سرمایه گذاری یک میلیارد پوندی انگلیس در صنعت تراشه

دولت انگلیس با تزریق یک میلیارد پوند سرمایه، به دنبال ارتقاء جایگاه جهانی و حاکمیت در صنعت تراشه است.

به گزارش تکناک، سرمایه‌گذاری جدید، سه هدف کلیدی شامل تقویت در صنعت تراشه داخلی، کاهش خطر اختلالات در زنجیره تأمین و حفظ امنیت ملی را مورد بررسی قرار داده است.

با وجود یک میلیارد پوند برای سرمایه‌گذاری در دهه آینده، کارشناسان صنعت نسبت به کارآمدی این استراتژی نسبت به سرمایه‌گذاری قابل توجه ایالات متحده و اتحادیه اروپا، نگرانی‌هایی را بیان کرده‌اند.

استراتژی نیمه‌رسانا، عزم دولت انگلستان را برای تقویت صنعت تراشه داخلی، رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های زنجیره تأمین و تضمین امنیت ملی نشان می‌دهد. بیشتر سرمایه‌گذاری به پروژه «نهاد بنیادی زیرساخت ملی نیمه‌رسانا» اختصاص خواهد یافت. استراتژی بر روی بهبود مسیر تأمین استعداد و فراهم کردن دسترسی به نمونه‌سازی، ابزارها و پشتیبانی تجاری برای شرکت‌های بریتانیایی تمرکز دارد.

حدود 200 میلیون پوند برای دوره 2023 تا 2025، برای تقویت دسترسی صنعت به زیرساخت‌ها، تلاش‌های تحقیق و توسعه نیرو، و ارتقا همکاری بین‌المللی اختصاص داده خواهد شد.

از سوی دیگر، به دنبال همکاری بین المللی، انگلستان و ژاپن یک شراکت نیمه‌رسانایی بنیان نهاده اند که بر تقویت صنعت تراشه در هر دو کشور تمرکز می‌کند. ژاپن پشتیبانی مالی قابل توجهی را به شرکت‌هایی که در این کشور حضور دارند قول داده است. به عنوان گام اول، مؤسسه تحقیقات و نوآوری انگلستان با آژانس علم و فناوری ژاپن در سال آینده در تحقیقات نیمه‌رسانایی در مرحله اولیه با سرمایه‌گذاری مشترک تا حداکثر دو میلیون پوند همکاری خواهد کرد.

اگرچه برخی نگرانی‌ها مطرح شده است، واکنش صنعت به استراتژی نیمه‌رسانا محتاطانه ولی از طرفی هوشیارانه بوده است. رنه هاس، مدیرعامل شرکت Arm، امیدواری خودش را بیان کرده و گفته است که این استراتژی از نقش بریتانیا در زنجیره تامین جهانی برای فناوری نسل بعدی حمایت می کند. سوالاتی درباره تأثیر گسترش سرمایه‌گذاری در مدت ده سال و اینکه آیا این مقدار برای ایجاد تفاوت قابل توجهی کافیست، مطرح شده است.

کارشناسان با استقبال از سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و شناخت پتانسیل برای پیشروی انگلستان در دستگاه‌های نیمه‌رسانایی انعطاف‌پذیر، خواستار شفافیت بیشتر در مورد تخصیص یک میلیارد پوند شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.