مک بوک پروهای جدید با تراشه M2 Pro و M2 Max می‌آیند

مک‌بوک پرو های جدیدامسال با پردازنده های جدید می آیند

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، مک بوک پروهای جدید  14 و 16 اینچی اپل با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max به‌خوبی در مرحله توسعه و آزمایش هستند و هنوز این احتمال وجود دارد که این دستگاه های اپل اواخر امسال عرضه شوند.

به گزارش تک ناک، گورمن امروز در خبرنامه «Power On» خود گفت که اپل قصد دارد مک بوک پروهای جدید با تراشه M2 Pro و M2 Max می‌آیند را اوایل پاییز امسال عرضه کند، اما طبق معمول،  این احتمال وجود دارد که بازه زمانی به دلیل اختلالات زنجیره تأمین یا موارد دیگر به عقب کشیده شود. به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، تولید انبوه این نوت بوک ها در سه ماهه چهارم آغاز خواهد شد.

در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که تراشه‌های M2 Pro و M2 Max ممکن است اولین تراشه‌های 3 نانومتری اپل باشند، به نظر می‌رسد که این تراشه‌ها 5 نانومتری باقی بمانند. این تراشه‌ها همچنان نسبت به تراشه‌های M1 Pro و M1 Max در مدل‌های فعلی مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی بهبودهایی در عملکرد خواهند داشت، زیرا انتظار می‌رود اپل از فرآیند استاندارد 5 نانومتری TSMC  که N5 نام دارد به فرآیند پیشرفته‌تر 5 نانومتری به نام  “N5P”  منتقل شود.

اینکه هیچ تغییر طراحی عمده ای برای مک بوک پرو 14 و 16 اینچی شایعه نشده است جای تعجب ندارد. نوت بوک هایی که  در اکتبر 2021 عرضه شدند با طراحی کاملاً جدید نسبت به نسل قبلتر خود  عرضه شدند . این طراحی جدید شامل بازگشت پورت هایی مانند MagSafe و HDMI بود، و یک بریدگی برای دوربین 1080p ارتقاء یافته و حاشیه‌های نازک‌تر به نمایشگر اضافه شد.

شایعات حاکی از آن است که ممکن است امسال یک مک مینی جدید با تراشه M2 Pro به همراه یک تاور مک پرو جدید با تراشه های M2 Ultra و “M2 Extreme” عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.