ناسا فرازمینی بودن یوفوها را رد کرد

تیم مطالعاتی مستقل ناسا گزارش مورد انتظار خود را در مورد یوفوها در 14 سپتامبر 2023 منتشر کرد و در این گزارش صراحتا اعلام کرد مدرکی دال بر فرا زمینی بودن یوفوها ندارد.

به گزارش تکناک، ارائه گزارش در مورد بشقاب پرنده ها چندان آسان نیست زیرا افرادی که این مسائل را مخابره می کنند شامل خلبانان نظامی و تجاری از تمسخر یا تحریم های شغلی در صورت گزارش آنها می ترسند. یوفوها اکنون توسط دولت ایالات متحده به عنوان UAP یا پدیده های نابهنجار ناشناس شناخته می شوند.

مطالب این مقاله توسط یک پروفسور ستاره شناسی که در مورد اختر زیست شناسی و دانشمندانی که در جستجوی حیات در کیهان هستند مطالب زیادی نوشته است تایید شده است. او مدت‌ها به این ادعا که بشقاب پرنده‌ها نشان دهنده بازدید بیگانگان از زمین هستند، تردید داشته است.

از پیروی عواطف و احساسات تا علم

بیل نلسون، مدیر ناسا، طی یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که ناسا برنامه های علمی برای جستجوی آثار حیات در مریخ و آثار زیست شناسی در جو سیارات فراخورشیدی دارد. او گفت که می‌خواهد مکالمه UAP را از احساس‌گرایی به یک بحث علمی تغییر دهد.

با این بیانیه، نلسون به برخی از ادعاهای عجیب و غریب تر در مورد UAP ها و UFO ها اشاره کرد. در جلسه استماع کنگره در ماه ژوئیه، افسر اطلاعاتی سابق پنتاگون، دیوید گروش، شهادت داد که دولت آمریکا شواهد مربوط به UAP های سقوط کرده و نمونه های بیولوژیکی بیگانه را مخفی کرده است. شان کرک پاتریک، رئیس دفتر پنتاگون که مسئول بررسی UAP ها است، این ادعاها را رد کرده است.

در همان هفته ای که گزارش ناسا منتشر شد، جیمی ماوسان روزنامه نگار به قانونگذاران مکزیکی دو جسد ریز 1000 ساله را نشان داد که او ادعا کرد بقایای موجودات «غیر انسانی» هستند. دانشمندان این ادعا را تقلبی خوانده اند و می گویند که مومیایی ها ممکن است از قبرها در پرو غارت شده باشند.

نتیجه گیری از گزارش

گزارش تیم مطالعاتی ناسا روشن نمی کند که آیا برخی از UAP ها فرازمینی هستند یا خیر. دیوید اسپرگل، اخترشناس و رئیس تیم مطالعه، در اظهارات خود بیان کرد که این تیم هیچ مدرکی دال بر اینکه UAP ها منشأ فرازمینی دارند ندیده است.

بسیاری از مشاهدات اخیر را می توان به بالون های هواشناسی و به هم ریختگی هوا نسبت داد. از نظر تاریخی، اکثر بشقاب پرنده ها اجرام نجومی مانند شهاب سنگ ها، گلوله های آتشین و سیاره زهره هستند.

برخی از مشاهدات نشان دهنده عملیات نظارتی توسط قدرت های خارجی است، به همین دلیل است که ارتش ایالات متحده این موضوع را یک مسئله امنیت ملی می داند.

این گزارش توصیه هایی به ناسا در مورد چگونگی پیشبرد این تحقیقات ارائه می دهد.

بیشتر داده های UAP مورد بررسی توسط تیم پژوهشی از بخش هواپیماهای نظامی ایالات متحده می آید. تجزیه و تحلیل این داده‌ها به دلیل کالیبراسیون ضعیف حسگر، فقدان اندازه‌گیری‌های متعدد و فقدان داده‌های پایه با مشکل مواجه می‌شود. مجموعه ایده‌آل اندازه‌گیری شامل تصویربرداری نوری، تصویربرداری مادون قرمز و داده‌های راداری است، اما گزارش‌های بسیار کمی همه این‌ها را دارند.

