لپ تاپ Surface Pro 10 یا MacBook Air؛ کدام یک بهتر است؟

جدیدترین لپ تاپ Surface Pro 10 قابل تبدیل 2 در 1 مایکروسافت یا جدیدترین و نازک ترین MacBook Air اپل؟ انتخاب شما کدام است.

به گزارش تکناک، در این مقاله بررسی کرده ایم کدام لپ تاپ پریمیوم برای خرید بهتر است.

Surface Pro 10 for Business

لپ تاپ Surface Pro 10 با تراشه های Intel Core Ultra، حداکثر 64 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی در بالای صفحه نمایش 120 هرتزی با پوشش ضد انعکاس، یک دستگاه قدرتمند و درجه یک است. بعلاوه، قیمت آن از 1199 دلار شروع می شود که آن را به یک خرید مقرون به صرفه تبدیل می کند.

مزایا:

  • تراشه های Core Ultra
  • نمایشگر 120 هرتزی
  • طراحی قابل تبدیل

معایب:

  • گزینه های سری H وجود ندارد
  • ذخیره سازی محدود

Apple MacBook Air (M3, 2024)

جدیدترین مک بوک ایر اپل دارای تراشه های قدرتمند M3 این شرکت، نمایشگرهای Liquid Retina IPS و حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه در کنار پشتیبانی از حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره سازی است. اگر می‌خواهید در دنیای مک غرق شوید، این لپ‌تاپ زیبا یک انتخاب درجه یک رایانه است.

مزایا:

  • تراشه های M3
  • نمایشگر زیبا
  • طراحی شیک

معایب:

  • فضای ذخیره سازی پایه کافی نیست
  • می تواند گران شود

هنگامی که به دنبال یک لپ‌تاپ عالی می‌گردید، به راحتی می‌توانید تعداد زیادی از گزینه‌ها را بررسی کنید. با این حال، لپ‌تاپ‌های قابل تبدیل و دستگاه‌های اپل انتخاب‌های محبوبی هستند و surface Pro 10 مایکروسافت و جدیدترین مک بوک ایر اپل رایانه‌های توانمندی هستند. اما چگونه انتخاب می کنید؟

به همین دلیل است که ما مقایسه نهایی surface Pro10 و مک بوک ایر را داریم.

قیمت، مشخصات، و در دسترس بودن

Surface Pro 10  از 9 آوریل وارد بازار شد، اگرچه می توانید اکنون از سایت مایکروسافت سفارش دهید و قیمت آن از 1199 دلار شروع می شود و بسته به پیکربندی شما قیمت افزایش می یابد. از نظر رنگ، می توانید بین مشکی و پلاتینی یکی را انتخاب کنید.

جدیدترین مک بوک ایر اپل در خرده فروشی مورد نظر شما به فروش می رسد و قیمت آن از 1099 دلار شروع می شود. اگرچه، مدل استارت فقط 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد، بنابراین احتمالاً می خواهید بیشتر هزینه کنید. از نظر رنگ، می توانید بین Midnight، Starlight، Space Grey و Silver یکی را انتخاب کنید.

Apple MacBook Air(m3,2024) Surface Pro 10
CPU 8 هسته ای (Apple M3) Intel Core Ultra 5 135U، Core Ultra 7 155U CPU
پردازنده گرافیکی 8 یا 10 هسته ای (Apple M3) گرافیک اینتل GPU
شبکیه مایع (IPS)، 60 هرتز LCD، ضد انعکاس، نسبت کنتراست 1300:1، 600 نیت، لمسی نوع صفحه نمایش
13.6 یا 15.3 اینچی، 2560×1664 13 اینچ، 2880×1920، 120 هرتز صفحه نمایش( سایز، وضوح)
8 گیگابایت، 16 گیگابایت یا 24 گیگابایت 8 گیگابایت، 16 گیگابایت، 32 گیگابایت، 64 گیگابایت LPDDR5x رم
256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت یا 2 ترابایت 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت نسل 4 SSD فضای ذخیره سازی
تا 18 ساعت 48 وات ساعت باتری
پورت شارژ MagSafe 3، جک هدفون 3.5 میلی متری، 2 پورت Thunderbolt / USB 4 2 Thunderbolt 4، Surface Connect، Surface Keyboard درگاه‌ها
macOS Sonoma ویندوز 11 پرو یا ویندوز 10 پرو سیستم پردازنده
11.97 x 8.46 x 0.44 اینچ (مدل 13 اینچی) / 13.4 x 9.35 x 0.45 اینچ (مدل 15 اینچی) 11.3×8.2×0.37 اینچ (287×208.6×9.3 میلی متر) ابعاد
2.7 پوند (13 اینچ)، 3.3 پوند (15 اینچ) 1.94 پوند (879 گرم) وزن
دوربین 1080p FaceTime HD دوربین 1440p Surface Studio وب کم
سیستم صوتی شش بلندگو با ووفرهای لغو نیرو استریو 2W با Dolby Atmos بلندگوها
نقره ای، starlight، space gray، و midnight پلاتین، مشکی رنگ ها
شروع از 1099 دلار از 1199 دلار شروع می شود قیمت

