انویدیا سرانجام درباره خرابی کابل RTX 4090 شفاف سازی کرد

خرابی کابل RTX 4090

انویدیا سرانجام سکوت خود را شکست و می‌گوید کانکتورهای 12VHPWR که به درستی متصل نشده‌اند تا حد زیادی عامل خرابی و ذوب کابل برق GeForce RTX 4090 هستند.

به گزارش تکناک، این شرکت که تاکنون به غیر از تایید “مشکل در حال بررسی است” پاسخ دیگری ارائه نکرده است.

طبق ویدئویی که Gamers Nexus صبح جمعه در کانال یوتیوب خود پست کرده است، سخنگوی شرکت انویدیا به استفان برک سردبیر این سایت گفت: به طور فعال گزارش ها را بررسی می کنیم چرا که ما از حدود 50 مورد خرابی در سراسر جهان آگاه شده ایم.

انویدیا به برک گفت: یافته‌های ما تا به امروز نشان می‌دهد که یک مشکل رایج این است که کانکتورها به طور کامل به کارت گرافیک متصل نشده اند. برای اطمینان از ایمن بودن کانکتور، توصیه می کنیم قبل از وصل کردن کارت گرافیک به مادربرد ابتدا دانگل پاور را به کارت گرافیک وصل کنید تا مطمئن شوید که محکم و یکنواخت وصل شده است.

مقامات انویدیا همچنین به برک گفته‌اند که آداپتورهای کابل برگشتی همگی آسیب‌های سایش را نشان می‌دهند که نشان می‌دهد به طور صحیح در جای خود قرار نگرفته‌اند. این شرکت همچنین بیانیه را در صفحه راهنمای مشتری سایت منتشر کرد و در این بیانیه طریقه درست اتصال کانکتورها را برای کاربران توضیح داده است.

به نظر می رسد بیانیه انویدیا تا حد زیادی از آنچه برک و تیمش دیروز کشف کردند پشتیبانی می کند. یک کانکتور 12VHPWR بیش از حد شل در GPU می تواند منجر به دمای بالا شود که کانکتور را ذوب می کند.

در تحقیقات Gamers Nexus، کانکتورها اغلب آسیب فیزیکی داشتند، که نشان می‌دهد دوشاخه تا حد زیادی از GPU خارج شده است. Gamers Nexus همچنین تا حد زیادی به این نتیجه رسیدند که خرده های پلاستیک  باز مانده از قالب در زمان تولید، احتمالاً می‌تواند باعث ذوب شدن کابل‌های RTX 4090 شود، اما محتمل‌ترین علت، شل شدن کانکتور است.

البته، سوالی که وجود دارد این است که آیا جا نرفتن نامناسب کانکتور ناشی از یک مشکل اساسی طراحی کانکتور است یا خیر؟ با وجود اطمینان توانایی کابل به عبور کامل جریان این سوال مطرح می شود که آیا میتوان برای اطمینان از درست جا خوردن کانکتور از ضامن یا چفت استفاده کرد یا نه

مقامات انویدیا به بورک گفته اند که ما در حال بررسی گزینه های بیشتر برای اطمینان از ایمن بودن کانکتور قبل از روشن کردن کارت گرافیک هستیم.

چند کارت GeForce RTX 4090 از ذوب اتصالات رنج می بردند؟

برک گفت که Gamers Nexus گزارش می دهد که شرکای هیئت مدیره انویدیا  گفته اند که 125هزار کارت GeForce RTX 4090 فروخته شده است که نرخ خرابی احتمالا  0.04 درصد است.

بر اساس گزارشی که در Tom’s Hardware منتشر شده، این بیانیه یک روز پس از آن منتشر می شود که ظاهراً یک مالک GeForce RTX 4090 شکایتی علیه انویدیا به خاطر اتصالات ذوب شده کارت گرافیک ثبت کرده است.

لوکاس جنوا شکایت خود را در 11 نوامبر ثبت کرد و مدعی است که انویدیا RTX 4090 را با دوشاخه و پریز کابل برق معیوب و خطرناک به بازار عرضه کرده و به فروش رسانده است.این شکایت می افزاید که قصور انویدیا کارت های گرافیک مصرف کنندگان را غیر قابل استفاده کرده و خطرات برقی و آتش سوزی جدی را برای همه خریداران این کارت گرافیکی به همراه دارد. خرابی کابل RTX 4090

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.