منتظر این اتفاقات در نمایشگاه MWC 2024 باشید

ممکن است رویداد MWC 2024 (کنفرانس جهانی موبایل) به میزبانی شهر بارسلون با توجه به کاهش حضور برندهای بزرگ گوشی هوشمند به‌اندازه گذشته توجه جلب نکند با این حال رخدادهای مهمی را شاهد خواهیم بود. در این مطلب، محصولاتی را معرفی می‌کنیم که انتظار داریم در این رویداد معرفی شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، نمایشگاه MWC 2024 رسماً از دوشنبه 26 فوریه(7 اسفند) تا پنجشنبه 29 فوریه(10 اسفند) برگزار می‌شود؛ اما همان‌طور‌که در بیشتر نمایشگاه‌های تجاری معمول است، بسیاری از شرکت‌ها منتظر بازگشایی نمایشگاه نمی‌مانند. انتظار می‌رود که رونمایی‌های رسمی در طول آخر هفته (یکشنبه) قبل از آغاز رسمی رویداد آغاز شود.

انتظار چه برندهایی را باید در این نمایشگاه داشته باشیم؟

مطمئناً MWC 2024 دیگر مانند گذشته رویداد بزرگ و مهمی نیست؛ اما همچنان به بسیاری از شرکت‌هایی که برای جلب توجه تلاش می‌کنند، فرصت می‌دهد تا در کانون توجه قرار گیرند. درادامه، فقط به چند نمونه از برندهایی اشاره می‌کنیم که می‌دانیم در رویداد یادشده حضور خواهند یافت.

گوگل

اگرچه شاهد سخت‌افزار جدیدی از گوگل نخواهیم بود، این بدان‌معنا نیست شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌عامل اندروید غرفه‌ای در نمایشگاه ندارد. نه‌تنها شاهد غرفه‌ای کاملاً جدید از این برند خواهیم بود؛ بلکه به‌احتمال زیاد شاهد رونمایی برخی از ویژگی‌های جدید اندروید خواهیم بود که با MWC هم‌زمان شده‌اند.

آنر

آنر به‌تازگی باریک‌ترین گوشی هوشمند تاشو تاریخ را معرفی کرده است؛ بنابراین برای این برند، فقط یک کار باقی مانده است: عرضه گوشی هوشمند معمولی. Magic 6 Pro پس از اینکه ابتدا به‌طور انحصاری در چین عرضه شد، به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد و حداقل روی کاغذ، گوشی هوشمند هیجان‌انگیزی است.

با‌این‌حال، کسانی که صرفاً روی گوشی‌های تاشو تمرکز کرده‌اند، همچنان انتظار رونمایی چنین محصولی را می‌کشند. برای این دسته از افراد، Magic V2 RSR که با همکاری Porsche Design تولید شده است، به‌احتمال فراوان در رویداد MWC معرفی خواهد شد.

موتورولا

یکی از گوشی‌های هوشمند جالبی که در نمایشگاه سال گذشته عرضه شد، موتورولا ریزر نام داشت. این گوشی هوشمند مفهومی رول‌شدنی به‌معنای واقعی کلمه در دست تغییر اندازه می‌دهد. موتورولا رسماً برنامه‌های خود را برای رونمایی محصولی در MWC 2024 امسال تأیید نکرده است.

با‌توجه‌به اینکه گوشی مفهومی سال گذشته محبوبیتی فراوان داشت، چندان تعجب‌برانگیز نخواهد بود که اگر موتورولا مدل‌های مفهومی بیشتری در نمایشگاه عرضه کند. اگر خوش‌اقبال باشیم، شاید حتی خبرهایی از افتتاح خط‌تولید محصول جدید ریزر در اواخر سال جاری میلادی بشنویم.

ناتینگ

در‌حال‌حاضر، برنامه‌های ناتینگ کاملاً مشخص است. اگرچه مراسم رونمایی Nothing Phone 2a در 5 مارس برگزار می‌شود، این برند از اواخر سال گذشته محصولی را برای رونمایی در  27 فوریه تبلیغ می‌کند. علاوه‌براین، دعوت‌نامه محصول یادشده به‌طور خاص می‌گوید که «چیزی برای دیدن نیست».

در سال گذشته، در حضوری غیرمنتظره در‌مقابل غرفه‌ کوالکام، ناتینگ تأیید کرد که قصد دارد از پردازنده اسنپدراگون 8 در ناتینگ فون 2 استفاده کند. شاید بتوانیم تصویری از جانشین آن دستگاه را ترسیم کنیم؛ در‌حالی‌که ناتینگ فون 2a را برای رویداد خاص خود رونمایی کرده است.

وان‌پلاس

وان‌پلاس در حال آماده‌سازی خود برای معرفی ساعت هوشمند جدید است و قبل از رویدادی که برای روز دوشنبه در MWC برنامه‌ریزی شده، تصاویری از ساعت هوشمند جدیدش را به‌اشتراک گذاشته است. به‌نظر می‌رسد که هفته آینده جزئیات کاملی از OnePlus Watch 2 اعلام خواهد شد.

با‌توجه‌به اینکه OnePlus 12 و OnePlus 12R به‌تازگی عرضه شده‌اند، به‌نظر نمی‌رسد که معرفی گوشی جدید وان‌پلاس در دستورکار باشد. با‌این‌حال، غول فناوری چینی به‌دلیل نمایش‌دادن دستگاه‌های مفهومی مشهور شده است؛ بنابراین، اگر فناوری جدیدی در نمایشگاه به‌نمایش گذاشته شد، تعجب نکنید.

شیائومی

انتخاب بین پرو یا اولترا با شماست. مانند آنر، شیائومی پرچم‌داران خود را برای امسال در چین عرضه کرده است. در MWC 2024، شاهد عرضه جهانی Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro خواهیم بود؛ اما احتمالاً این تمام ماجرا نیست. این شرکت به‌تازگی Xiaomi 14 Ultra را در چین عرضه کرده است و انتظار می‌رود که آن را نیز در MWC روی صحنه ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.