ساخت کشتی هوایی ایرلندر 10 برای کاربردهای نظامی

شرکت هوافضای بریتانیا (BAE) قصد خود را برای همکاری با شرکت وسایل نقلیه هوایی هیبریدی (HAV) برای بررسی کاربردهای بالقوه دفاعی و امنیتی هواپیماهای فوق کم آلاینده اعلام کرده است و برای اینکار کشتی هوایی ایرلندر 10 (Airlander 10) را انتخاب کرده است.

به گزارش تکناک، BAE ایرلندر 10 هیبریدی را برای ارتباطات، تدارکات دوربرد و جمع آوری اطلاعات آزمایش خواهد کرد.

بازگشت زیپلن

قرارداد بین HAV و BAE شامل همکاری در برنامه‌های فنی، بررسی فرصت‌های بالقوه بازار دفاعی برای ایرلندر10 و فعالیت‌های حمایتی مرتبط است. HAV، که شرکت سازنده ایرلندر است در فرودگاه کاردینگتون در بدفوردشایر توسعه یافته است و قرار است  تا سال 2026 تولید خود را در یورکشایر جنوبی آغاز کند.

ایرلندر 10 در ابتدا برای نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) طراحی شد تا برای اهداف لجستیکی و نظارت اطلاعاتی و شناسایی (ISR) مورد استفاده قرار گیرد. این پروژه در سال 2009 آغاز شد اما در نهایت لغو شد. سپس HAV نمونه اولیه را به دست آورد و آن را برای استفاده تجاری تغییر داد، پس از آن کشتی هوایی اولین پرواز خود را در آگوست 2016 به پایان رساند. از آن زمان، Air Nostrum، یک اپراتور منطقه‌ای اروپایی، سفارش‌هایی را با HAV برای ایرلندر 10 ثبت کرده است.

حدود 1.3 میلیارد دلار از هواپیماهای ایرلندر 10 توسط مشتریان اولیه، از جمله Air Nostrum که بزرگترین شرکت هواپیمایی منطقه ای خصوصی اروپا است رزرو شده است. HAV توضیح می دهد که برنامه ایرلندر 50 ما توسط گروه قدرتمندی از شرکای توسعه، از جمله Highlands and Islands Airports Ltd، AECOM، Blue Skies Holdings و Infinergy پشتیبانی می‌شود. این شرکت ادامه داد: ما در کنار رهبران معتبر صنعت از جمله AECOM، Collins Aerospace،BAE Systems، و 2Excel Aviation دیدگاه مشترکی در مورد خدمات هوایی پایدار، به اشتراک می‌گذاریم.

این کشتی هوایی دارای برد 4600 مایل (7400 کیلومتر) و حداکثر سرعت تقریباً 85 مایل در ساعت (137 کیلومتر در ساعت) است و می تواند تا پنج روز در هوا بماند. ایرلندر 10 پر از هلیوم 98 متر طول دارد و ویژگی های کشتی های هوایی و هواپیماهای کلاسیک را ترکیب می کند. شکل منحصربه‌فرد آن با فراهم آوردن صعود اضافی میزان سوخت مورد نیاز را کاهش می‌دهد. HAV بیان می‌کند که Airlander 10 می‌تواند تا 10 تن محموله را در لجستیک دفاعی حمل کند و راه‌حل حمل‌ونقل هوایی مقرون‌به‌صرفه‌تر، با ظرفیت بالا و دوربرد را نسبت به هلیکوپترهای ترابری نظامی فعلی ارائه می‌دهد.

این شرکت همچنین در حال توسعه انواع ایرلندر است که می توانند بارهای بیشتری را حمل کنند. دیو هلمز، مدیر عامل BAE Systems Air توضیح داد: تغییر ماهیت درگیری باعث ایجاد رویکردهای جدید در بخش دفاعی می شود، از جمله استفاده از منابع جدید مصنوعی و پایدار انرژی و مواد جدید و فرآیندهای جدید که به ما امکان می دهد از همان ابتدا از فناوری پایدار استفاده کنیم.

یک فرصت هیجان انگیز

وی افزود: ما از همکاری نزدیک با تیم وسایل نقلیه هوایی هیبریدی برای کاوش و پیشرفت مشترک قابلیت‌های دفاعی و امنیتی ایرلندر هیجان‌زده هستیم.

من بسیار هیجان زده هستم که این تفاهم نامه را با BAE Systems، که یک شرکت برجسته دفاعی و امنیتی بریتانیا و شریک عالی برای تسریع توسعه سیستم های ایراندر است را برای برنامه های نظامی و دفاعی اعلام کنم.تام گراندی، مدیر عامل شرکت وسائل نقلیه هوایی هیبریدی گفت: این تفاهم نامه حرکت قابل توجهی که ما در پشت پروژه ایرلندر ایجاد کرده‌ایم را نشان می‌دهد، و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا آن را با خود به مرحله بعدی و حیاتی شروع تولید ایرلندر 10 ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.