ورود ربات انسان نمای اطلس به صنعت خودروسازی

ربات انسان نمای اطلس که پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان است، اخیرا پا به صنعت خودروسازی گذاشته است.

به گزارش تکناک، در حال حاضر تعداد زیادی ربات مخصوص کار در خطوط تولید و مونتاژ خودروها دخیل هستند. اما مشاغل بیشتری وجود دارند که ربات‌های انسان‌نما به دنبال وارد شدن به آن‌ها هستند.

بدیهی است که این یکی از اولین برنامه‌های کاربردی ربات Optimus تسلا خواهد بود و اخیراً شاهد آن بوده‌ایم و شرکت سازنده این ربات، مسیر مشابهی را با BMW دنبال می‌کند.

ما انتظار نداشتیم که ربات انسان نمای اطلس آستین‌های خود را برای این نوع کارها بالا بزند، اما فقط کافیست ویدیوی زیر را ببینید.

ما قبلاً دیده‌ایم که اطلس به عنوان یک کارگر ساختمانی در محل کار با ابزارهای ساختمانی سر و کار دارد، اما به‌نظر می‌رسد شرکت بوستون داینامیکس وظایف کاری واقعی را به‌ عهده ربات‌های غیرانسانی خود که بر روی تجارت تمرکز دارند، گذاشته است.

 

اما نوع کاری که ربات انسان نمای اطلس در ویدیوی بالا انجام می‌دهد، که ما انتظار داریم به صورت مستقل انجام شود، به خوبی با موارد استفاده تجاری اولیه برای برداشتن و جابه‌جایی شرکت‌هایی مانند Figure مطابقت دارد و اعتقاد بر این است که به جریان‌های درآمدی چند میلیارد دلاری منجر خواهد شد.

از زمانی که غول خودروسازی کره‌ای یعنی هیوندای، شرکت بوستون داینامیکس را در سال 2020 خریداری کرد، ما به این فکر کردیم که آیا اطلس ممکن است در جهت تجاری‌تر شدن پیش رود. این ربات به وضوح پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمایی است که تاکنون ساخته شده است. اتصالات برقی و هیدرولیکی آن قدرت انفجاری بی‌نظیری را به آن می‌دهد و آن را به یک ژیمناستیک کار حرفه‌ای تبدیل می‌کند و علاوه بر کنترل گسترده و متغیر مناطق آشفته، نوعی ظرافت را در حرکات خود توسعه داده است که Optimus و بقیه ربات‌های جدید علنا در مقابل آن هیچ هستند.

صرف نظر از تمام ویژگی‌های شگفت‌انگیز اطلس، باید اشاره کرد که این ربات برای تولید انبوه به عنوان یک محصول تجاری طراحی نشده است. این ربات یک بستر آزمایشی خارق‌العاده است و بیش از یک دهه است که در این جهان وجود دارد، اما اگر بوستون داینامیکس واقعاً در مورد به کار انداختن ربات‌های انسان‌نما در مقیاس جدی تصمیم بگیرد، به طور کلی انتظار می‌رود طراحی دیگری را ببینیم.

(زیرنویس تصویر: اطلس پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمایی است که تا به حال ساخته شده است و قادر به انجام ورزش شدید است و چابکی قابل توجهی دارد.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.