مشکل داغ شدن آیفون 15 پرو شاید حل نشود!

بسیاری از کاربران و منتقدان متوجه شده اند که آیفون 15 پرو و پرو مکس سریع داغ می شوند و این گوشی ها حتی زمانی که استفاده زیادی از آنها نمی شود هم داغ می شوند.

به گزارش تکناک، حتی کارهایی که نیاز به منابع زیادی ندارند، مانند استفاده از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی یا برنامه‌های چت، این گوشی ها را داغ می کند. یک تحلیلگر فکر می کند که این اتفاق به دلیل طراحی سبک تر نسخه پرو رخ می دهد.

آیفون 14 پرو یک گوشی بسیار سنگین است، بنابراین زمانی که اپل تصمیم گرفت فولاد ضد زنگ را به تیتانیوم تبدیل کند، این کار برای بسیاری از طرفداران آرامش بخش بود. این مواد، گوشی های جدید را به طور قابل توجهی سبک تر کرده است، اما ظاهراً هزینه زیادی را به همراه داشته است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، آیفون 15 پرو می‌تواند آنقدر داغ شود که باعث سوختگی درجه یک شود. برخی از دارندگان این گوشی گزارش کرده اند که وقتی گوشی شروع به گرم شدن می کند، نمی توانند بدون قاب از آن استفاده کنند. قبلاً اعتقاد بر این بود که تراشه جدید A17 Pro دستگاه که توسط TSMC ساخته شده است مقصر این موضوع بوده است، اما تحلیلگری به نام مینگ چی کو می گوید داغ شدن ربطی به تراشه ندارد.

به نظر می رسد که همه اینها کار خود اپل است. به گفته کو، تصمیمات طراحی خاص اپل برای سبک‌تر کردن گوشی به نوعی نتیجه معکوس داشته و منجر به داغ شدن آیفون 15 شده است. ظاهراً آیفون 15 پرو دارای ناحیه اتلاف حرارت کمتری است و قاب تیتانیومی آن، راندمان حرارتی خط جدید را کاهش داده است.

کو معتقد است که اپل مشکل داغ شدن آیفون 15 را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف خواهد کرد، اما ممکن است این مشکل به طور کامل برطرف نشود. برای پیشرفت های قابل توجه، اپل باید عملکرد A17 Pro را کاهش دهد، که در حال حاضر به طور قابل توجهی سریعتر از A16 Bionic نیست، علیرغم اینکه یک تراشه 3 نانومتری است.

کو می‌گوید که اگر اپل نتواند به درستی به این مشکل رسیدگی کند، این مسئله می‌تواند بر مدل آیفون 15 پرو که در حال حاضر تقاضای زیادی دارد، تأثیر بگذارد.

البته مشکل داغ شدن آیفون 15 تنها مشکل گوشی های جدید اپل نیست. برخی از مدل ها با ایرادات سخت افزاری و ظاهری وارد بازار می شوند و همچنین نگرانی هایی در مورد کمتر بادوام بودن آنها نسبت به آیفون 14 پرو وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.