تنظیم مقررات هوش مصنوعی برای خبرنگاران AP

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا (AP)دستورالعمل‌هایی را برای هوش مصنوعی مولد ویژه خبرنگاران خود منتشر کرد، زیرا سازمان‌های خبری به راه‌هایی برای استفاده از این فناوری در تدوین اخبار نگاه می‌کنند.

به گزارش تکناک، آماندا بارت، معاون استانداردها و شمول AP در پست وبلاگی گفت که این نشریه هوش مصنوعی را به هیچ وجه جایگزین روزنامه‌نگاران وخبرنگاران نمی‌داند اما دستورالعمل‌هایی را برای خبرنگاران و ویراستاران در مورد نحوه استفاده از آن ایجاد کرده است.

روزنامه نگاران آسوشیتدپرس می توانند از ChatGPT استفاده کنند، اما از آنها خواسته می شود با احتیاط از این ابزار برای ایجاد محتوای قابل انتشار استفاده کنند. هر نتیجه ای از یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد «باید به عنوان منبع بررسی نشده تلقی شود» و تابع استانداردهای منبع یابی موجود آسوشیتدپرس آمریکا باشد. این نشریه گفت: به هوش مصنوعی اجازه نمی دهد عکس ها، فیلم ها یا صداها را تغییر دهد و از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی مگر برای موضوعات خبری استفاده نخواهد کرد. به گفته AP در این رویداد، عکس‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در پانویس عکس برچسب‌گذاری می‌شود.

نویسندگان نمی توانند اطلاعات محرمانه را در ابزارهای هوش مصنوعی قرار دهند و باید اطمینان حاصل کنند که سایر منابع مورد استفاده “عاری از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی” هستند. همچنین از کارکنان AP خواسته شده‌است که از استفاده تصادفی از محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برای انتشار اطلاعات نادرست اجتناب کنند و صحت محتوایی مورد استفاده را بررسی کنند.

روزنامه‌نگاران حرکات آسوشیتدپرس آمریکا در مورد استانداردها را به دقت دنبال می‌کنند، زیرا اکثر صنعت خبر از AP Stylebook استفاده می‌کند یا حداقل آن را برای اصلاح و تدوین مقالات به کار می‌گیرند. برخی از افراد حتی چندین نسخه فیزیکی (قدیمی) Stylebook را دارند. راهنمایی‌های آن می‌تواند در بحث‌های پرتنش استفاده روزنامه‌نگاران از هوش مصنوعی تأثیرگذار باشد.

حتی هنگام تنظیم این استاندارد‌ها توسط آسوشیتدپرس آمریکا برای کارکنان خود، این نشریه توافق نامه ای را با OpenAI، سازنده ChatGPT، به منظور استفاده از داستان های خبری خود برای آموزش مدل های هوش مصنوعی مولد امضا کرده است. AP همچنین از ابزارهای خودکار برای تولید سریع گزارش های مالی و اخبار لیگ های ورزشی کوچک استفاده می کند. این نشریه به سازمان‌های دیگری مانند BuzzFeed برای استفاده از هوش مصنوعی در گردش کار خود پیوسته است. همچنین از دیگر شرکت‌ها و گروه‌های خبری با ارسال نامه‌ای سرگشاده خواستار شفافیت داده‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد شده است.

دستورالعمل‌های AP به دنبال اخبار ایجاد محدودیت نیویورک تایمز در استفاده از داده‌های خود برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و مذاکره ائتلافی با شرکت‌های هوش مصنوعی درباره داده‌های آموزشی، ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.