پدیده جوی “ستون های نوری” کره‌ای ها را به وجد آورد

ستون های شناور نوری مرموز بر فراز شهر ججو در کره جنوبی ظاهر شده‌اند و عکس‌هایی به صورت پرتوهای استوانه‌ای از این نورها در Reddit به اشتراک گذاشته شده است.

به گزارش تکناک، حساب کاربری Redditor در پستی که بیش از 18000 رای مثبت دریافت کرده است، اظهار داشت: آنها بیش از یک ساعت است که اینجا هستند.

سایر کاربران این نظریه را مطرح کردند که نورهای ارواح درخشان کار بیگانگان است، اما الکس اوبراین، هواشناس KOAA News5 در کلرادو اسپرینگز، به نیوزویک گفت که نورپردازی ها منشاء زمینی دارد.

اوبراین گفت: ستون‌های نوری پدیده‌های جوی هستند که در آن به نظر می‌رسد ستون‌های نور از زمین به آسمان می‌تابند.

این پدیده زمانی اتفاق می‌افتند که کریستال‌های کوچک یخ، به‌طور متوسط حدود 0.02 میلی‌متر در آسمان تشکیل می‌شوند و در جو، نزدیک به سطح زمین معلق می‌مانند.

اوبراین گفت: کریستال‌های یخ معلق بازتاب‌کننده‌های خوبی هستند که نورهای شهر را به سمت چشم‌ها یا لنز دوربین می‌تابانند. معمولاً اینها بلورهای یخی به شکل بشقاب هستند که در دمای 14 تا -40 فارنهایت تشکیل می شوند.به عبارت دیگر برای وقوع این پدیده باید هوا سرد باشد. اوبراین گفت: شرایط ایده آل برای این اتفاق در یک شب سرد زمستانی (اغلب دماهای زیر صفر) با رطوبت بالا و باد کم یا بدون باد است.

دیدن ستون های نوری چندان معمول نیست زیرا برای تشکیل بلورهای یخ شرایط آب و هوایی باید مناسب باشد.

در حالی که این شرایط در ایالات متحده بی سابقه نیست، اما در مناطق معتدل مانند کره جنوبی بسیار غیرمعمول است.

در شب مورد بحث، دما از 55 درجه فارنهایت پایین نیامد. با این حال، رطوبت نسبتاً بالا بود و در حدود 72 درصد بود و باد بسیار کمی می‌وزید. این شرایط احتمالاً به شکل گیری ستون های نور کمک می کرد.

اوبراین گفت: با توجه تجربه شخصی من از زندگی در کلرادو، ممکن است یک یا دو بار در زمستان ستون های نور را ببینید. هر چه یک منطقه شب های سرد بیشتری ببیند، شانس بیشتری برای تشکیل این ستون های سبک در طول زمستان وجود خواهد داشت

بسته به شرایط، ستون های سبک می توانند ساعت ها دوام بیاورند. اوبراین گفت: تا زمانی که شرایط آب و هوایی ثابت بماند، آنها در تمام شب قابل مشاهده خواهند بود.

با کاهش بیشتر جیوه، تماشاگران مشتاق آسمان ممکن است بتوانند نگاهی اجمالی به این نورهای شبح مانند داشته باشند. اوبراین گفت: برای دیدن ستون‌های نور، باید در سردترین قسمت یک شب سرد و مرطوب بیرون باشید. برای دیدن این ستون های نور مهم است که شما نزدیک به یک منطقه شهری باشید تا نوری برای انعکاس و مشاهده کردن وجود داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.