قابلیت های باورنکردنی هلیکوپتر خودران ایرباس

ایرباس آزمایش‌های دریایی هلیکوپتر خودران VSR700 را با سرعت باد بیش از 40 گره دریایی با موفقیت به پایان رساند. در این شرایط حتی خلبانان باتجربه هم تصمیم می گیرند با هلیکوپتر پرواز نکنند.

به گزارش تکناک ، هلیکوپترهای بدون سرنشین ظاهری بامزه دارند، اما نقش آنها در ارتش شدید است و حتی می تواند مرگبار باشد. از عملیات ضد زیردریایی گرفته تا عملیات نجات، پهپادهای روتوری می توانند نقش های متعددی را در کنار مأموریت های شناسایی و نظارت ایفا کنند.

نمونه اولیه هلیکوپتر خودران ایرباس با VSR700 خودران محدودیت‌های کاری را که پهپاد می‌تواند انجام دهد را کنار می‌زند و اخیراً به نتایج شگفت‌انگیزی دست یافته است.

هلیکوپتر خودران VSR700 چه کاری می تواند انجام دهد؟

آزمایش های اخیر هلیکوپتر خودران توسط ایرباس با همکاری Marignane و اداره کل تسلیحات فرانسه (DGA) انجام شد. پیش از این، این گزارش گفته بود که تنها سیستم برخاست و فرود خودکار (ATOL) طراحی شده برای VSR700 روی هلیکوپتر کوچک اصلاح شده Guimbal Cabri G2 آزمایش شده است.

آزمایش‌هایی که اخیراً به پایان رسید، اولین باری بود که پهپاد به عنوان یک سیستم کامل کنار هم قرار گرفت و در یک پیکربندی عملیاتی در دریا پرواز کرد. این پهپاد از یک موتور دیزلی Thielert Centurion 2.0 با قدرت 15 اسب بخار (11.2 کیلووات) استفاده می کند و ظرفیت بار 220 پوند (100 کیلوگرم) با حداکثر وزن برخاست 1543 پوند (700 کیلوگرم) را دارد.

این پهپاد با یک تیغه روتور به طول 23 فوت (7 متر) می تواند با سرعت 120 گره (حدود 140 مایل یا 220 کیلومتر در ساعت) و سقف خدمات 20000 فوت (6000 متر) حرکت کند. مهمتر از آن، استقامت پروازی آن 10 ساعت است، تقریباً دو برابر یک هلیکوپتر استاندارد.

سیستم ATOL این پرواز در طول آزمایش در 80 عملیات آزمایش شد. سیستم DeckFinder ایرباس می تواند به پهپاد کمک کند تا با دقت 4 اینچ (10 سانتی متر) بدون نیاز به GPS یا سیستم ناوبری مشابه، از عرشه پرواز یک ناوچه بلند شود و فرود بیاید. این شرکت ادعا می کند که دقت سیستم بسیار خوب است، حتی در شرایط دید صفر.

در آزمایش‌های اخیر، هلیکوپتر خودران VSR700 همچنین در سرعت‌های باد بیش از 40 گره کار می‌کرد. این شرایطی به عنوان شرایط تند باد شدید در نظر گرفته می‌شد که در آن می‌توان امواج با ارتفاع 23 تا 32 فوت (7 تا 10 متر) را در دریا پدید میآید. حتی خلبانان باتجربه از پرواز در این شرایط امتناع می ورزند، اما نمونه اولیه هلیکوپتر خودران VSR700 در 14 پرواز در مجموع هشت ساعت پرواز آزمایشی انجام داد و با موفقیت در شرایط مختلف دریایی نیز فرود آمد.

ایرباس در حال کار بر روی نمونه دوم از VSR700 است که در اواخر امسال روی یک ناوچه چند منظوره نیروی دریایی فرانسه آزمایش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.