چگونه بازی‌های پلی استیشن را در اندروید اجرا کنیم؟

پیدا کردن راه هایی برای اجرای بازی های رترو و قدیمی در تلفن های هوشمند مدرن توسط برنامه نویسان واقعاً مایه خوشحالی است.

به گزارش تکناک، اکنون، تعداد زیادی شبیه‌ساز کنسول های بازی در اندروید وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای زنده کردن برخی از بهترین خاطرات بازی در سالهای قبل استفاده کرد. شبیه ساز پلی استیشن ویتا به تازگی به لیست اندروید اضافه شده است.

شبیه ساز پلی استیشن  Vita3K قبلاً به کاربران دسکتاپ این امکان را می داد تا سال ها بازی های  پلی استیشن ویتا را روی سیستم خود اجرا کنند. اما اخیراً اخباری مبنی بر عرضه این شبیه ساز برای اندرویدمنتشر شده است. اکنون می توان آن را دانلود کرده و بازی های PSVita  را مستقیماً بر روی گوشی های  اندرویدی بازی کرد.

پروژه شبیه ساز PlayStation Vita3K (5th generation video game console by Sony)  در سال 2018 شروع شد. با گذشت زمان، توسعه دهندگان شبیه ساز پلی استیشن ویتا پشتیبانی از بازی های بیشتری را به آن اضافه کردند. در واقع،این شبیه ساز از تعداد زیادی از عناوین تلویزیون پلی استیشن را نیز کامل پشتیبانی می کند.

با این وجود، انتقال شبیه ساز پلی استیشن Vita3K به اندروید برای توسعه دهندگان آسان نبود. در حین اجرای بازی های PSVita با این شبیه ساز قطعا با مشکلاتی مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، رابط کاربری گرافیکی فعلی آن چندان پیشرفته  نیست و اشکالات زیادی در سراسر شبیه ساز وجود دارد.

همچنین، ممکن است نتوانید اکثر بازی های  فشرده PSVita را بازی کنید. با این حال، چشمگیرترین قابلیت در مورد این شبیه ساز این است که می تواند از درایورهای سفارشی برای دستگاه های Adreno استفاده کند.

این شبیه ساز حتی از Vulkan  نیز پشتیبانی می کند و نباید  فراموش کنیم که توسعه‌دهندگان بهینه‌سازی‌های زیادی انجام داده‌اند تا بهترین شبیه‌سازی بازی‌های PlayStation Vita را در تلفن هوشمند اندرویدی ارائه دهند.

Vita3K در حال حاضر برای دستگاه‌های اندرویدی با اندروید 7.0 نوقا یا بالاتر در دسترس است. برای اجرای این برنامه به گوشی‌های هوشمند با SoC 64 بیتی که از Vulkan 1.0 یا بالاتر پشتیبانی می کند نیاز است این برنامه را می توان از اینجا دانلود کرد.

 

 

 

1 دیدگاه برای “چگونه بازی‌های پلی استیشن را در اندروید اجرا کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.