پرواز آزمایشی موفق بزرگترین هواپیمای هیدروژنی جهان

Universal Hydrogen یک هواپیمای مسافربری 40 نفره که از یک پیل سوختی هیدروژنی نیرو می‌گیرد، را با موفقیت آزمایش کرد.

در رویدادی که می‌توان آن را نقطه عطفی در پیشبرد آینده‌ای پایدار در صنعت هوانوردی نامید، Universal Hydrogen یک هواپیمای مسافربری 40 نفره که از یک پیل سوختی هیدروژنی نیرو می‌گیرد، را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش تکناک، این شرکت ادعا کرد که این هواپیما از فرودگاه بین‌المللی گرانت کانتی در واشنگتن، با استفاده از سوخت هیدروژنی، به مدت 15 دقیقه پرواز کرده و به ارتفاع 3500 متری رسیده است.

این استارتاپ مستقر در لون آنجلس با جایگزینی یکی از دو موتور توربین هواپیما با یک موتور الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی، سیستم انتقال قدرت هواپیمای ATR 72 را تغییر داده بود. در نتیجه، خلبان می توانست استفاده از موتور معمولی را در طول پرواز به حداقل برساند.

این استارت آپ قصد دارد هوانوردی را کربن زدایی کند تا به این صنعت کمک کند و بتواند به تعهدات توافق پاریس عمل نماید. چند هفته قبل، ZeroAvia، یک استارت آپ مستقر در بریتانیا، اولین پرواز یک هواپیمای 19 نفرهDornier 228 را انجام داده بود که تا حدی با استفاده از سلول های سوختی هیدروژنی کار می کرد.

کیت تبدیل Universal Hydrogen برای مشتریان

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: این شرکت در حال ارائه راه حل کاملی به مشتریان برای تبدیل هواپیماهای منطقه ای موجود، شامل ATR72 و De Havilland Canada Dash-8، برای پرواز بر پایه هیدروژن است.

این راه حل شامل جایگزینی موتور توربوپراپ با یک موتور الکتریکی پیل سوختی ساخته شده بر پایه خانواده موتور های ProGen Plug Power است که برای استفاده در هوانوردی اصلاح شده است. یکی از جنبه های منحصر به فرد طراحی این است که پیشرانه از باتری استفاده نمی کند و سلول های سوختی مستقیماً موتور الکتریکی را به حرکت در می آورند که وزن و هزینه را به شدت کاهش می دهد.

پل ارمنکو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Universal Hydrogen، گفت: کیت تبدیل نیاز به ساخت یک هواپیمای کاملاً جدید را از بین می برد. سوخت هیدروژنی از کپسول‌های مدولار سازگار با شبکه‌های حمل و نقل موجود و توسط تجهیزات جابه‌جایی محموله های فرودگاهی مورد استفاده قرار می گیرد که هر فرودگاهی را در جهان را آماده استفاده از سوخت هیدروژن می‌کند.

در پستی در وب سایت شرکت آمده است: با ارائه راه حل تبدیل هواپیما های ناوگان موجود و ارائه خدمات سوخت به طور مستقیم به خطوط هوایی منطقه، ما تا سال 2025 در خدمات هواپیماهای مسافربری آلایندگی صفر خواهیم داشت و پس از مدت کوتاهی در سرویس باربری نیز اقدام خواهیم کرد.

یک نقشه راه دو ساله برای دریافت گواهینامه نهایی

این شرکت این آزمایش را با خطوط هوایی Connect و Amelia Airlines برای صدور گواهینامه قابلیت پرواز ویژه سازمان هوانوردی فدرال انجام داد. به گفته Universal Hydrogen، این اولین تمرین در یک کمپین آزمایشی پروازی دو ساله بود که انتظار می‌رود در سال 2025 با ورود هواپیمای منطقه‌ای ATR 72 به خدمات مسافری که برای کار با موتور های هیدروژن تجهیز شده اند، تکمیل شود.

جان توماس، مدیرعامل این شرکت گفت: ما متعهد شده‌ایم که اولین شرکت هواپیمای بدون آلاینده با پیل سوختی هیدروژنی در آمریکای شمالی باشیم و این پرواز تاریخی، با استفاده از سوخت پاک هیدروژن، یک نقطه عطف کلیدی در سفر ما است که خطوط هوایی را به هم متصل می کند.

این شرکت ادعا می کند که سفارش تغییر بیش از 247 هواپیما از 16 مشتری در سراسر جهان را دریافت کرده است. ارزش کل این سفارشات بیش از 1 میلیارد دلار در اصلاحات و حدود 2 میلیارد دلار برای خدمات سوخت هیدروژن برای ده سال اول تخمین زده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.