سورپرایز شرکت Colorful برای دارندگان مینی کامپیوتر

طرفداران کامپیوترهای با اندازه کوچک به زودی گزینه‌های جدید و جذابی در زمینه کارت گرافیک خواهند داشت.

به گزارش تکناک، شرکت Colorful اعلام کرده است که کوچکترین کارت گرافیک RTX 4060 Ti با ظرفیت 16 گیگابایت را معرفی کرده است.

کامپیوترهای بازی و ایستگاه‌های کار با ابعاد کوچک، اخیراً طرفداران زیادی را جذب خود کرده‌اند، اما حتی بهترین کیس‌های با ساختار کوچک نیز به دلیل اینکه اجزایی مانند کارت‌های گرافیک با عرضه شدن هر نسل، قدرتمندتر می‌شوند، محدودیت‌هایی در کوچک بودن خود دارند.

کارت گرافیک iGame RTX 4060 Ti Mini جدید از Colorful قصد دارد نشان دهد که برای بهره‌برداری از قدرت سری 40 انویدیا، نیازی به داشتن یک کارت گرافیک با سه برابر ضخامت نیست.

انتظار می‌رود که کارت iGame RTX 4060 Ti Mini در نسخه‌های 8 گیگابایت و 16 گیگابایت حافظه‌ی VRAM در دسترس قرار بگیرند و طول آن تنها 195 میلیمتر خواهد بود، که این امر آن را یکی از کوچک‌ترین کارت‌های 16 گیگابایتی در جهان می‌کند.

متأسفانه، هنوز به اندازه کافی کوچک نیست تا به عنوان یک طراحی Mini-ITX شناخته شود، زیرا عرض خنک کننده GPU حدود 14.5 سانتیمتر است که آن را کمی بزرگتر می‌کند. هر دو نسخه 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی از مدل  4060 Ti Miniبا سرعت ساعت 2580 مگاهرتز عمل می‌کنند، اما نسخه 16 گیگابایتی با توان مصرفی 165 وات کمی بیشتر از نسخه 8 گیگابایتی با توان مصرفی 160 وات است. هر دو مدل دارای 3 پورت DisplayPort و 1 پورت HDMI هستند. پاور با توان 500 وات توصیه می‌شوند.

 

کارت گرافیک Colorful iGame RTX 4060 Ti Mini، در حال حاضر از طریق وبسایت رسمی کالرفول تأیید شده است، اما هنوز برای خرید در دسترس نیست.

برداشت تکناک

ببینید چقدر قشنگ و جذاب است! خوشحالم که تنوعی در اندازه‌ کارت‌های گرافیک وجود دارد تا نیازهای ساختارهای با اندازه کوچک را برآورده کند، و روکش های نیکل و سفید برس خورده نیز طراحی خوبی هستند. همچنین برای هرکسی که می‌خواهد یک کیس گیمینگ با حداقل نور یا بدون نور پس‌زمینه RGB باشد، اما به چیزی بیشتر از قطعات استاندارد کروم براق یا سیاه علاقه دارد، بسیار عالی است. گزینه‌ها خوب هستند! عیب آن این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که iGame Mini به بازارهای غربی عرضه شود، زیرا کالرفول اصولاً در چین مستقر است. بدست آوردن آن ممکن است کمی سخت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.