معرفی پهپاد فیلمبرداری ارزان قیمت Hover X1

پهپاد فیلمبرداری Hover X1 به دلیل تأمین نیازهای اصلی، کاربرد آسان و قیمت مناسب تبدیل به بهترین گزینه برای کاربران غیرحرفه ای خواهد شد.

به گزارش تکناک، بیشتر مردم فیلمبرداران هوایی خبره نیستند، بنابراین نیازی به یک پهپاد پیشرفته 1000 دلاری ندارند. چیزی که آنها به آن نیاز دارند وسیله ای کوچک، ارزان و کاربردی است که توانایی ضبظ ویدیو های عالی داشته باشد. پهپاد فیلمبرداری Hover X1 با قیمت مناسب این نیاز ها را برآورده می کند.

پهپاد فیلمبرداری Hover X1 در یک نگاه دارای ویژگی های زیر است:

  • بسیار کاربر پسند
  • ویدئویی صاف، واضح و تثبیت شده
  • حالت های پرواز خودمختار بسیار خوب
  • توسط کنترلر یا گوشی هوشمند کار می کند
  • ابعاد کوچک
  • دستورالعمل های ساده برای کار

کوادکوپتر مینی X1 توسط سازنده هواپیماهای بدون سرنشین چینی ZeroZero Robotics ساخته شده است و در کمپین جذب سرمایه  Indiegogo قرار دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، یک تعهد 329 دلاری به شما خواهد داد و پس از پایان کمپین، آن را با قیمت 469 دلار به فروش خواهد رساند.

Hover X1 دارای بدنه‌ای لولایی است که به آن اجازه می‌دهد تا در بسته‌ای 128 گرمی با ابعاد 127 در 86 در 31 میلی‌متر در صورت عدم استفاده، جمع شود. علاوه بر این، به لطف ساختار محافظ در اطراف پروانه ها، می تواند بدون هیچ گونه خطری از دست کاربر خارج شود.

یک بار شارژ باتری لیتیومی 1050 میلی‌آمپر ساعتی پهپاد برای تقریباً 11 دقیقه زمان پرواز مناسب است، بسته به نوع استفاده، X1 را می‌توان از راه دور کنترل کرد یا با یکی از چندین حالت پرواز از پیش برنامه‌ریزی‌شده از طریق یک برنامه تلفن همراه اندروید یا iOS تنظیم کرد.

این پهپاد فیلمبرداری حداکثر وضوح تصویری K/30fps 2.7 را دارد و از یک گیمبال مکانیکی و یک سیستم لرزشگیر الکترونیکی تصویر برای صاف و هموار نگه داشتن فیلم خود استفاده می کند. همچنین می تواند عکس های 12 مگاپیکسلی بگیرد. هم فیلم و هم عکس روی 32 گیگابایت حافظه داخلی ذخیره می شوند. نمای دوربین آن تا حداکثر فاصله 30 متری در لحظه از طریق Wi-Fi به برنامه منتقل می شود.

حالت‌های اصلی پرواز متفاوت است و در ادامه تشریح می شود.Hover که در آن پهپاد در جای خود شناور می‌شود، هنگام حرکت کاربر از یک سمت به سمت دیگر، به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند. Follow که پشت سر کاربر متحرک پرواز می کند و او را در کادر نگه می دارد. Zoom Out که از نزدیک کاربر شروع می شود، سپس به یک کادر بازتر به عقب ختم میشود. Orbit که در یک دایره در اطراف کاربر پرواز می کند و آنها را همیشه در مرکز نگه می دارد و در نهایت Bird’s Eye که از بالا مستقیماً به کاربر نگاه می کند.

با این حال، شاید قابل توجه ترین ویژگی پهپاد فیلمبرداری Hover X1، این است که می توان از آن بدون برنامه یا هر نوع کنترلری نیز استفاده کرد. در این حالت، از دو دکمه فیزیکی روی پهپاد استفاده می‌کنید تا بین حالت‌های مختلف، حالت مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس آن را در مسیر خود رها کنید.

با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره و بدن، همراه با الگوریتم‌های پیش‌بینی حرکت، در حین پرواز در الگوی تعیین‌شده، شما را به‌طور خودکار در عکس نگه می‌دارد. وقتی کار تمام شد، به سادگی به سمت شما باز می گردد و روی دست دراز شده شما قرار می گیرد.

به نظر می رسد که یادگیری اولیه کمی مشکل است، زیرا نه دستورالعمل‌های نوشته شده و نه دستورالعمل‌های موجود در برنامه درباره نحوه تغییر برنامه فیلمبرداری و عکسبرداری، یا تنظیم زاویه عکاسی  نتوانست همه سوالات را به خوبی توضیح دهد.

براساس ادعای ZeroZero، . پهپاد فیلمبرداری Hover X1 در واقع بدون گوشی هوشمند در هر جایی قابل استفاده است. با این حال، شما به اپلیکیشن برای حالت کنترل دستی نیاز دارید که به هر حال، به لطف گزینه های پاک کردن، پایین و بالا بردن، چپ و راست کردن و سایر آیتم های روی صفحه کنترل، استفاده از آن بسیار آسان است.

اگر می‌خواهید صدا را ضبط کنید، یک گوشی هوشمند نیز ضروری است، زیرا برنامه این کار را از طریق میکروفون تلفن شما انجام می‌دهد، سپس پس از دانلود فیلم، آن را با ویدیوی پهپاد همگام‌سازی می‌کند. برای اینکه صدا صرفاً از صدای موتورهای X1 تشکیل نشود، این برنامه یک فیلتر نویز دیجیتال را برای ضبط‌های آن اعمال می‌کند. من متوجه شدم که در نتیجه، فیلم تقریباً کاملاً بی صدا بود و صداهای انسان تا زمانی که از نزدیکی تلفن همراه سرچشمه می گرفتند به خوبی شنیده می شد.

همانطور که در ویدیوی پایین صفحه مشاهده می کنید، X1 را زمانی که در چندین دوچرخه سواری و پیاده روی بیرون آوردم، عملکرد خوبی داشت. من به خصوص حالت Follow آن را دوست داشتم، اگرچه اگر پهپاد بتواند به جای بالا بردن زاویه، از زاویه روبه رو کاربر خود را دنبال کند بهتر خواهد بود. به این ترتیب، احتمال اینکه به شاخه های آویزان اطراف برود، کمتر است.

حالت پیشرفته تر Dolly Track، که در آن X1 هنگام پرواز در مقابل کاربر به عقب نگاه می کند در حالی که  به جلو حرکت میکند، کمی چالش برانگیز بود. تغییرات کوچک در مسیر رو به جلو کاربر اساساً پهپاد را به یک طرف جاده یا طرف دیگر پرتاب می‌کند. به نوعی مانند تلاش برای هدایت یک تریلر است که به جای بکسل کردن از جلو، آن را به جلو هل می داد.

لازم به ذکر است، پهپاد فیلمبرداری Hover X1 سیستم اجتناب از موانع ندارد، اگرچه به یک دوربین رو به پایین جداگانه و دو لیزر برای اندازه‌گیری فاصله آن از سطح زمین تجهیز شده است.

در مجموع، می‌توانم بگویم Hover Camera X1 برای هر کسی که قصد ندارد به این زودی یک شرکت تولید ویدیو با خدمات کامل راه‌اندازی کند، اما می‌خواهد عکس‌های هوایی شیک از خود ویا محیط اطرافشان با کمترین دردسر ممکن بگیرد، تقریباً عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.