سامسونگ یک تبلت‌ تاشوی جدید می سازد

به گفته رئیس بخش موبایل سامسونگ، این شرکت درحال کار بر روی یک تبلت تاشو جدید است که با محصولات فعلی از سری گوشی‌های تاشوی سامسونگ متفاوت خواهد بود.

به گزارش تکناک، تی ام رو تأیید کرد که شرکت فعالانه در حال توسعه تبلت‌ها و لپتاپ‌های تاشو است.

وی توضیح داد که افراد به طور طبیعی کتاب را باز می‌کنند تا بخوانند یا دفترچه را برای نوشتن باز می‌کنند، و وقتی این اشیا در حال استفاده نیستند یا نیاز به حمل آنها وجود دارد، می‌توان آنها را تا کرده و به صورت فشرده‌تر و قابل حمل‌تر کرد، در عین حال اطلاعات مهم را نیز حفظ کرد. او تاکید کرد که این رفتار بخشی اساسی از رفتار انسان است که سامسونگ قصد دارد آن را در دستگاه های خود بگنجاند.

مدیرعامل سامسونگ اعلام کرد که تکنولوژی استفاده شده در گوشی‌های تاشو نیز بر روی تبلت‌ها و لپتاپ‌ها به کار گرفته خواهد شد. وی همچنین اظهار داشت که سامسونگ منابع قابل توجهی را در توسعه تکنولوژی پایه مورد نیاز این دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت هدف دارد نوآوری‌های معناداری را به مصرف کنندگان ارائه کند و تبلت‌ها و لپتاپ‌های تاشو را زمانی که به طور کامل آماده شده‌اند، روانه بازار کند.

رو بر اهمیت مطمئن شدن از اینکه تبلت‌های تاشو هم نازک و سبک برای قابل حمل بودن، باشند و هم قدرتمند برای تحمل استفاده روزمره، بسیار تأکید کرد. سامسونگ به هدف یافتن تعادلی بین این عوامل برای ارائه یک محصول با کیفیت بالا دست می‌یابد.

قبل از تأیید رسمی برنامه‌های سامسونگ، از یک منبع خبری شایعاتی وجود داشت که نشان می‌داد شرکت امسال یک تبلت تاشو را در کنار سری  Galaxy Tab S9 عرضه خواهد کرد. اما این اتفاق نیفتاد. با این حال، وجود یک تبلت تاشوی در حال توسعه توسط سامسونگ اکنون تأیید شده است.

حق امتیاز سامسونگ برای یک تبلت تاشو به نام Galaxy Z Fold Tab قبلا توسط LetsGoDigital کشف شده بود. تصاویر ساخته شده براساس این امتیاز، یک دستگاه با قابلیت تاشدن در چند زاویه با نمایشگرهایی که هم به سمت داخل و هم به سمت بیرون خم می‌شوند را نشان می‌دهد.

مهم است به این نکته توجه کنیم که همه اختراعات به محصولات واقعی منجر نمی‌شوند، بنابراین باید منتظر بمانیم تا سامسونگ اطلاعات بیشتری ارائه کند یا شایعات جزئیات را هنگام ورود تبلت به مرحله تولید افشا کنند.

 مزایای تبلت های تاشو

تبلت‌های تاشو نسبت به تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند سنتی مزایای زیادی دارند، از جمله:

  • قابلیت حمل: زمانی که تا می شود، بسیار کوچکتر و قابل حمل تر از تبلت های سنتی است. این باعث می‌شود که در سفر، رفت‌وآمد، یا صرفاً در حال انجام کارهایتان، آن را با خود همراه داشته باشید.
  • ارگونومی: قابلیت تا کردن تبلت از وسط نیز می‌تواند ارگونومی را بهبود بخشد. برای مثال، می‌توانید تبلت را از وسط تا کنید تا یک فرم کوچکتر و راحت‌تر برای خواندن یا تایپ ایجاد کنید.
  • چندوظیفه ای: صفحه نمایش بزرگتر تبلت تاشو می تواند برای انجام چند کار مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، می توانید صفحه را به دو قسمت تقسیم کنید تا دو برنامه را همزمان مشاهده کنید، یا می توانید از تبلت به عنوان صفحه نمایش دوم برای لپ تاپ یا رایانه شخصی خود استفاده کنید.
  • مصرف رسانه: صفحه‌نمایش بزرگ تبلت‌های تاشو برای مصرف رسانه‌ای مانند تماشای فیلم، بازی، یا خواندن کتاب‌های الکترونیکی ایده‌آل است.
  • بهره وری: همچنین می تواند برای کارهای بهره وری مانند یادداشت برداری، کار بر روی اسناد یا ویرایش عکس ها استفاده شود.

البته، برخی از چالش‌های مرتبط با تبلت‌های تاشو نیز مانند قیمت بالا و احتمال مشکلات دوام وجود دارد. با این حال، مزایای آنها بیشتر از چالش ها است. و احتمالاً در سالهای آینده محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد.
در اینجا چند نمونه خاص از نحوه استفاده از تبلت های تاشو وجود دارد:

  • می توانید از آن به عنوان یک لپ تاپ کوچک برای کار در حال حرکت استفاده کنید.
  • می توانید از آن برای یادداشت برداری در کلاس یا جلسات استفاده کنید.
  • می توانید از آن برای تماشای فیلم یا بازی روی صفحه نمایش بزرگتر استفاده کنید.
  • می توانید از آن برای خواندن کتاب های الکترونیکی یا مجلات استفاده کنید.
  • می توانید از آن برای طراحی استفاده کنید.
  • می توانید از آن به عنوان صفحه نمایش دوم برای لپ تاپ یا رایانه شخصی خود استفاده کنید.

تبلت‌های تاشو هنوز یک فناوری نسبتاً جدید هستند، اما این پتانسیل را دارند که روش استفاده از تبلت‌ها را متحول کنند. با ادامه پیشرفت فناوری و کاهش قیمت‌ها، تبلت‌های تاشو احتمالاً به جریان اصلی تبدیل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.