مایکروسافت از کیبورد سرفیس پرو و لوازم جانبی رونمایی کرد

مایکروسافت امروز در رویداد ویژه سرفیس ، علاوه بر رونمایی از  دو دستگاه سرفیس جدید ، نسخه ویژه‌ای از کیبورد سرفیس پرو با قابلیت دسترسی بهتر و لوازم جانبی تطبیقی خود را برای مشتریان تجاری نیز رونمایی کرد.

به گزارش تک‌ناک،نسخه جدید کیبورد سرفیس پرو دارای فونت درشت‌تر و نور پس‌زمینه روشن‌تر است که کار را برای افراد دارای نیازهای خاص یا کسانی که می‌خواهند خستگی چشم را کاهش دهند، آسان‌تر می‌کند.

این کیبورد، همانند سرفیس لپ‌تاپ 6 ، یک کلید اختصاصی برای دستیار صوتی جدید مایکروسافت (Copilot) در کنار کلیدهای جهت‌نما دارد تا بتوانید به سرعت روی آن تمرکز کنید. در صورت نیاز، می‌توانید از Copilot بخواهید ویژگی‌های مختلف دسترسی مانند زیرنویس زنده، ذره‌بین و موارد دیگر را روشن/خاموش کند.

مایکروسافت می‌گوید کیبورد جدید فقط در ایالات متحده و کانادا و تنها با طرح‌بندی انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

لوازم جانبی تطبیقی مایکروسافت که اکنون برای کسب‌وکارها در دسترس است، می‌تواند به مشتریان تجاری که نمی‌توانند از ماوس و کیبورد سنتی استفاده کنند، کمک کند. این مجموعه شامل چندین دستگاه ورودی است که برای افراد دارای محدودیت‌های جسمی طراحی شده است:

  • ماوس تطبیقی مایکروسافت: یک ماوس ویژه با دم جدا شدنی و پشتیبان انگشت شست.
  • دکمه دوگانه تطبیقی دارای دکمه‌های بزرگ قابل برنامه‌ریزی است که می‌توانید برای میانبرها و کلیدهای ترکیبی جهت ساده‌سازی کارهای پیچیده برنامه‌ریزی کنید. می‌توانید رویه دکمه‌ها را با جایگزین‌های چاپ سه‌بعدی که بهتر با نیازهای خاص مطابقت دارند، عوض کنید.
  • دکمه دی‌پد تطبیقی: مشابه دکمه دوگانه تطبیقی، اما با یک دی‌پد بزرگ شبیه به کنترلر.
  • دکمه جوی‌استیک تطبیقی: یک روش ورودی جایگزین دیگر.

مشتریان می‌توانند لوازم جانبی تطبیقی را با استفاده از بلوتوث یا کابل‌های USB-C به هاب تطبیقی مایکروسافت یا مستقیماً به رایانه‌های خود متصل کنند. لازم به ذکر است که مایکروسافت کیت لوازم جانبی تطبیقی را در ماه مه ۲۰۲۲ معرفی کرد و بعداً در اکتبر عرضه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.