تیم مطالعه ناسا در این گزارش انواع داده هایی را که می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد UAP ها ارائه دهد، شرح داده است.

نویسندگان به اهمیت کاهش بد نامی اشاره می کنند که می تواند باعث شود خلبانان نظامی و تجاری احساس کنند که نمی توانند آزادانه موارد مشاهده شده را گزارش کنند. این برچسب ناشی از دهه ها تئوری توطئه مرتبط با یوفوها است.

تیم مطالعاتی ناسا پیشنهاد می‌کند که رؤیت‌ها توسط خلبان‌های تجاری با استفاده از اداره هوانوردی فدرال جمع‌آوری شود و این موارد با مشاهدات طبقه‌بندی‌شده که در گزارش گنجانده نشده‌اند ترکیب شوند. اعضای تیم مجوز امنیتی نداشتند، بنابراین آنها می توانستند فقط به زیرمجموعه ای از مشاهدات نظامی که طبقه بندی نشده بودند نگاه کنند. در حال حاضر، هیچ مکانیسم ناشناسی برای گزارش دهی UAP در سراسر کشور برای خلبانان تجاری وجود ندارد.

با دسترسی به این مشاهدات طبقه بندی شده و مکانیزمی ساختاریافته برای خلبانان تجاری برای گزارش مشاهدات، دفتر حل پدیده های نابهنجار وزارت دفاع که یک دفتر نظامی است و مسئول تلاش های تجزیه و تحلیل می باشد، می تواند بیشترین داده ها را داشته باشد.

ناسا همچنین از انتصاب مدیر جدید تحقیقات در مورد UAP ها خبر داد. این موقعیت بر ایجاد یک پایگاه داده با منابعی برای ارزیابی مشاهده‌های UAP نظارت خواهد کرد.

به دنبال سوزن در انبار کاه

بخش‌هایی از جلسه توجیهی شبیه بخش های آغازین یک روش علمی بود. مقامات با استفاده از تشبیهات، فرآیند تجزیه و تحلیل را به عنوان جستجوی سوزن در انبار کاه یا جدا کردن گندم از کاه توصیف کردند. مقامات گفتند که با یک روش منسجم و دقیق برای توصیف مشاهدات، به عنوان راهی برای ورود به چیزی واقعاً غیرعادی، نیاز دارند.

اسپرگل گفت که هدف تیم مطالعه توصیف یونجه یا پدیده‌های کم ارزش و کاستن آن برای یافتن سوزن یا یک کشف بالقوه هیجان‌انگیز بود. او خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی می تواند به محققان کمک کند تا مجموعه داده های عظیمی را برای یافتن پدیده های نادر و غیرعادی بررسی کنند. هوش مصنوعی در حال حاضر از این طریق در بسیاری از زمینه های تحقیقات نجوم استفاده می شود.

سخنرانان به اهمیت شفافیت اشاره کردند. شفافیت مهم است زیرا بشقاب پرنده ها مدت هاست با تئوری های توطئه و پوشش های دولتی مرتبط بوده اند. به طور مشابه، بسیاری از بحث ها در طول جلسه استماع UAP کنگره در ژوئیه بر نیاز به شفافیت متمرکز شد. تمام داده‌های علمی که ناسا جمع‌آوری می‌کند در وب‌سایت‌های مختلف منتشر می‌شود و مقامات گفتند که قصد دارند همین کار را با داده‌های طبقه‌بندی نشده UAP انجام دهند.

در ابتدای جلسه توجیهی، نلسون نظر خود را بیان کرد که شاید یک تریلیون مورد از حیات فراتر از زمین وجود داشته باشد. بنابراین، قابل قبول است که زندگی هوشمندانه ای وجود دارد. اما این گزارش می گوید که وقتی صحبت از UAP ها می شود، حیات فرازمینی باید آخرین گزینه باشد. او به نقل از توماس جفرسون می‌گوید: «ادعاهای فوق‌العاده مستلزم شواهد فوق‌العاده‌ای است». آن مدرک هنوز وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.