هوش مصنوعی Genesis تهدیدی برای خبرنگاران

گوگل در حال کار بر روی یک ابزار هوش مصنوعی با نام “Genesis” است که می‌تواند جزئیات رویدادهای کنونی و سایر اطلاعات را دریافت کرده و متن خبری تولید کند.

به گزارش تکناک، گوگل این ابزار را به نیویورک تایمز، وال استریت جورنال و واشنگتن پست به عنوان “یک دستیار شخصی برای خبرنگاران” معرفی کرده است که امکان تمرکز آن‌ها بر روی وظایف دیگر را فراهم می‌کند.

بعضی از مدیرانی که به پیشنهاد گوگل نگاه کردند، آن را نگران کننده توصیف کردند و خواستند که در بحث مسائل محرمانه شناخته نشوند. دو نفر گفتند که به نظر می‌رسد این پیشنهاد برای تولید خبرهای دقیق و هنرمندانه، تلاش لازم را در نظر نمی‌گیرد.

هنوز مشخص نیست کدام بخش از شرکت در پشت پروژه Genesis قرار دارد. گوگل در حال حاضر در Gmail و Google Docs “Help me write” را دارد و بارد نیز امکانات مشابهی را ارائه می دهد.

همچنین در برنامه Messages با نسخه Magic Compose، ویژگی های مشابهی در قالب متن‌نویسی پیشنهادی وجود دارد.

نیازی به تصور نیست که یک LLM به طور خاص برای بایگانی سازمان جدیدی آموزش ببیند تا به سبک نوشتاری آن سازمان برسد. هفته گذشته، OpenAI با انجمن مطبوعاتی Associated Press همکاری کرد تا به این دسترسی پیدا کند. و “موارد استفاده احتمالی AI مولد در محصولات و خدمات خبری را مورد بررسی قرار دهد”.

در همین حال، به نظر می رسد شرکت هایی مانند گوگل مجوز محتوای انتشارات را برای آموزش هوش مصنوعی می دهند و این چیزی است که آن سازمان ها خواستار آن هستند. این می‌تواند به عنوان یک توسعه از شراکت‌های مجوزی موجود باشد.

گوگل در این ارتباط با صدور بیانیه ای گفت:  در همکاری با ناشران خبر، به ویژه ناشران کوچک‌تر، ما در مراحل اولیه بررسی ایده هایی هستیم که ممکن است ابزارهای فعال شده توسط هوش مصنوعی را برای کمک به خبرنگاران در کارشان فراهم کنیم.

به عنوان مثال، ابزارهای فعال شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند با گزینه‌هایی برای عناوین یا سبک‌های نوشتاری مختلف به خبرنگاران کمک کنند. هدف ما این است که خبرنگاران بتوانند از این فناوری‌های نوظهور در راهی که به بهبود کار و بهره‌وری آن‌ها کمک می‌کند، درست به همان شکلی که ما ابزارهای کمکی را در Gmail و Google Docs در دسترس مردم قرار می‌دهیم، استفاده کنند.

این ابزارها ساده‌ترین شکل ممکن برای کمک به خبرنگاران در گزارش‌دهی، ایجاد و بررسی واقعیت مقالاتشان هستند و نمی‌توانند جایگزین نقش اساسی خبرنگاران در این فرآیند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.