 

طراحی و نمایش

از نظر طراحی، دو فلسفه متمایز وجود دارد. Surface یک دستگاه دومنظوره لپ‌تاپ/تبلت قابل تبدیل است، بنابراین می‌توانید صفحه‌کلید آن را بردارید، پایه را خارج کنید و با قلم از آن استفاده کنید، یا می‌توانید آن را مانند یک لپ‌تاپ قدیمی تنظیم کنید. از سوی دیگر، مک‌بوک ایر یک لپ‌تاپ تاشو است، البته یک لپ‌تاپ بسیار براق و مینیمالیستی با ظاهر و احساسی برتر. با این وجود، هر دو دستگاه ها جذاب و خوش ساخت هستند.

وقتی صحبت از اندازه و وزن به میان می آید، Surface در مقایسه با مک بوک ایر 13 اینچی کوچکتر، باریکتر و سبکتر است. Surface 1.94 پوند است در حالی که MacBook 13 اینچی 2.7 پوند و مدل 15 اینچی 3.3 پوند است. مک بوک خیلی بزرگ و سنگین نیست، اما Surface قابل حمل تر است.

برای نمایش، Surface دارای یک پنل LCD 120 هرتزی با رزولوشن 2880 در 1920 است، در حالی که مک بوک دارای پنل IPS Liquid Retina با رزولوشن 2560 در 1664 در مدل 13 اینچی و رزولوشن 2880 در 1864 در مدل 15 اینچی است. Surface به دلیل نرخ تازه‌سازی سریع‌تر، از نظر پاسخ‌گویی برتری دارد، اما مک بوک به لطف فناوری IPS، از نظر کیفیت تصویر برتری دارد.

Surface دارای دوربین 1440p و مک بوک دارای دوربین 1080p است. البته دوربین Surface از کیفیت بالاتری برخوردار است، اما دوربین مک بوک برای جلسات گاه به گاه زوم یا تماس FaceTime کافی خواهد بود. در مجموع، Surface قابل حمل‌تر است، صفحه نمایش پاسخگوی بهتری دارد و دارای وب‌کم بهتری است و مک بوک می‌تواند کیفیت تصویر بهتری را ارائه دهد.

سخت افزار و عملکرد

از سخت افزار این دستگاه ها چه انتظاری می توان داشت؟  Surface دارای پردازنده Intel Core Ultra 7 155U با 12 هسته، 14 رشته، کلاک تقویتی تا 4.8 گیگاهرتز و 4 هسته گرافیکی است. از طرف دیگر مک بوک ایر دارای یک تراشه M3 با 8 هسته، 8 رشته، تا فرکانس 4.1 گیگاهرتز و حداکثر 10 هسته گرافیکی است. شما می توانید تا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه در مک بوک داشته باشید، در حالی که Surface تا 64 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

هر دو تراشه‌های عملکردی هستند، اشتباه نکنید، اما به طور کلی، اگر به دنبال انجام برخی بازی‌ها یا ویرایش ویدیو هستید، مک بوک ایر به لطف هسته‌های گرافیکی بسیار بیشتر، توانایی بیشتری دارد. در حالی که اگر قصد انجام هر کاری را دارید که به هسته ها و رشته های زیادی نیاز دارد، Surface با 4 هسته بیشتر و 6 رشته بیشتر انتخاب بهتری است.

