و رابطه انسان و طبیعت را ترویج می کند. پارک صنعتی هوشمند راه حل های صرفه جویی در انرژی را ارائه می دهد و در جهت حفاظت از محیط زیست و تولید پایدار حرکت می کند.


ارتباط و نوآوری در یک طرح کاربر پسند
چیدمان و برنامه ریزی کل پارک مرکزی دارای عملکردهای مختلفی مانند تولید، دفتر، تحقیق و توسعه، اوقات فراغت و نمایش است.
محیط اداری کاربرپسند و با چیدمان کاربردی می تواند به طور کامل نیازهای شرکت ها و کارمندان را برآورده کند و زمینه را برای ارتباطات و نوآوری ایجاد کند.


برخی از مناطق دارای پتانسیل برای برنامه ریزی مجدد و تکرار عملکردی هستند که می تواند با توجه به توسعه آینده شرکت تنظیم شود.

تیم با استفاده از تکنیک طراحی به نام «فضای خاکستری» ، ساختار ساختمان‌های فرهنگی عمومی در پارک صنعتی،را کاربردی کرد و احساس فضای فرهنگی عمومی را در سراسر مناطق پارک ایجاد کرد .
یک ساختمان اداری معاصر شناور
دفتر مرکزی شرکت با سبک زیبای طراحی معاصر ساخته شده است و می تواند با تغییرات مداوم سبک زندگی مدرن سازگار شود. محیط کاربرپسند به کارکنان اجازه می دهد تا در فضایی کار کنند، زندگی کنند و گرد هم آیند که ارزش های اصلی و احساس مسئولیت شرکت را منتقل می کند.


شرکت DUTS یک استراتژی طراحی را اتخاذ کرده است که یک تجربه فضایی منحصر به فرد برای کاربران ایجاد می کند. نمای بیرونی با یک استخر «آینه» در زیر ساختمان 40 متری کنسولی فوق‌العاده با یک راهرو T شکل که روی سطح آب شناور است آغاز می شود.

نور خورشید از بالا و روی آب پخش می شود و ورودی مرکزی را روشن می کند و مهمانان را به داخل دعوت می کند. سیال بودن توده آب، ظاهر قوی ساختار فوق را افزایش می دهد.

تعامل انسان و طبیعت در یک دهلیز پر جنب و جوش
در فضای داخلی، شرکت DUTS از اختلاف ارتفاعی که توسط شکل معماری کنسولی در فضای داخلی ایجاد شده است برای فراهم کردن مقیاس بزرگ فضای مشترک و همچنین یک سالن سخنرانی آمفی تئاتر برای دفتر Techstorm استفاده کرد.


استفاده از نور طبیعی و زیبایی شناسی مینیمال ، نظم داخلی را افزایش می دهد.

در فضای ارتباطی بین طبقه اول و طبقه دوم، تیم فضایی دنج با متریال چوب روستایی در رنگ گرم ایجاد کرد. یک دهلیز پر جنب و جوش از هر دو سطح از طریق دیوار پرده ای شیشه ای قابل مشاهده است که نمای 360 درجه باغ را نشان می دهد و همچنین تهویه متقابل و نور طبیعی را فراهم می کند. باغ و آینه های بزرگی که نور طبیعی را به داخل ساختمان می تاباند، تعامل انسان و طبیعت را ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.