سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری دولت آمریکا در صنایع نیمه هادی

صنایع نیمه هادی

دولت آمریکا برنامه سرمایه‌گذاری هنگفت خود روی تحقیق‌و‌توسعه صنایع نیمه هادی (R&D) را اعلام کرد. ارزش این سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، دولت آمریکا قصد دارد ۱۱ میلیارد دلار روی صنایع نیمه هادی سرمایه‌گذاری کند. این ابتکار که بخشی از قانون تراشه و علم تصویب‌شده کنگره آمریکا در آگوست ۲۰۲۲ است، گامی مهم برای حفظ پیشتازی نوآوری و تولید نیمه‌هادی برای این کشور محسوب می‌شود.

قانون تراشه و علم قانونی جامع با تخصیص ۵۲/۷ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری روی ابتکارات صنایع نیمه هادی است. این سرمایه‌گذاری عظیم اهمیت تولید داخلی نیمه‌هادی را برای امنیت ملی و ثبات اقتصادی نشان می‌دهد. از این مبلغ ۱۱ میلیارد دلار به‌طور خاص برای فعالیت‌های تحقیق‌و‌توسعه برای پیشبرد فناوری نیمه هادی اختصاص یافته است.

محور اصلی برنامه تحقیق و توسعه، تأسیس مرکز ملی فناوری نیمه هادی (NSTC) است که ابتکار پیش‌گامانه ۵ میلیارد دلاری است. NSTC که به‌عنوان مشارکت دولتی‌خصوصی فعالیت می‌کند، فعالیت‌های تحقیق و نمونه‌سازی فناوری‌های پیشرفته نیمه هادی را هدایت خواهد کرد. این تلاش مشارکتی ذی‌نفعان از دولت، صنعت، دانشگاه و سرمایه‌گذاران را گرد هم می‌آورد و نوآوری و تبادل دانش را تقویت می‌کند.

وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا، جنیفر گرانولم، بر اهمیت راهبردی تحقیق و توسعه در تقویت رقابت‌پذیری و انعطاف‌پذیری ملی تأکید کرد. رویکرد چندوجهی NSTC شامل ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از شرکت‌های نوظهور نیمه هادی و پرورش و رشد آن‌ها و تسهیل تجاری‌سازی فناوری است.

استراتژی دولت آمریکا درباره توسعه نیمه‌هادی در ایالات متحده با هدف حفظ مشاغل آمریکایی و جلوگیری از انتقال به خارج و تقویت توانایی‌های تولید کشور است. برنامه تولید نیمه هادی به‌دنبال ارائه یارانه برای تولید تراشه و سرمایه‌گذاری در زنجیره تأمین است. این امتیازها به ساخت کارخانه‌ها و افزایش ظرفیت تولید کمک می‌کند.

اهداف اصلی برنامه شامل تسریع تولید فناوری نیمه هادی پیشرفته در ایالات متحده و ساده‌سازی مسیر از طراحی تا تجاری‌سازی و پرورش نیروی کار ماهر از تکنسین‌ها تا مهندس‌ها است. همکاری ذی‌نفعان با شرکت‌کنندگان متنوع از طراحان تراشه تا اتحادیه‌های کارگری که برای هدفی مشترک تلاش می‌کنند، در قلب این ابتکار قرار دارد.

پس از اختلالات زنجیره تأمین در طول همه‌گیری کووید۱۹ و نگرانی‌ها از وابستگی خارجی، به‌ویژه به تایوان، دولت با تصویب قانون تراشه و علم به نگرانی‌ها مرتبط با تقویت صنعت نیمه هادی آمریکا پاسخ داد. با این سرمایه‌گذاری‌های جسورانه و تلاش‌های مشارکتی، ایالات متحده آماده است تا جایگاه خود را در رأس نوآوری نیمه‌هادی به‌دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.