فناوری دیجیتال راهکار کمبود نیروی کار در صنعت ساختمان

شرکت‌های ساختمانی کانادایی ادعا می‌کنند که فناوری دیجیتال کلید مقابله با کمبود نیروی کار ماهر در صنعت ساختمان است.

به گزارش تکناک ،این نتایج بر اساس یک نظرسنجی از 275 شرکت ساختمانی است که روز سه شنبه توسط KPMG کانادا منتشر شد و توسط روزنامه گلوب اند میل گزارش شد.

تام روثفیشر، مدیر KPMG در بخش ساختمان، ساخت و ساز و املاک و مستغلات کانادا، به رسانه خبری گفت: ما در سراسر صنعت می شنویم که کمبود نیروی انسانی وجود دارد. او ادامه داد: این نظرسنجی نشان داد که صنعت ساخت و ساز کانادا در پذیرش فناوری های دیجیتال جدید در مقایسه با سایر کشورها کند بوده است.

این مسئله به ضرر شرکت های ساختمانی است زیرا استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند ربات ها و هواپیماهای بدون سرنشین می تواند به شرکت ها در صرفه جویی در زمان و هزینه، کاهش ضایعات و بهبود ایمنی کارگران و جبران کمبود نیروی کار کمک کند.

اما آیا صنعت ساخت و ساز کانادا به سرعت میتواند کمبود نیروی کار  را حل کند؟ این نظرسنجی گزارش داد که 46 درصد از شرکت ها گفته اند که قصد دارند بیش از 11 درصد از بودجه عملیاتی شرکت خود را صرف تحولات فناوری و دیجیتال کنند.

مری ون بورن، رئیس انجمن ساخت و ساز کانادا (CAA)، به روزنامه گلوب اند میل گفت که هزینه بالای پیاده‌سازی فناوری‌های جدید تاکنون مشکل ساز بوده است.

ون بورن در یک بیانیه مطبوعاتی که توسط گلوب اند میل گزارش شده است، گفت: بودجه احتیاطی در ساخت و ساز، به ویژه برای پیمانکاران کوچک و متوسط، اندک است، بنابراین پذیرش این نوع نوآوری ها در عملیات های تجاری برای این گروه دشوار می شود.

به همین دلیل است که CCA به همکاری با بخش‌های فدرال ادامه می دهد تا پذیرش نوآوری را میان پیمانکارن بخش ساختمان افزایش دهد.

پرینت سه بعدی، هواپیماهای بدون سرنشین و ربات ها

جردن تامسون، مدیر ارشد مشاوره زیرساختی در KPMG کانادا، بسیاری از فناوری‌های مورد استفاده در صنعت مانند چاپ سه بعدی، نقشه برداری مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین و سگ‌های رباتی (مدل Spot شرکتBoston Dynamics ) را تشریح می‌کند. او گفت که آخرین مورد از این موارد بسیار کاربردی است.

تامسون توضیح داد: با استفاده از این فناوری ها یک مهندس پروژه فرصت بیشتری پیدا می کند تا به وظایفی بپردازد که ارزش افزوده بیشتری دارد. او اضافه می کند این یک رویکرد بسیار ساده است، گران نیست و خستگی را کاهش می دهد.

با این حال، این کارشناس همچنین تاکید کرد که این ماشین ها به این زودی ها مشاغل انسانی را به طور انبوه در اختیار نخواهند گرفت.

تامسون به گلوبال اند میل گفت: من فکر نمی کنم بحث جایگزینی افراد باشد. من فکر می کنم مسئله توانمندسازی افراد و استفاده بهینه از امکانات و حل مشکل کمبود نیروی کار است.

کار بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارد که پروژه‌ های موجود نمی توانند آن ها پوشش دهند، زیرا افراد کافی برای انجام آن وجود ندارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.