معرفی یک ویژگی جدید در Google Docs

گوگل اعلام کرد “Google Docs”، یک ویژگی جدید به نام “Proofread” (اصلاح) دریافت می کند که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است.

به گزارش تکناک، علاوه بر اطلاعیه‌های دیگری که در رابطه با  Chat و Meet در رویداد Cloud Next ’23 دیروز انجام شد، “Google Docs” قابلیت جدید و پرداختی “Proofread” (اصلاح) را دریافت خواهد کرد که جایگزین ویژگی حال حاضر بررسی املا و دستور زبان می‌شود.

گوگل Proofread را “نسل بعدی پیشنهادهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی” می‌نامد. علاوه بر املا و دستور زبان، پیشنهادهای گوگل در “Google Docs” شامل موارد زیر خواهد شد:

  • خلاصه: پیشنهادهایی برای کوتاه‌تر کردن نوشتار شما.
  • صدای فعال: پیشنهادهایی برای واضح‌تر شدن نوشتار شما برای خوانندگان.
  • انتخاب کلمات: پیشنهادهایی برای بیان کلمات به شکلی پویا یا رسمی‌تر در زمینه‌ی مورد استفاده.
  • جدا سازی جملات: پیشنهادهایی برای تقسیم جملات پیچیده به قسمت‌های کوچک‌تر به منظور سهولت خواندن نوشتار شما.

این قابلیت از همان آیکون “A” و “علامت چک” در نوارابزار (نزدیک به گزینه چاپ) استفاده می‌کند. هنگامی که پیشنهادهای نوشتاری موجود است، یک نقطه آبی در گوشه بالا و چپ ظاهر می‌شود. با لمس کردن، یک پنل جانبی باز می‌شود تا بتوانید تمامی پیشنهادها را بررسی کنید و آن‌ها را قبول یا رد کنید. شما می‌توانید به سرعت پیشنهادها را بر اساس نوع مرور کنید.

این قابلیت طراحی شده تا به شما امکان “ترکیب آسان‌تر و سریع‌تر محتوای با کیفیت بالا در Google Docs” را بدهد. می‌توانید این قابلیت را از منوی “Tools” > “Proofread” غیرفعال کنید.این قابلیت می‌تواند به بهبود کوتاهی نوشتار و روشن‌تر و آسان‌تر شدن سند شما کمک کند.

این پیشنهادها بدون مزاحمت عمل می‌کنند و هنگام نوشتن و همکاری،  از آشفتگی سند شما جلوگیری می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی تمامی پیشنهادها را مستقیماً از نوار کناری “Proofread” بررسی کنید و تصمیم بگیرید کدام پیشنهادها برای شما مناسب‌تر هستند تا آن‌ها را بپذیرید.

Proofread یک قابلیت افزودنی پرداختی به نام Duet AI برای محیط کاری Enterprise است و در حال حاضر برای کاربران Google Docs عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.