فولکس واگن ون کمپر جدید خود را معرفی می کند

سی و پنج سال پس از اولین عرضه فولکس واگن کالیفرنیا، این شرکت خوشنام در حال آماده شدن برای پیش‌نمایش آینده این مدل با طرح مفهومی کاملاً جدید مولتی ون کالیفرنیا است.

به گزارش تکناک، ون کمپر جدید از پلتفرم چند منظوره T7 برای تبدیل شدن به گزینه ای هوشمندتر و تمیزتر برای نسل بعدی مسافران جاده ای استفاده می کند. این طرح مفهومی فضای خوابی برای یک خانواده از طریق سقف بازشو کمپر که از یک تبلت فرمان می گیرد را نوید می دهد.

در حالی که ون های کمپر فولکس واگن چندین دهه بود که وجود داشت، در سال 1988 بود که ونی به نام کالیفرنیا در سالن نمایش خودرو های کاروان که در آن زمان در اسن آلمان برگزار می شد، به نمایش درآمد. سه دهه و نیم بعد، فولکس واگن “نسل جدید ون کمپر کالیفرنیا” را در سالن کاروان امسال در دوسلدورف پیش‌نمایش خواهد کرد. این پکیج، کمپر مولتی ون T7 را به عنوان پیش نمایش یک کمپر که قصد دارد در سال 2024 در هانوفر تولید شود را نشان می دهد.

فولکس واگن قصد دارد با مفهوم کمپری به طول 530 سانتی‌متری فضای مناسبی برای تعطیلات و سایر موارد ادائه دهد. این فضا به معنای یک ایجاد یک تخت دونفره روی صندلی های تاشونده عقب مشابه پکیجGood Night است اما مولتی ون T7 سقف باز شوند را نیز در تصاویر خود نشان میدهد. این چیدمان فضای خواب کافی را برای یک خانواده چهار نفره تضمین می‌کند.

این ون  به دو موتور برقی و بنزینی با مجموع توان 215 اسب بخار مجهز است. موتور برقی با هر بار شارژ باتری 13 کیلووات ساعتی خود تا 50 کیلومتر رانندگی تمام الکتریکی و رفت و آمد تمیز و بدون آلایندگی در شهر را و اطراف محل کمپ را ارائه می دهد. علاوه بر این، یک موتور احتراق داخلی 1.4 لیتری برای سفرهای جاده ای نیز وجود دارد.

فولکس واگن همچنین مرکز فرمان صفحه لمسی این طرح مفهومی را در قالب یک تبلت قابل جابجایی به تصویر می کشد. آن تبلت مواردی مانند میزان قدرت باتری و سطح مخزن را ردیابی می کند و کنترل ویژگی هایی مانند روشنایی و تهویه مطبوع را ارائه می دهد.

در حالی که یک تبلت قابل جابجایی به فولکس واگن کمک می‌کند تا بر انعطاف‌پذیری هوشمند کنترل برنامه‌های خود تاکید کند، انتظار داریم ون تولیدی این ویژگی را در دستگاه‌های تلفن همراه خود و صفحه لمسی ثابت داخل ون نیز به کار برد.

این ون دارای پنج صندلی عقب است که هر کدام به صورت جداگانه روی ریل های کف نصب شده اند تا انعطاف پذیری و جابجایی آسان داشته باشند. همچنین یک کنسول ذخیره سازی چند منظوره وجود دارد که دارای جا لیوانی، فضای ذخیره سازی یکپارچه و بال های دوگانه است که به عنوان میز عمل می کنند.

فولکس واگن با تقلید از آن بال های میز دوگانه در قسمت بیرونی کانسپت موتی ون کلیفرنیا خود، یک جفت سایبان جانبی به کمپر می دهد. در حالی که برای یک ون کمپر معمولی است که یک سایبان داشته باشد، جفت سایبان چیزی است که ما معمولاً نمی بینیم. در این مورد، بال‌های باز شده، درهای کشویی دوگانه مولتی‌ون را برجسته می‌کنند.

کمپر کالیفرنیا مانند T6.1 و T6 تنها دارای یک درب کشویی در سمت سرنشین هستند، با یک دیواره محکم در سمت راننده که به بلوک آشپزخانه اختصاص دارد. دو در انعطاف پذیری بیشتری را در ورود و خروج از ون ایجاد می کنند، اما ممکن است منجر به آشپزخانه کوچکتر، مکان آشپزخانه جدید یا ماژول های آشپزخانه قابل جابجایی شود.

این موارد جزئیات و حدس و گمان های ما در حال حاضر است، اما طرح مفهومی کالیفرنیا مولتی ون اولین نمایش خود را تا سه هفته دیگر ارائه خواهد داد. سالن کاروان دوسلدورف امسال در 25 آگوست، یک روز قبل از افتتاحیه عمومی، که تا 3 سپتامبر ادامه دارد، به روی رسانه ها و صنعت باز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.