قیمت پردازنده های Core i9-14900K اعلام شد

قیمت پردازنده های Core i9-14900K اینتل توسط یک خرده‌فروش قطعات کامپیوتر در انگلستان فاش شد. صفحه محصول به نظر می‌رسد یک هفته زودتر از عرضه رسمی منتشر شده است.

به گزارش تکناک، به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین خرده‌فروشان تخصصی کامپیوتر و قطعات در انگلستان با انتشار صفحه محصول برای پردازنده Intel Core i9-14900K دچار مشکل شده است. Momomo_us امروز متوجه این خطا شد و در لحظه نوشتن این متن، لیست عناوین با قیمت ۵۷۹ پوند (شامل ۲۰٪ مالیات فروش) بدون تغییر باقی مانده است.

اگر مالیات را کم کنیم و به دلار تبدیل کنیم، قیمت ۵۸۶ دلار آمریکا را برای این پردازنده (processor : class of electronic units that are integrated or assembled into a operational unit for automated data processings) خواهیم داشت. یک یا دو روز قبل، Momomo_us اطلاعات قیمت‌گذاری پوندی را احتمالاً از منبعی مشابه برای تمامی محصولات Raptor Lake Refresh را به اشتراک گذاشته بود.

لطفاً به خاطر داشته باشید که در صورت فاش شدن اطلاعات، قیمت‌هایی که از این پردازنده ها می‌بینیم ممکن است اشتباه باشند یا فقط رقم‌های موقتی باشند. بنابراین، قیمت ها را با احتیاط مورد بررسی قرار دهید. با این حال، اگر واقعاً نمایانگر آنچه قرار است هفته آینده رخ دهد ‌باشد، بیایید ببینیم که ارقام فاش شده چه معنایی خواهند داشت. در زیر جدولی نشان داده شده است که قیمت‌گذاری Intel Core نسل ۱۴ در انگلستان را با معادل قیمت‌های بدون مالیات به دلار آمریکا نشان می‌دهد.

Intel processor UK price with VAT US Dollar Conversion
Core i9-14900K £578 $586
Core i9-14900KF £560 $570
Core i7-14700KF £399 $406
Core i5-14600K £320 $326
Core i5-14600KF £300 $305

لطفاً قیمت‌های فوق را فقط به عنوان یک راهنمای تقریبی برای خرید پردازنده در نظر بگیرید. اینتل قیمت‌ها را در مناطق مختلف یکسان تعیین نمی‌کند و تغییرات کاملاً به دلیل نرخ ارز است.

روش دیگر برای بررسی قیمت‌های انگلستان، نه فقط تبدیل آنها به قیمت‌های دلاری بدون مالیات، این است که می‌توان مشاهده کرد که قیمت‌گذاری پردازنده‌ های نسل ۱۴ Core Raptor Lake Refresh در انگلستان نسبت به نسل فعلی خیلی بالاتر نیست.

اگر به مقایسه بین 14900K و 13900K در OCUK نگاه کنیم، تنها یک افزایش ۸ پوند (۱.۴٪) برای تراشه جدید قابل مشاهده است. در طرف دیگری از نظر طیف تغییرات قیمت، 14600KF  جدید ۲۱ پوند (۷.۵٪) گران‌تر است.

برای اطلاعات بیشتر، momomo_us برای سری کامل پردازنده نسل ۱۴ قیمت‌گذاری احتمالی را نسبت به ین ژاپنی به اشتراک گذاشته است. یک سری از تصاویر‌ کارتن CPU یک روز قبل از همان منبع منتشر شد.

در ماه سپتامبر نیز درباره یک نشت اطلاعات از خرده‌فروشی کانادایی گزارش داده بودیم که نشان می‌داد قیمت‌های Raptor Lake Refresh تقریباً ۴ درصد بیشتر خواهد بود، به طور متوسط. این خبر به ویژه آرامشی خاص را بوجود آورد زیرا در آن زمان شایعاتی درباره افزایش قیمت ۱۵ درصد در حال گردش بود.

بنابراین، افشای اطلاعات اخیر چندین اطلاعات از فناوری پردازنده نسل ۱۴ اینتل را به ما ارائه کرده است، اما بطور کامل توسط اینتل در هفته آینده به صورت رسمی ارائه خواهد شد. البته، می‌توانید از ما انتظار پوشش و بررسی‌های روزمره و گسترده معمول را داشته باشید، پس لطفاً با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.