شیائومی سیستم عامل MIOS را جایگزین MIUI می کند

دنیای فناوری شاهد شایعاتی در مورد سیستم عامل جدیدی است که شیائومی در حال توسعه آن است و MiOS نامیده می‌شود.

دنیای فناوری شاهد شایعاتی در مورد سیستم عامل جدیدی است که شیائومی در حال توسعه آن است و MiOS نامیده می‌شود.

به گزارش تکناک، اخیراً، افراد درون‌سازمانی شیائومی در توییتر اسکرین شاتی از صفحه “About” این سیستم عامل به اشتراک گذاشته اند که به نظر می‌رسد لوگوی سیستم عامل MiOS را نشان می‌دهد.

این نشت اطلاعات موجب جلب توجه بسیاری شده است و در حالی که ممکن است ساختگی به نظر بیاید، دلایل موجهی وجود دارد که باور کنیم MiOS واقعاً در حال توسعه است.

شایعات درباره MiOS حدود یک دهه است که در حال گردش است. در سال 2013، اولین گزارش‌ها در مورد اینکه شیائومی روی سیستم عامل خود کار می‌کند، ظهور کرد. در آن زمان، شایعاتی وجود داشت که این پلتفرم به همراه پرچمدار Mi 4 رونمایی خواهد شد. اما چنین اتفاقی هرگز رخ نداد.

بیشتر بخوانیم:

به جای آن، این گوشی همراه با MIUI معرفی شد، مانند همه مدل‌های بعدی (به استثنای سری Mi A). این نشان می‌دهد که رهبران شیائومی در آن زمان چشم‌اندازی در توسعه سیستم عامل خود نمی‌دیدند.

اما  به نظر می‌رسد که شیائومی نظر خود را عوض کرده است. اسکرین شات  منتشر شده از صفحه ” About” نشان می‌دهد که MiOS در حال حاضر در مرحله آلفا توسعه قرار دارد و شماره نسخه از ابتدا شروع می‌شود. تمام این‌ها نشان می‌دهد که شیائومی هنوز راه‌حل آماده‌ای یا تاکنون نداشته است. اما بر اساس شماره ساخت در اسکرین شات لو رفته این سیستم عامل در 5 نوامبر 2022 در دسترس بوده است.

در حالی که جزئیات خاص MiOS هنوز معما است، اما اگر Xiaomi (Chinese electronics company) واقعاً در حال توسعه این سیستم عامل باشد، احتمالاً به عنوان یک شاخه از اندروید خواهد بود،چیزی شبیه به HarmonyOS  شرکت هواوی. همچنین طراحی و ویژگی‌هایی سیستم عامل MiOS مشابه آنچه در MIUI استاندارد وجود دارد خواهد بود. اما هنوز روشن نیست که شیائومی چه میزان سیستم عامل خود را از اندروید متفاوت خواهد ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.