ثبت یک حدنصاب جدید برای سریعترین شبکه اینترنت جهان

سریعترین شبکه اینترنت جهان

سریعترین شبکه اینترنت جهان به سرعت خیره کننده 46 ترابیت بر ثانیه ارتقاء یافت تا حدنصاب جدیدی را در این بخش به ثبت برساند.

به گزارش تک ناک، سریعترین شبکه اینترنت در ایالات متحده کمی سریعتر شده است. شبکه علوم انرژی (Esnet) به ESnet6 ارتقا یافته است و دارای پهنای باند 46 ترابیت بر ثانیه (Tbps) است.

ESnet اصلی در سال 1986 برای کمک به ارتباط دانشمندان در آزمایشگاه‌های مختلف وزارت انرژی (DOE) در سراسر ایالات متحده تأسیس شد و به آنها اجازه می‌دهد تا به سرعت مقادیر عظیمی از داده‌های خام را به اشتراک بگذارند.

در دهه‌های پس از آن، به‌روزرسانی‌های زیادی برای همگام شدن با پیشرفت‌های فناوری و حجم عظیم داده‌های تولید شده توسط آزمایش‌های علمی انجام شده است. در سال 2021، 1.1 اگزابایت داده از طریق شبکه منتقل شد.

اکنون جهش نسل بعدی در راه است. ESnet6 از 24 هزار کیلومتر کابل های فیبر نوری اختصاصی در سراسر کشور تشکیل شده است که اتصالات Backbone شبکه را قادر می سازد که هر کدام بتوانند داده ها را بین 400 گیگابیت در ثانیه (Gbps) تا 1 Tbps انتقال دهند.

این سریع‌ترین شبکه اینترنتی در جهان است، اما اکنون پهنای باند تا 46 ترابیت بر ثانیه این ظرفیت را تقویت می‌کند. با این حال، جالب است که این یک رکورد سرعت انتقال داده نیست . این افتخار متعلق به یک راه‌اندازی آزمایشی در ژاپن است که به سرعت شگفت‌انگیز 1 پتابیت در ثانیه (Pbps) یعنی 1000 ترابیت در ثانیه دست یافت.

البته، این سرعت بالا فقط برای این نیست که دانشمندان تمام نتفلیکس را برای تماشا در حالی که منتظر رشد کشت سلولی خود هستند دانلود کنند. ESnet6 به گونه‌ای طراحی شده است که به دانشمندان اجازه می‌دهد مجموعه داده‌های بزرگی را بین تیم‌ها، ابزارها و امکانات انتقال دهند و برای کمک به حل مسائل گوناگون حوزه‌های تحقیقاتی مهم و فشرده مانند مدل‌سازی آب و هوا، مطالعات ژنومی، مشاهدات تلسکوپ، آزمایش‌های فیزیک و اطلاعات کوانتومی از آن بهره بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.