نسخه تجاریChatGPT رونمایی شد

شرکت OpenAI در تلاش برای بهره‌برداری از موفقیت گسترده ChatGPT، امروز راه‌اندازی ChatGPT Enterprise را اعلام کرد، که نسخه تجاری از اپلیکیشن ربات چت هوش مصنوعی شرکت است.

به گزارش تکناک، ChatGPT Enterprise، که OpenAI اولین بار آن را در یک پست وبلاگ در ابتدای این سال معرفی کرده بود، می‌تواند همان کارهایی را که ChatGPT انجام می‌دهد، مانند نوشتن ایمیل‌ها، طراحی مقالات و اشکال‌زدایی از کد های کامپیوتری، انجام دهد. اما این محصول جدید همچنین قابلیت‌های “سطح شرکتی” حفظ حریم شخصی و تجزیه و تحلیل داده‌ها را به ChatGPT اصلی ، به علاوه امکانات افزایش یافته عملکرد و سفارشی‌سازی را اضافه می‌کند.

OpenAI در یک پست وبلاگ که با TechCrunch به اشتراک گذاشته است، می‌نویسد. “امروز یک گام دیگر به سمت یک دستیار هوش مصنوعی برای کار برداشته شده که در هر وظیفه‌ای کمک می‌کند، داده‌های شرکت شما را محافظت می‌کند و برای سازمان شما سفارشی‌سازی شده است،” “شرکت‌هایی که به ChatGPT Enterprise علاقه‌مند هستند، باید با ما تماس بگیرند. در حالی که ما را افشا نمی‌کنیم، قیمت آن بستگی به میزان استفاده و موارد کاربرد هر شرکت خواهد داشت.”

ChatGPT Enterprise یک کنسول مدیریت جدید با ابزارهایی برای مدیریت نحوه استفاده کارکنان در یک سازمان از ChatGPT، از جمله ادغام‌هایی برای یک ورود به سیستم، تأیید دامنه و داشبورد با آمار استفاده ارائه می‌کند

قالب‌های مکالمه قابل به اشتراک گذاری به کارمندان اجازه می‌دهند تا گردش کارهای داخلی مبتنی بر ChatGPT را ایجاد کنند، در حالی که اعتبارات ارائه شده برای پلتفرم API OpenAI به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اگر بخواهند، راه‌حل‌های کاملاً سفارشی مبتنی بر ChatGPT ایجاد کنند.

علاوه بر این، ChatGPT Enterprise با دسترسی نامحدود به تجزیه‌وتحلیل داده‌های پیشرفته همراه است، که یک ویژگی از ChatGPT است که قبلاً به نام تفسیرگر کد شناخته می‌شد. این ویژگی به ChatGPT اجازه می‌دهد تا داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند، نمودارهایی ایجاد کند، مسائل ریاضی را حل کند و بیشتر، از جمله از فایل‌های آپلود شده. به عنوان مثال، با یک محتوای ورودی مانند “به من بگو چه چیزی در مورد این داده‌ها جذاب است،” توانایی تجزیه‌وتحلیل داده‌های پیشرفته ChatGPT می‌تواند داده‌ها ی مختلف را مرور کند تا دیدگاه های جدیدی به کاربر در مورد داده ها نشان دهد.

تجزیه‌وتحلیل داده‌های پیشرفته پیش از این تنها برای افرادی که به برنامه پرمیوم ChatGPT Plus با هزینه‌ی 20 دلار در ماه مشترک شده بودند، در دسترس قرار داشت. برای فهم بهتر، ChatGPT Plus همچنان باقی است و شرکت این نسخه جدید یعنی ChatGPT Enterprise را مکمل ChatGPT Plus می‌داند.

ChatGPT Enterprise توسطGPT-4، مدل شاخص هوش مصنوعی OpenAI، و همچنین ChatGPT Plus پشتیبانی می‌شود. اما مشتریان ChatGPT Enterprise از اولویت دسترسی به GPT-4 برخوردارند و عملکردی دو برابر سریع‌تر از GPT-4 استاندارد و با پنجره زمینه 32000 توکن (25000 کلمه) توسعه یافته ارائه می‌دهند.

 

پنجره زمینه به متنی اشاره می‌کند که مدل قبل از تولید متن اضافی در نظر می‌گیرد، در حالی که نشانه‌ها متن خام را نشان می‌دهند (مثلاً کلمه “fantastic” به نشانه‌های “fan”، “tas” و “tic” تقسیم می‌شود). به طور کلی، مدل‌هایی که پنجره‌های زمینه بزرگ دارند، کمتر محتوای مکالمات اخیر را «فراموش می‌کنند».

OpenA که بدون شک در تلاش است تا نگرانی‌های شرکت‌هایی که کارمندانشان را از استفاده از نسخه مصرف‌کننده ChatGPT محدود کرده‌اند، رفع کند اما تاکید می‌کند که مدل‌ها را بر اساس داده‌های تجاری ارسالی به ChatGPT Enterprise یا هر داده‌ای از استفاده‌ها آموزش نمی‌دهد و همه مکالمات با ChatGPT Enterprise هم در حین انتقال و هم در حالت استراحت رمزنگاری می‌شوند.

OpenAI در پست وبلاگ خود می‌نویسد.:”ما باور داریم که هوش مصنوعی می‌تواند هر جانب از زندگی کاری ما را کمک کند و بلند کند و تیم‌ها را خلاق‌تر و بهره‌ورتر کند،”

OpenAI ادعا می‌کند که علاقه شدیدی از جانب شرکت‌ها به یک ChatGPT متمرکز بر کسب‌وکار وجود دارد، ادعا کرده که ChatGPT، یکی از سریع‌ترین برنامه‌های مصرف‌کننده در تاریخ، توسط تیم‌ها در بیش از 80 درصد از شرکت‌های Fortune 500 پذیرفته شده است اما مشخص نیست که ChatGPT توانمندی پایداری داشته باشد.

بر اساس تحلیل‌های شرکت Similarweb، ترافیک ChatGPT در سطح جهانی از ماه مه تا ژوئن 9.7 درصد کاهش یافته است، در حالی که مدت زمان متوسط صرف شده بر روی برنامه وب 8.5 درصد کاهش یافته است. این کاهش می‌تواند به علت راه‌اندازی برنامه ChatGPT توسط OpenAI برای iOS و Android و تعطیلات تابستانی (یعنی مراجعه کمتر دانش آموزان یا دانشجویانی که به ChatGPT برای انجام تکالیف خود از آن استفاده می‌کنند) باشد. اما تعجب آور نخواهد بود که افزایش رقابت در این امر نقش داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.