مدیرعامل صرافی رمزارز Thodexبه ۱۱ هزار سال زندان محکوم شد!

فاروک فاتیح اوزر مدیرعامل سابق صرافی رمزارز  Thodex ، توسط دادگاهی در ترکیه به اتهام “تاسیس، مدیریت و عضویت در یک سازمان کلاهبرداری ویژه” و “پولشویی” به مدت ۱۱٬۱۹۶ سال زندان محکوم شد.

به گزارش تکناک و طبق گزارش خبرگزاری آنادولو، نهمین دادگاه کیفری عالی آناتولی ترکیه، اوزر و دو خواهر و برادرش را به همان میزان مجازات زندانی ۱۱٬۱۹۶ سال، ۱۰ ماه و ۱۵ روز به همراه جریمه ۵ میلیون دلاری محکوم کرد،.

صرافی رمزارز Thodex قبل از اینکه ناگهان در سال ۲۰۲۱ سقوط کند یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز در این کشور با بیش از ۴۰۰،۰۰۰ کاربر بود.

این صرافی خدمات روی پلتفرم Thodex را بدون اطلاع قبلی متوقف کرد، و اوزر بنیان‌گذار، با دارایی‌های کاربران به مجموع ۲ میلیارد دلار در کریپتو از کشور گریخت. در آن زمان، اوزر همه ادعاهای مبنی بر کلاهبرداری را هنگام خروج رد کرده بود.

بنیان‌گذار فراری در نهایت در آگوست ۲۰۲۲ پس از یک اعلامیه قرمز اینترپل علیه او در آلبانی دستگیر شد، جایی که در آنجا به اتهام تقلب و پولشویی محکوم به زندان شده بود، سپس در آوریل ۲۰۲۳ به اتهام کلاهبرداری و پولشویی به ترکیه تحویل داده شد.

اوزر قبلاً به دلیل عدم ارائه اسناد مالیاتی از ماه ژوئیه در زندان بود، در حالی که آخرین محکومیت وی به دلیل کلاهبرداری از مشتریان است.

بنیانگذار صرافی رمزارز Thodex در دادگاه ادعا کرد که او و خانواده اش با بی عدالتی روبرو هستند. او گفت Thodex فقط یک شرکت رمزارز بود که ورشکست شد و هیچ نیت مجرمانه ای نداشت.

به گزارش تکناک و طبق گزارش خبرگزاری آنادولو، نهمین دادگاه کیفری عالی آناتولی ترکیه، اوزر و دو خواهر و برادرش را به همان میزان مجازات زندانی ۱۱٬۱۹۶ سال، ۱۰ ماه و ۱۵ روز به همراه جریمه ۵ میلیون دلاری محکوم کرد،.

او در دفاعیاتش گفت: من آنقدر باهوش هستم که بتوانم تمام شرکت های جهان را مدیریت کنم. توانایی ام  از شرکتی که من در 22 سالگی تأسیس کردم مشخص است. اگر قصد کلاهبرداری داشتم، به این شکل آماتوری عمل نمی‌کردم.

پرونده طولانی علیه صرافی Thodex تعداد ۲۱ متهم داشت، که از این تعداد پنج نفر شخصاً در جلسه دادگاه حضور داشتند. دادگاه به دلیل نبود شواهد، ۱۶ متهم را از اتهام “کلاهبرداری ویژه” تبرئه کرد و دستور آزادی چهار متهم را صادر کرد.

سایر متهمان در این پرونده بر اساس میزان مشارکت در کلاهبرداری، مجازات‌های متفاوتی دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.