با این وجود، هیچ یک از این لپ‌تاپ‌ها دستگاه های بازی فوق‌العاده نیستند و اگر به دنبال عملکرد جدی هستید، هیچ کدام گزینه‌های عالی نیستند. با این حال، هر دوی این رایانه ها توانایی مرور وب، پردازش کلمه و اجرای انواع برنامه های روزمره را دارند. اگر می خواهید عملکرد بیشتری داشته باشید، مک بوک پرو اپل پله بعدی از نظر عملکرد است، در حالی که لپ تاپ های ویندوزی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

با این حال، انتخاب بین این دو دستگاه، واقعاً به آنچه شما به دنبال آن هستید بستگی دارد. اگر بیشترین RAM یا هسته‌ها و رشته‌هایی را که می‌توانید دریافت کنید می‌خواهید، می‌توانید Surface را انتخاب کنید، در حالی که اگر بیشتر از GPU یا فقط یک مک را ترجیح می‌دهید، می‌توانید MacBook Air را انتخاب کنید.

عمر باتری

ما هنوز فرصتی برای بررسی Surface نداشته‌ایم، اما نکات مهمی وجود دارد. برای مثال، با مک بوک، می توانید عمر باتری عالی را انتظار داشته باشید. در آزمایش ما، عمر باتری تمام روز با حجم کاری متوسط بوده است، و می‌توانیم 3.5 ساعت ویرایش ویدیو را با یک بار شارژ انجام دهیم که بسیار چشمگیر است. از سوی دیگر، مایکروسافت با یک بار شارژ Surface تا 19 ساعت استفاده را تخمین زده است که مطمئناً ادعایی جسورانه است.

با این حال، اگر در حال انجام یک کار فشرده پردازشی هستید، عمر باتری بسیار کمتر از تخمین دریافت خواهید کرد. با این حال، با یک تراشه نسبتاً نازک 15 واتی اینتل و بدون GPU پر انرژی، عمر باتری تمام روز با حجم کاری متوسط ​​ممکن است. در هر صورت، با توجه به اینکه چقدر در مورد عمر باتری مک بوک تحت تاثیر قرار گرفتیم، شکست دادن آن در مقایسه کردن سخت خواهد بود.

سرفیس پرو 10 در مقابل مک بوک ایر: کدام را باید بخرید؟

در اینجا پاسخ روشنی وجود ندارد، بنابراین این انتخاب به آنچه شما از یک لپ تاپ انتظار دارید بستگی دارد. اگر طراحی سبک تر و قابل تبدیل، نرخ تازه سازی سریع تر، رم بیشتر و هسته های CPU بیشتر را ترجیح می دهید، Surface یک انتخاب عالی است. با این حال، اگر به کیفیت تصویر بیشتر اهمیت می دهید و می خواهید قدرت گرافیکی کافی برای انجام برخی ویرایش های ویدیویی داشته باشید، مک بوک یک دستگاه کارآمد است.

با این حال، به لطف تطبیق پذیری طراحی قابل تبدیل و برخی از مزایای سخت افزاری کلیدی، بهترین انتخاب ما Surface است. همانطور که گفته شد، تصور نکنید که MacBook یک دستگاه چشمگیر نیست، همانطور که قطعاً دستگاه مناسبی است، و برای برخی افراد بهترین انتخاب خواهد بود.

Surface پرو 10 با تراشه های قدرتمند Core Ultra، رم تا 64 گیگابایت و صفحه نمایش 120 هرتزی، یک لپ تاپ همه جانبه چشمگیر است که همچنان سبک وزن، قابل حمل است و با قیمتی مقرون به صرفه شروع به کار می کند.

از سوی دیگر، تراشه M3 اپل یک قطعه سخت افزاری قدرتمند است، به خصوص از نظر عملکرد پردازنده گرافیکی، بنابراین اگر به دنبال یک لپ تاپ مک جذاب هستید اما نمی خواهید برای MacBook Pro هزینه کنید، Air یک انتخاب درجه یک  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.