عرضه پلی استیشن 6 در سال 2028

طبق اسناد آزمایشی Microsoft-Activision FTC، پلی استیشن 6 و نسل بعدی ایکس باکس در سال 2028 معرفی می شوند.

به گزارش تکناک، نسل بعدی ایکس باکس و پلی‌استیشن 6 بعد از هشت سال از عرضه Xbox Series X و S و PlayStation 5 به بازار عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارش IGN، تاریخ عرضه پلی‌استیشن 6 سونی و ایکس باکس نسل بعدی برای سال ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده است. این اطلاعات از طریق اسناد آزمایشی Microsoft-Activision FTC افشا شده است و در این گزارش آمده است که این اسناد با شروع محاکمه در هفته جاری، علنی شده است.

قابل ذکر است که کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده (FTC) با خریداری مایکروسافت و ایکس باکس از Activision Blizzard مخالفت کرده است. مایکروسافت به دادگاه فدرال برای دفاع از خریداری خود با ارزش ۶۹ میلیارد دلار مراجعه کرده است. در اینجا تمام اطلاعاتی است که باید در این مورد بدانید.

مایکروسافت تاریخ انتشار پلی استیشن 6 را در اسناد دادگاه فاش کرد

همانطور که پیشتر اشاره شد، مایکروسافت به دادگاه در برابر FTC رفته تا از خرید چندمیلیاردی خود از Activision Blizzard دفاع کند. قابل ذکر است که جنگ قانونی بین دو نهاد از دسامبر ۲۰۲۲ شروع شده است، زمانی که FTC اعلام کرد که قصد دارد ادغام مایکروسافت-Activision را مسدود کند. FTC نیز موفق شد، زیرا دادگاه فدرال کالیفرنیا با صدور حکم منع موقتی که توسط کمیسیون تجارت درخواست شده بود، تجارت را به طور موقت مسدود کرد.

مایکروسافت این سفارش را به چالش می کشد، در حالی که FTC در تلاش است تا زمانی که مطابقت تراکنش با قانون ضد انحصار ایالات متحده را بررسی کند، خرید را به تعویق بیندازد. اسناد منتشر شده توسط مایکروسافت، تعهد 10 ساله سونی را در مورد انتشار Call of Duty بر روی پلتفرم پلی استیشن، در صورت تکمیل شدن ادغام، روشن می کند. قابل ذکر است که Activision Blizzard استودیوی سازنده بازی‌های Call of Duty می‌باشد.

به گفته مایکروسافت، این شرکت انتظار دارد که کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن 6 و Xbox در سال ۲۰۲۸ عرضه شوند. به همین منظور، شرکت به اطمینان از اینکه بازی‌های کنسول CoD به صورت مساوی با پلتفرم Xbox خودش، برای پلی‌استیشن ارائه می‌شود، تلاش خواهد کرد. از طرف دیگر،  جیم رایان ، رئیس و مدیر عامل سونی اعلام کرده است که در صورت رشد  معاملات مایکروسافت-Activision، سونی قادر به اشتراک گذاری جزئیات درباره پلی‌استیشن نسل بعدی با Activision نخواهد بود.

در یک شهادت مربوط به جلسه FTC V MS/ABK، Jim Ryan رئیس سونی،  گفت که در صورت اتمام معامله، سونی نمی‌تواند درباره کنسول بعدی خود با Activision چیزی به اشتراک بگذارد.

به گفته رایان، شرکت نمی‌تواند با یک استودیوی متعلق به یک رقیب مستقیم، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد. رئیس سونی معتقد است که در صورت انجام معامله Microsoft Activision Blizzard، ممکن است آینده Call of Duty بر روی پلتفرم پلی‌استیشن تحت تأثیر قرار گیرد. باید دید که دادگاه FTC چگونه تصمیم خود را می‌گیرد و آیا مایکروسافت قادر به انجام این معامله است یا خیر.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.