گوشی هوشمندمان را کِی عوض کنیم؟

در صورت تمایل به استفاده از گوشی هوشمند خود تا آخرین نفس، در نهایت نشانه‌هایی از فرا رسیدن زمان تعویض آنها مشاهده خواهید کرد.

به گزارش تکناک، در صورت مشاهده حداقل یکی از نشانه های زیر، دیگر باید گوشی هوشمند جدیدی تهیه کنید.

عمر ضعیف باتری

پس از چندین سال کار روزانه با گوشی هوشمند، با وجود تحلیل باتری، در صورت عدم تعویض آن باید شارژر را همه جا همراه خود برد.

بله، خرید گوشی هوشمند با ظرفیت باتری بالا ایده خوبی است. همچنین امکان استفاده از پاوربانک وجود دارد، اما این تنها یک راه حل موقتی است. همچنین نکات مفید زیادی برای افزایش عمر باتری وجود دارد، اما تحلیل ظرفیت باتری به مرور زمان، یک امر اجتناب ناپذیر است.

همیشه، باتری گوشی‌های هوشمند به مرور زمان تحلیل می‌روند و در چنین مواقعی تعویض باتری نیز یک راه حل مناسب است و  برایتان هزینه کمتری نسبت به تعویض گوشی خواهد داشت.

عدم وجود فضای ذخیره سازی

بعد از باتری، کمبود فضا دومین دلیل رایج تعویض دستگاه است. کمبود فضا یک مشکل جهانی است و همه گوشی ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

روش‌های واضحی مانند حذف برنامه‌ها و فایل‌ها، ویدیوها، و غیره، موجب ایجاد فضای اضافی می‌شود. در گوشی‌های اندرویدی شامل درگاه کارت حافظه، می توان آن را کمی بیشتر گسترش داد، اما برنامه ها در واقع فضای بیشتری را مصرف می کنند.

گهگاه تمیز کردن فضای ذخیره‌سازی‌ خوب است، اگر برای نصب برنامه جدید مجبور به حذف یک برنامه هستید یا از ترس پر شدن حافظه‌ نمی‌توانید ویدیو ضبط کنید، باید به طور جدی به فکر خرید یک دستگاه جدید با فضای ذخیره سازی بیشتر باشید.

تاخیر

در صورت تاخیر دستگاه هنگام بازکردن چندین پنجره در مرورگر، و استفاده از برنامه‌های دیگر مانند واتساپ یا اینستاگرام، و یا حتی عدم پاسخگویی ناگهانی دستگاه، و عدم پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی در انجام فعالیت‌های روزانه تهیه یک دستگاه جدید بهترین راه حل است.

کاهش سرعت دستگاه به معنی قدیمی‌شدن سخت افزار و فرارسیدن زمان تعویض آن است.

عدم دریافت به‌روزرسانی‌های سیستم

استفاده دستگاه از نسخه قدیمی سیستم عامل یک مشکل روزانه نیست، اما گوشی را آسیب پذیرتر می کند.

خوشبختانه، گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای مدت زمان طولانی‌تری به میزان 2-3 سال در دستگاه های میان رده و 4-5 سال برای دستگاه های پرچمدار دریافت می‌کنند. اروپا این مشکل را جدی گرفته است و اوضاع در حال بهتر شدن است. در نتیجه تهیه گوشی هوشمند از برندی با پشتیبانی طولانی‌تر از به‌روزرسانی سیستم، توصیه می‌شود.

در حال حاضر، اپل دستگاه های iOS خود را با شش سال به روز رسانی عرضه می‌کند، و دستگاه‌های اندرویدی پیکسل گوگل و سامسونگ رده بالا از سال گذشته، پنج سال به‌روزرسانی دریافت می‌کنند.

پرطرفدارترین برنامه‌ها یا بازی‌های واقعیت مجازی برای عملکرد صحیح به مقادیر خاصی از RAM و قدرت گرافیکی نیاز دارند.

ممکن است بتوان بدون آنها زندگی کرد، اما هنگام هشدار دستگاه درباره عدم وجود منابع سخت افزاری یا نرم افزاری لازم برای انجام برخی کارها، خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار پیشنهاد می‌شود.

دوربین

سخت افزار و نرم افزار دوربین گوشی های هوشمند اخیرا بسیار پیشرفت کرده‌است. به جز چند استثنای مهم، گوشی های هوشمند رده بالا دارای بهترین دوربین های موجود هستند.

حتی اگر فقط گاهی اوقات در شرایط و نور خوب عکس می گیرید، تصاویر و ویدیوهای تار و مملو از نویز یکی از دلایل مهم لزوم تهیه یک دستگاه جدید هستند. یک گوشی هوشمند میان رده یا سطح ابتدایی، از عملکرد عالی دوربین به خصوص پس از استفاده طولانی مدت، برخوردار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.