مجردها بیشتر دچار نارسایی قلبی می شوند

احتمال مرگ به دلیل نارسایی قلبی در مردان مجرد که هرگز ازدواج نکرده‌اند، در مقایسه با زنان با هر وضعیت تاهل بیش از دو برابر است.

بر اساس مطالعه‌ای که در کنفرانس سالانه کالج قلب و عروق آمریکا ارائه شد احتمال مرگ به دلیل نارسایی قلبی در مردان مجرد که هرگز ازدواج نکرده‌اند، در مقایسه با زنان با هر وضعیت تاهل یا مردانی که قبلاً ازدواج کرده‌ بودند، بیش از دو برابر است.

به گزارش تکناک ،دکتر کاتارینا لیبا، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: بین وضعیت تاهل یک فرد و نارسایی قلبی، رابطه ای وجود دارد و فهمیدن دلیل این موضوع خیلی مهم است. از آنجایی که جمعیت جهان در حال پیر شدن و عمر طولانی‌تر است، ما باید فکری به حال بیماری ها کنیم. ما باید برای حمایت از بیماران، به ویژه افرادی که بیماری های مزمنی مانند نارسایی قلبی دارند، رویکردی شخصی و جامع داشته باشیم.

این تحقیق بر اساس داده های حاصل از یک مطالعه چند قومیتی به نام آترواسکلروز است. این مطالعه یک مطالعه آینده نگر بر روی 6800 بزرگسال آمریکایی بین 45 تا 84 سال است. از 94 شرکت کننده مبتلا به نارسایی قلبی در طی این 10 سال مطالعه، محققان میزان زنده ماندن فرد، از زمان تشخیص نارسایی قلبی را بر اساس جنسیت و وضعیت تاهل در یک دوره ​​4.7 ساله بررسی کردند.

برای جدا کردن نقش وضعیت تاهل از سایر عوامل خطرناک شناخته شده، محققان عامل سن را برای اندازه گیری میزان طبیعی مرگ و میر افراد مسن و وضعیت خلق و خو را برای عوارض جانبی شناخته شده نارسایی قلبی مانند افسردگی و سایر اختلالات خلقی، بررسی کردند.

با توجه به نتایج، احتمال مرگ مردان مجرد که هرگز ازدواج نکرده بودند، در مقایسه با زنان با هر وضعیت تاهل، بیش از دو برابر در طی حدود پنج سال پس از تشخیص نارسایی قلبی بود. افرادی که هرگز ازدواج نکرده بودند حدود 2.2 برابر بیشتر از مردان متاهل در معرض خطر مرگ بودند، اما مردانی که بیوه و یا طلاق گرفته در مقایسه با مردان متاهل، خطر مرگ بیشتری نداشتند. وضعیت تاهل عامل پیش‌بینی‌کننده دقیقی برای مرگ در زنان نبود.

به گفته محققان، دلایل ارتباط بین وضعیت تاهل و بقای مردان پس از نارسایی قلبی، مستلزم مطالعه بیشتری است. محرک های موثر می تواند شامل تعاملات اجتماعی یا انزوا باشد که این عوامل می توانند نقش مهمی در خلق و خو و سلامت کلی ایفا کنند.این احتمال وجود دارد که عوامل مختلفی برای سنجش سلامتی افراد نقش داشته باشند، اما به گفته محققان، آگاهی از وضعیت بیمار در خانه می تواند به توسعه استراتژی های شخصی تر برای مدیریت سلامتی آنها کمک کند.

لیبا گفت: ما به عنوان پزشک باید همه جوانب زندگی بیمارانمان را در نظر بگیریم.

هیچ درمانی برای نارسایی قلبی وجود ندارد، اما داروها، اصلاح رژیم غذایی و داشتن فعالیت بدنی منظم می تواند به بیماران کمک کند عمر طولانی تری داشته باشند و علائم رایجی مانند تنگی نفس، خستگی و تورم را کاهش دهند. به عنوان یک بیماری مزمن، نارسایی قلبی باید تا پایان عمر بیمار به دقت تحت نظارت و مدیریت فعال قرار گیرد.

این مسئله شامل مراجعات مکرر به پزشک و انجام مقدار قابل توجهی از خود نظارتی در خانه، مانند بررسی روزانه وزن (افزایش وزن سریع می‌تواند هشدار اولیه تجمع مایعات باشد) و نظارت فعال بر تورم، بدتر شدن تنگی نفس، خستگی، عوارض جانبی دارو و مسائل دیگر باشد.

برای اطلاع‌رسانی و بهینه‌سازی برنامه‌های درمان نارسایی قلبی برای هر بیمار، محققان به پزشکان پیشنهاد می‌کنند با بیماران در مورد زندگی شخصی آنها صحبت کنند و در نظر بگیرند که چگونه وضعیت روابط آنها ممکن است بر نارسایی قلبی آنها تأثیر بگذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.