نگاهی به قابلیت های شیائومی ۱۴ پرو

سری 13 شیائومی با تحسین منتقدان روبرو شده است و بسیاری از آنها عملکرد، دوربین و عمر باتری دستگاه را تحسین می‌کنند.

به گزارش تکناک، با وجود عرضه اخیر این دستگاه‌ها، دنیای فناوری همیشه مشتاق دیدن موارد آتی است. به نظر می رسد دیگر نیازی به انتظار برای اولین رندرهای شیائومی 14 پرو نیست و رندرهای اولیه گوشی حاکی از اعمال تغییرات قابل توجه در طراحی نمایشگر آن است.

بیشتر بخوانید:

اولین رندرهای شیائومی 14 پرو

Ice Universe، افشاگر محبوب، اولین رندر شیائومی 14 پرو را در توییتر به اشتراک گذاشته است. این تصویر نشان‌دهنده دستگاهی با لبه‌های جلویی خمیده نمایشگر است. علاوه بر این، حاشیه ها از هر طرف متقارن و باریک هستند. این تغییرات به شیائومی 14 پرو طراحی تمام صفحه خیره کننده ای می‌بخشد.

علاوه بر این، وی معتقد است شیائومی به تدریج جایگزین سامسونگ و رقیب اصلی اپل از نظر طراحی خواهد شد. او می‌گوید: «از Note10 تا S23 Ultra، ظاهر تلفن همراه سامسونگ بهبود نیافته است و برنامه‌ریزی برای تغییر آن نیز وجود ندارد. سامسونگ در به روز رسانی طراحی گوشی های هوشمند خود کند بوده است و لبه‌ دستگاه هایش از نوت 10 بهبود نیافته است.»

مشخصات شایعه شده

سری دستگاه‌های پرچمدار شیائومی همیشه از آخرین پردازنده کوالکام اسنپدراگون بهره می‌برند. انتظار می‌رود شیائومی 14 پرو نیز همین روند را دنبال کند. یعنی احتمالاً از تراشه Snapdragon 8  نسل ۳ در آن استفاده خواهد شد. طبق افشا‌های اطلاعاتی قابل اعتماد از DCS همچنین تجهیز دستگاه به تراشه SM8650، اسنپدراگون 8 نسل 3 تأیید شده است.

گزارش‌ها حاکی از وجود هسته Cortex-X4 بسیار سریع با سرعت کلاک 3.7 گیگاهرتز در این تراشه است و معماری آن از پیکربندی 1+5+2 پیروی خواهد کرد.

علاوه بر این، طبق شایعات شیائومی ۱۴ پرو دارای یک بسته باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. همچنین امکان دو گزینه شارژ سیمی مختلف با نرخ های 90 وات و 120 وات وجود دارد و ممکن است این گوشی از شارژ سریع بی سیم 50 واتی نیز پشتیبانی کند.

با توجه به وجود دوربین‌های عالی در شیائومی 13 پرو، انتظار می‌رود این شرکت در این بخش نیز دستگاه جدید را ارتقا دهد. طبق شایعات، این گوشی با ماژول های دوربین ارتقا یافته، از جمله دوربین های WLG High-Lens عرضه خواهد شد. انتظار می رود شیائومی 14 پرو در حدود نوامبر 2023 عرضه شود.

5 دیدگاه برای “نگاهی به قابلیت های شیائومی ۱۴ پرو

  1. saeid گفته:

    شیایومی نوت ۱۱ ای دارم جدیدا بروزرسانی شد کل سیستم بهم ریخت و خودشون هم میدونن این بروزرسانی Miu ایراد داشته لطفا سریعتر اصلاح شود

    • چان یون چو گفته:

      بنده چان یون چو هستم مدیر عامل شیائومی داشتم مث هر روز توی وبسایت های ایرانی ول میچرخیدم ونظرات رومیخوندم که این نظرشمارو دیدم.چشم الساعه برطرف میکنیم آی ام ساری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.